Skip to main content

Wij hebben vorige week een decoder V7 ontvangen, maar zijn absoluut niet tevreden.

Beeld en geluid lopen niet synchroon. Soms is het verschil klein, soms ettelijke seconden. 

Ook bij opnames is dit het geval. Wanneer we van opname teruggaan naar live TV gaan, is het verschil nog groter.

De decoder is aangesloten met de nieuwe kabels die in de doos zaten.

De modem staat op het eerste verdiep, de TV en decoder beneden, via powerline adapter die met onze V5 perfect werkte.

Ik las dat veel mensen problemen hebben met de V7. Zijn er nog V5 decoders te verkrijgen?

@GuntherB

Ter info: heb je soms een mogelijkheid om de v7 rechtstreeks met een voorlopige lange netwerkkabel rechtstreeks te verbinden met de bbox, want het zou kunnen dat je devolo’s partner spelen.

IK geef je ook wat raadgevingen mee:

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is.
    Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn.
    Als bv je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben.
    Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is.
    Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg.
    Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken.
    Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. bvb eens vast zetten ipv automatisch.
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen.
    Bv eens proberen of het beter is met surround uit te schakelen, dan kan het geluidsniveau wat lager zijn dan bij surround maar kan je het volume verhogen natuurlijk.

Voor wat betreft of er nog v5 decoders te verkrijgen zijn is het zo dat er nog twee decoders in omloop gehouden worden en dit zijn de V5cpompact en V7, dus zou het wel nog mogelijk zijn om te ruilen voor een V5Compact decoder.

Als de PX moderatoren hier maandag terug langskomen komen kunnen ze u daar verder meer uitleg over geven.


De afstand is te groot om modem en decoder rechtstreeks te verbinden met ethernetkabel.

We hebben de nieuwe HDMI kabel gebruikt. De TV is up-to-date. Ook hierop al van alles geprobeerd (o.a. geluid vertraagd), maar niks helpt.

Een reset van de decoder lost het probleem tijdelijk op. Zolang we naar dezelfde zender blijven kijken, is er nog steeds een verschil, zij het miniem. Eens we zappen naar een andere zender, is het om zeep.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Waaraan moeten de powerline adapters voldoen (welke raden jullie aan) om aan de snelheid van de V7 te voldoen?

Onze modem is ook al ettelijke jaren oud. We weten zelf niet precies sinds wanneer we deze hebben, maar misschien kan dit bij jullie nagekeken worden. Is het een optie om deze ook te vervangen?


Best dat je ook wacht tot de PX moderatoren hier morgen de draad opnemen, want som kunnen ze dit ook verbeteren door een instelling te doen.

De afstand is te groot om modem en decoder rechtstreeks te verbinden met ethernetkabel.

We hebben de nieuwe HDMI kabel gebruikt. De TV is up-to-date. Ook hierop al van alles geprobeerd (o.a. geluid vertraagd), maar niks helpt.

Een reset van de decoder lost het probleem tijdelijk op. Zolang we naar dezelfde zender blijven kijken, is er nog steeds een verschil, zij het miniem. Eens we zappen naar een andere zender, is het om zeep.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Waaraan moeten de powerline adapters voldoen (welke raden jullie aan) om aan de snelheid van de V7 te voldoen?

Onze modem is ook al ettelijke jaren oud. We weten zelf niet precies sinds wanneer we deze hebben, maar misschien kan dit bij jullie nagekeken worden. Is het een optie om deze ook te vervangen?

 


De PX moderatoren hebben “de draad nog niet opgenomen”?

Wij hebben dat ondertussen wel gedaan en toch met een lange netwerkkabel de modem rechtstreeks verbonden met de decoder, maar de synchronisatie tussen beeld en klank blijft slecht.


@GuntherB Ik heb je lijn nagekeken en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak. Als je de decoder met  een kabel verbonden hebt met de modem om te testen, was dit dan met 1 rechtstreekse kabel, of ging dit vb via een switch ? 

Het is beter dat we de oorzaak zoeken van dit probleem dan dat we terugschakelen naar een V5c-decoder vermits deze in de toekomst ook vervangen zullen worden en je dan opnieuw met dat probleem geconfronteerd kan worden. 

 


Zelfde probleem met V5 geen problemen , sedert 1 maand zelfde problemen als gebruikers hierboven , klank die seconden wegvalt , heel vervelend , heb al naar Proximus gebeld , die persoon heeft mij heel goed geholpen , drie kwartier aan een stuk maar is niet opgelost, rommel als je het mij vraagt, 


Wij hebben vorige week een decoder V7 ontvangen, maar zijn absoluut niet tevreden.

Beeld en geluid lopen niet synchroon. Soms is het verschil klein, soms ettelijke seconden. 

Ook bij opnames is dit het geval. Wanneer we van opname teruggaan naar live TV gaan, is het verschil nog groter.

De decoder is aangesloten met de nieuwe kabels die in de doos zaten.

De modem staat op het eerste verdiep, de TV en decoder beneden, via powerline adapter die met onze V5 perfect werkte.

Ik las dat veel mensen problemen hebben met de V7. Zijn er nog V5 decoders te verkrijgen?

Ja hoor ook problemen zelfs Proximus heeft het niet

opgelost gekregen , rommel vind ik het 


Hier ook hetzelfde probleem sinds de installatie van de V7 decoder valt er echt niet meer te kijken, beeld en geluid absoluut niet synchroon. Proximus gebeld en heb daar het volgende antwoord gekregen, " het probleem is gekend en je bent niet alleen, we hebben echter geen oplossing ". Ongelooflijk dat ze met de moderne technologie zoiets niet kunnen oplossen. Ik kijk intussen via smarth TV maar de zenders zijn beperkt.

Ik zal niet nalaten om het probleem aan de consumenten platforms te melden.

Gtjs van een zeer ontevreden klant.


@jmv Ik heb eens even je gegevens na gekeken, echter kan ik niet alles zien. Dus mag ik even vragen hoe de tv box juist is aangesloten op de internetbox? Via booster of via lan?


Hij is aangesloten via HDMI en de modem met bijgeleverde kabel, ik heb dit probleem niet als ik TV kijk via VRT max ( smarthTV ) ik gebruik de decoder momenteel niet meer, het is echt niet te doen.


@jmv Heb je alle toestellen al eens herstart of gereset?


Ja hoor, zelfs een harde reset van de decocoder helpt geen fluit. Het engste is dat ze bij Proximus op de hoogte zijn en er niets aan doen en zels niet weten of er ooit een oplossing komt. Dit moet toch op te lossen zijn met een simpele software update. Ik heb bijna alle decoders gehad en die werkten voortreffelijk, wordt er dan niet deftig getest vooraleer ze op de markt gegooid worden?


Reageer