Gisteren avond bevroor het beeld. tv uit gezet, decoder uit gezet.
na het terug willen starten telkens de melding dat er geen signaal is.
V5c geeft aan dat er stroom is.
Alle 3 de lampjes gaan eerst aan, dan uit, dan flikkert het signaal lampje 2 keer en gaat weer uit en blijft uit.
reset gedaan zonder resultaat want er verschijnt niets op het scherm. lijkt of de decoder niet meer aan gaat???
wat nu?
Beste antwoord door Martin
heb je al eens de bbox gereset
bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.
indien dit niet helpt ook je utp kabel eens in een andere gele poort steken van de bbox en aan de decoder kant ook eens uit en terug steken om eventueel slechte contacten te elimineren.
Ik veronderstel dat je decoder rechtstreeks verbonden is met een utp netwerkkabel aan de bbox, want anders als die verbonden is via een draadloze oplossing kan deze ook de oorzaak zijn van het probleem.
bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.
indien dit niet helpt ook je utp kabel eens in een andere gele poort steken van de bbox en aan de decoder kant ook eens uit en terug steken om eventueel slechte contacten te elimineren.
Ik veronderstel dat je decoder rechtstreeks verbonden is met een utp netwerkkabel aan de bbox, want anders als die verbonden is via een draadloze oplossing kan deze ook de oorzaak zijn van het probleem.
en als je op de aan/uit-knop links van de V5C drukt lichten er dan leds op
Voor de duidelijkheid, de decoder gaat steeds aan, maar het kan voorvallen dat hij uitvalt. Net zoals hij gisteren plots uit was. Terwijl wij hem nooit uit doen.
Ja dan als je zeker bent dat de netspanning op je netadapter (van je decoder) toekomt, dan zal het wel de netadapter of decoder zelf zijn die de oorzaak is.
Dan zal ik het aan de @Proximus-forummedewerkers moeten overlaten om verder te beslissen en het nodige te doen om je decoder om te ruilen, als één van hen hier straks de draad opneemt.
Dan zal het wel de decoder zelf zijn (of zijn voedingsadapter), want zelfs de witte led (= aanduiding AAN) licht niet meer op die uitvalt (en bijkomend zwart beeld) en zal de decoder best omgeruild worden.
Maar zoals ik reeds aangehaald heb, zal ik het aan de @Proximus-forummedewerkers moeten overlaten om verder te beslissen en het nodige te doen om je decoder om te ruilen, als één van hen hier straks de draad opneemt.
Dan zal het wel de decoder zelf zijn (of zijn voedingsadapter), want zelfs de witte led (= aanduiding AAN) licht niet meer op die uitvalt (en bijkomend zwart beeld) en zal de decoder best omgeruild worden.
Maar zoals ik reeds aangehaald heb, zal ik het aan de @Proximus-forummedewerkers moeten overlaten om verder te beslissen en het nodige te doen om je decoder om te ruilen, als één van hen hier straks de draad opneemt.
Dan zal het wel de decoder zelf zijn (of zijn voedingsadapter), want zelfs de witte led (= aanduiding AAN) licht niet meer op die uitvalt (en bijkomend zwart beeld) en zal de decoder best omgeruild worden.
Maar zoals ik reeds aangehaald heb, zal ik het aan de @Proximus-forummedewerkers moeten overlaten om verder te beslissen en het nodige te doen om je decoder om te ruilen, als één van hen hier straks de draad opneemt.
normaal zouden ze al kunnen gereageerd hebben, ze zijn hier actief alle werkdagen van maandagf tem vrijdag uitgenomen op feestdagen, (niet alle forummedewerkers op elke dag te gelijk daarom)
Laat ons hopen dat er maandag iemand van heb reageert deze keer...
Al verschillende weken problemen met de decoder nu vandaag op kerst weigerde hij volledig dienst…
na het terug willen starten telkens de melding dat er geen signaal is.
V5c geeft aan dat er stroom is.
Alle 3 de lampjes gaan eerst aan, dan uit, dan flikkert het signaal lampje 2 keer en gaat weer uit en blijft uit.
reset gedaan zonder resultaat want er verschijnt niets op het scherm. Alle topics en verscheidende Proximus resetten en tips and tricks later is hij nog steeds zo dood als een pier. Na al die jaren trouwe dienst lijkt hij de geest te hebben gegeven. Nogmaals alle resetten uitgeprobeerd niets werkt. Help!
Indien er geen lampjes voorraan branden lijkt mij dat hij gewoon in standby stand staat. Voorraan op het knopje duwen of op de afstandsbediening rechts boven om hem terug aan te zetten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.