Skip to main content
Vraag

V5 niet meer ondersteund

• July 14, 2026
  • 37 reacties
  • 351 Bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Mutlie
  • July 17, 2026

De Proximus medewerkers zullen niet meer langskomen vandaag. Morgen is weekend en volgende dinsdag Nationale Feestdag. Ik weet niet zeker of ze de brug maken, maar het is wel waarschijnlijk.

Wat de v5 betreft neem ik aan dat Proximus die niet terug neemt, die mag naar het containerpark als die buiten dienst is gesteld.

Martin
  • July 17, 2026

@Gilbert_07 ik heb het nog eens gevraagd bij familie van mij en zij hebben hiervoor een brief ontvangen.

@Martin Die heb ik dan toch nooit gekregen. Proximus stuurt zelfs geen facturen meer per post. Na die facturatieproblemen voor 2e decoder heb ik dat gevraagd omdat ik met de rechtzettingen er niet meer aan uit kon, misschien 2x met post toen beslisten zij zelf om de facturen weer digitaal te sturen. 

​@Gilbert_07 Maar die brief met melding dat die v5 na een maand niet meer zal werken heeft in feite niets te maken dat je facturen niet meer via post verstuurd worden, dit staat daar los van want zij ontvangen de facturen ook niet via post.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 23, 2026

@HadewychT Kan ik de V5 terugsturen zodat hij ook uitgeschreven wordt, dan kan hij ook niet meer per ongeluk gefactureerd worden. DaisyS zegt dat ik op 01/06/2025 een v7c kreeg wat niet klopt, in die periode werd wel huur voor de V5 onterecht aangerekend. Dus ik vrees voor nog fouten in de facturatie. 

@HadewychT 

Martin
  • July 23, 2026

@HadewychT Kan ik de V5 terugsturen zodat hij ook uitgeschreven wordt, dan kan hij ook niet meer per ongeluk gefactureerd worden. DaisyS zegt dat ik op 01/06/2025 een v7c kreeg wat niet klopt, in die periode werd wel huur voor de V5 onterecht aangerekend. Dus ik vrees voor nog fouten in de facturatie. 

@HadewychT 

Je kan ook het Mac adres en serienummer in je profiel onder het tekstveld “ticket” zetten zodat ze selectief die decoder kunnen uitschrijven, want die opsturen heeft geen zin aangezien die naar het recyclage park moet en het is nit omdat je die opstuurt dat die dan ook 100% zeker uitgeschreven wordt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 23, 2026

@HadewychT 

Je kan ook het Mac adres en serienummer in je profiel onder het tekstveld “ticket” zetten zodat ze selectief die decoder kunnen uitschrijven, want die opsturen heeft geen zin aangezien die naar het recyclage park moet en het is nit omdat je die opstuurt dat die dan ook 100% zeker uitgeschreven wordt.

@Martin mag ik er daar nog eens voor betalen ook 

Martin
  • July 23, 2026

Bedoel je om hem in recyclage park af te geven, want dat is gratis.

@HadewychT 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 23, 2026

Bedoel je om hem in recyclage park af te geven, want dat is gratis.

@HadewychT 

Nee hoor hier niet, wel recupel betaald maar op containerpark betalen we per gewicht, ook voor electro

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • July 24, 2026

Vlaanderen OVAM vertelt ons nochtans het onderstaande 

Wat doe ik als particulier met elektronisch afval?

In het recyclagepark:
Het recyclagepark in uw gemeente wordt door Recupel vergoed om AEEA gratis te aanvaarden. AEEA mag niet bij het ijzerschroot en wordt in verscheidene fracties ingezameld. Er is een container voor grote apparaten (wasmachines, afwasmachines…) en een container voor koelvriestoestellen. Er staan aparte palletboxen voor schermen en voor alle overige apparaten. Tot slot kan u lampen en deponeren in het hiervoor voorziene recipiënt.

En blijkbaar is ook in Brussel een gelijkaardige regeling van toepassing

Wat te doen met je afgedankte elektro toestellen in Brussel? | Recupel

De organisatie Net Brussel zorgt voor de gratis inzameling van alle soorten elektro toestellen via hun Recyparks. Ga naar Recypark Buda (Neder-Over-Heembeek), Recypark Demets (Anderlecht), Recypark Humaniteit (Forest/Drogenbos), Recypark Zuid (Vorst), Recypark Oudergem of Recypark Sint-Pieters-Woluwe. Je kan er 7 dagen op 7 (behalve op feestdagen en uitzonderingen) je toestellen inleveren.

In de DifTar recyclageparken geldt normalerwijze het volgende

Lever eerst je gratis afvalsoorten af. Voor het te wegen afval begeef je je daarna naar de weegbrug. Op het keuzescherm van de aanmeldzuil duidt de parkwachter aan welk soort afval je hebt meegebracht. Dan wordt het brutogewicht geregistreerd en kan je vervolgens het afval in de juiste containers deponeren. Omdat je eID gekoppeld is aan je nummerplaat, hoef je op de weegbrug je eID niet meer opnieuw in te laten scannen.

Heb je afvalsoorten met een verschillend tarief, dan kan je meerdere keren over de weegbrug rijden en per afvalsoort lossen. Doe je dit niet, dan wordt voor het geheel de prijs van de duurste afvalsoort aangerekend.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • July 24, 2026

@Gilbert_07 Ik zie zowel technisch als administratief 1 decoder aan uw abonnement gekoppeld, een V7c zoals Daisy al vermeldde. De aangekochte V5 mag inderdaad naar een recupelpunt gebracht worden en moet niet terug gestuurd worden. Deze decoder is op geen enkele manier meer aan uw abonnement gekoppeld en zal dus zeker niet aangerekend worden op een later tijdstip. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 24, 2026

@M_016 wij zijn bij ILVA

@HadewychT bedankt voor bevestiging. De vorige V5 moest ik nl terugsturen dat was zo'n twee jaar geleden. Daisy vermelde dus een foutieve datum vandaar mijn bezorgdheid voor mogelijk aanrekenen van twee decoders 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • July 24, 2026

Inderdaad ILvA werkt blijkbaar anders 

125 kg recycleerbaar afval gratis | ILvA

Blijft dus -indien nodig - over een recupel punt in de buurt (dat naast lampen ook elektro apparatuur aanvaardt)

Inzamelpunt vinden | Recupel

Wendy B
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • July 28, 2026

@Gilbert_07 

Ik ga je zometeen een privébericht sturen met een overzicht over 
wat ik in onze databases heb kunnen terugvinden.

Hopelijk geeft jou dit een beter beeld over de situatie.

Groetjes
Wendy