Skip to main content
Vraag

V5 niet meer ondersteund

• July 14, 2026
  • 7 reacties
  • 33 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een goeie 10 jaar geleden via proximus (toen belgacom) een V5 aangekocht, die werkte al die tijd nog prima. Nu ineens krijg ik op mijn tv-scherm de melding dat die niet langer ondersteund wordt. Zonder enige verwittiging vooraf, dat had wel even gemogen zodat ik tijdig had kunnen informeren wat nu mijn opties zijn.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Gilbert_07  ik dacht dat ze dit al heel lang via de factuur vermeld hebben en via online ook vermeld is geweest.

dit is al een tijdje aan de gang dat deze er uit is/gaat.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 14, 2026

@Gilbert_07  ik dacht dat ze dit al heel lang via de factuur vermeld hebben en via online ook vermeld is geweest.

dit is al een tijdje aan de gang dat deze er uit is/gaat.

Dan mag je mij de link met deze info online wel eens doorsturen. En dan nog, die info bereikt niet iedereen als je er niet specifiek naar zoekt. Ook pdf facturen bekijk ik niet, klopt het bedrag, dan betaal ik gewoon. Een persoonlijke mail, of sms, of melding op pickx, had op zijn minst gemogen.  

Martin
  • July 14, 2026

@Gilbert_07 Ik heb altijd gehoord dat het vroeger alleen de V5c was die je kon aankopen en niet de V5 bij Proximus?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 14, 2026

@Gilbert_07 Ik heb altijd gehoord dat het alleen de V5c was die je kon aankopen en niet de V5 bij Proximus?

Martin, het is een V5 met harde schijf, en die was wel degelijk aangekocht indertijd hoor. Trouwens een berichtje was wel op zijn plaats geweest aangezien mijn vaste opnames ni ook niet meer te bekijken zijn

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 14, 2026

@Gilbert_07 Ik heb altijd gehoord dat het vroeger alleen de V5c was die je kon aankopen en niet de V5 bij Proximus?

Ik heb zelfs nog het aankoopbewijs 'V5 Cisco' in de doos die ik altijd heb gehouden in geval ik hem zou moeten terugsturen. 

Martin
  • July 14, 2026

Inderdaad ​@Gilbert_07  ik heb het ondertussen opgezocht en het volgende gevonden onder de algemene Belgacom voorwaarden, namelijk:
8.2. Aankoopoptie
8.2.1. Indien het Aanbod een aankoopoptie voor de Decoder bevat en de Klant voor deze optie kiest, stellen Belgacom of haar erkende verdelers de Decoder in verkoop ter beschikking van de Klant, voor zover de beschikbare voorraad het toelaat. De Klant wordt eigenaar van de Decoder, maar zijn abonnement op de Dienst blijft strikt persoonlijk.

Mijn verontschuldigingen ik heb mij wel degelijk vergist.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 14, 2026

Inderdaad ​@Gilbert_07  ik heb het ondertussen opgezocht en het volgende gevonden onder de algemene Belgacom voorwaarden, namelijk:
8.2. Aankoopoptie
8.2.1. Indien het Aanbod een aankoopoptie voor de Decoder bevat en de Klant voor deze optie kiest, stellen Belgacom of haar erkende verdelers de Decoder in verkoop ter beschikking van de Klant, voor zover de beschikbare voorraad het toelaat. De Klant wordt eigenaar van de Decoder, maar zijn abonnement op de Dienst blijft strikt persoonlijk.

Mijn verontschuldigingen ik heb mij wel degelijk vergist.

Geen probleem hoor. Onlangs zijn er wel problemen geweest dat er ineens huur moest voor betaald worden. Eens rechtgezet werd er toch nog om de zoveel maand opnieuw huur gevraagd. Blijkbaar is Proximus niet capabel dat probleem op te lossen en halen ze ze dan maar offline.