Hello,
Sinds enkele weken een groeiend probleem met “storingen” in beeld. Eerst bij wisselen zenders, recent ook bij beeldwissel in zelfde uitzending.
Er treden, vooral op de plaatsen met gewijzigd iets in het scherm, storingen op in de vorm van blokjeslijnen volle breedte. Recent zo erg dat zelfs de nieuwslezer “rare snuiten” trekt als hij/zij in close up iets zegt, dus rond ogen, mond of tegelijk op andere plaatsen op scherm.
Ook films met veel bewegingen op het scherm geven een bijna niet te volgen beeld, door storingen volle scherm, of bij ondertitteling, daar volle breedte blokjes balken
Dus storingen van iets:
- nagezien: ganse lijn vanaf inkom koperlijn, dsl splitter, alle draden (kontakten) alle stekkers modem(Bbox3), naar decoder en naar tv(HDMI) , diverse ingangen getest .
- Andere voeding op decoder getest, positie van decoder getest (krijgt fout niet, de eerst 2 minuten na opstart, dus vanaf warm worden= prijs. Positie decoder getest ( alle posities, waarbij plat liggend zoals die normaal ligt, het ergste is, en op zij (= andere ventilatie ) iets beter is.
De koperlijn lijkt mij een zuivere bel/kiestoon te geven, zonder ruis of kraken, of “geronk”, zoals bij water-kontakt met buitenkabel ( rond de jaren 2009 meermaals meegemaakt door straatwerken)
De internet snelheden zijn normaal (2,5Mhz: down= 5 a 15 kbps, up = 9 Kbs en 5,0 Mhz geeft down rond de 30 a 35 kbs en up=9 kbs)
Dus enige mogelijkheid is decoder.
GRAAG deze inwisselen tegen een andere 5c ( indien dat niet kan, OOK DE AFSTANDBEDIENING mee opsturen, want die van de 5c is niet compatibel met latere modellen, en ik hou mijn hart vast voor een V7, gezien de problemen hiermee
Indien je verdere gegevens nodig hebt , zie profiel