Skip to main content
Vraag

uw nieuwe TV-box is onderweg!

• October 3, 2025
  • 13 reacties
  • 307 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Vanmorgen een e-mail ontvangen met deze titel! Geen flauw idee waarover dit gaat! 
gaat dit over een nieuwe decoder of een nieuwe modem? Op de foto in de email staat een foto van een V5C? 
ik heb zelf helemaal niets aangevraagd, is dit een “kadooke”?

Ben benieuwd! Uitrol van nieuwe tech? (Argument in de mail zegt, huidige TV-box ondersteunt geen Netflix meer, maar ik heb geen Netflix abo! 😄😉)

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

13 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Regulus zeker dat het van proximus komt en geen fake mail is om je gegevens te bemachtigen??

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 3, 2025

@Regulus zeker dat het van proximus komt en geen fake mail is om je gegevens te bemachtigen??

Ik heb het n-tig keer herbekeken ivm met phising, maar ze vragen geen bevestiging van wat dan ook en ook geen inlogverplichting ergens dodgy,  en het klantnummer en het telefoonnummer (vaste lijn) kloppen ook, alsook de aanspreking … 

Vandaar dus mijn verbazing … … 

PS: Is een “TV-box” een decoder of een modem? De terminologie laat tegenwoordig interpretatie toe? ttz vervanging van een V5C of vervanging van de bbox-3? 
Indien het, het laatste geval zou zijn, dan is er mogelijk een uitleg … ik heb weken geleden eens een ticket in mijn profiel gezet met de vraag of ik in aanmerking kwam voor een upgrade naar een “Internet-box” 😄 (.. en dan .. vergeten 😱)

Martin
  • October 3, 2025

Een TV Box is in ieder geval een decoder en met een Internet box wordt dikwijls  een bbox3v+ bedoelt alsook de volgende versie die ook soms bbox4 genoemd wordt.

zie bv de foto’s van bbox en internet box > Reset je b-box/Internet box | Proximus

zie bv de foto’s  van decoders (TV Box) Je TV Box resetten | Proximus

Vroeger sprak men enkel van decoder tot de Android decoder uitgekomen is sprak men van TV box en sprak men van bbox3 tot de bbox4 uitgekomen is, werd dan over internet box gesproken.

Eigenlijk is het maar duidelijk als men altijd het type erbij vernoemd:

Dus voor de

• modem/routers: “Bbox3” of “Bbox3V+” of een “Internet-Box” of een “Internet-Box+”
  • TV-decoders: “V5” of “V5c” of “Android Decoder” of “Wifi Android Decoder”

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 4, 2025

@Martin: Ok, dank u!

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • October 6, 2025

@Regulus 

we vragen het na bij de technische collega’s.

groeten

Tina

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • October 6, 2025

@Regulus 

op dit ogenblik is er voor ons geen verzending zichtbaar: brief fout verstuurd? vergeten in te leiden?

hou je ons op de hoogte als er een toestel werd geleverd? dan checken we hier opnieuw.

mvg

Tina

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 9, 2025

aa​@Regulus 

op dit ogenblik is er voor ons geen verzending zichtbaar: brief fout verstuurd? vergeten in te leiden?

hou je ons op de hoogte als er een toestel werd geleverd? dan checken we hier opnieuw.

mvg

Tina

@tina.b 

Beste,

Nieuwe wending in het verhaal? 

Vandaag ontvang ik van Proximus een brief in de bus die een exacte kopie is van de e-mail die ik op Vrijdag 3-10 ontvangen heb ivm de upgrade van een TV-box.

De brief is eveneens gedateerd op 3 oktober … komt die TV-box te voet of toch met de trein/tram/bus ? 😄 Ik heb angstvallig de postbode in het oog gehouden de afgelopen dagen om een mogelijk bijkomde verplaatsing naar het postkantoor te vermijden maar tevergeefs 😱😭

Het schrijven stelt idd dat de te vervangen TV-box een V5C is … 

(PS: Kan er iets gedaan worden om te beletten dat e-mail notificaties van het forum systematisch in de spambox verdwijnen? Ik heb al 2 regels ingesteld om dit op te kunnen vangen maar die schijnen niet te werken. Gebeurt de filtering nadat de boodschappen al in de spambox zitten?)

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 10, 2025

@Regulus 

Het blijkt inderdaad om een officieel bericht van Proximus te gaan. Ik heb deze informatie kunnen verifiëren.

Nu is het gewoon afwachten tot de geselecteerde klanten hun box zullen ontvangen.

Als deze verzonden worden krijgen de klanten daar automatisch bericht van.

Groetjes,
Joel

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 10, 2025

@Regulus 

Het blijkt inderdaad om een officieel bericht van Proximus te gaan. Ik heb deze informatie kunnen verifiëren.

snip

Als deze verzonden worden krijgen de klanten daar automatisch bericht van.

Groetjes,
Joel

Maw … de TV-box is (nog) NIET onderweg? 😁😂

Martin
  • October 10, 2025

@Regulus  Heb je gekeken in je spam map, want soms belandt die mail van Bpost met track&trace van de verzending in de spam. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 10, 2025

@Regulus  Heb je gekeken in je spam map, want soms belandt die mail van Bpost met track&trace van de verzending in de spam. 

Als ik iets verwacht van PX dan is de spambox check een operatie die standaard gebeurt … al jaaaren, helaas … geen mens die schijnt te weten waarom PX mails net daar terrecht komen, net als de notificaties van dit Forum! 😱😁

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 16, 2025

Van het westelijke front: (nog steeds) ...geen nieuws … 😂😁😏 

(verloren gelopen … of waze defect .. LOL)

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 16, 2025

Miraculeus, de wonderen zijn de wereld nog niet uit … kwart na zes, email van Bpost: “we zullen je pakje van Proximus leveren … 17/10”