Vraag

Uw decoder is niet verbonden


Reputatie 2

Voor de 3e keer vragen we tussenkomst voor steeds terugkerend probleem "uw decoder is niet verbonden". Na 1e topic is op 6 maart een technieker langsgekomen en heeft een nieuwe modem geplaatst. 2 weken later een 2e topic en op 24 maart is een technieker langsgekomen en heeft TV terug aan de praat gekregen en ons uitgelegd wat te doen als het probleem zich nog voordeed.  Hebben we een paar maal moeten doen maar sinds gisteren krijgen we de decoder weer niet meer opgestart.  Hebben dan nog maar eens harde reset gedaan van V5C; Sig lampje flikkert eventjes en dan stopt het. Enkel wit lampje brandt. Wij hebben nog een 2e TV en daar werkt alles. Sinds begin maart kijken we meer TV  op tablet ipv naar onze 1e TV door de geregelde uitval; dit kan toch niet de bedoeling zijn !!!

 

 


29 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@fravan Zijn de plc adapters van Proximus? Heb je al eens geprobeerd om het kabeltje van de modem naar plc adapter eens in een andere poort te steken? Heb je al eens geprobeerd je modem te resetten?

Heb ik ook pas gedaan en probleem blijft!!

Dan heb ik maar gebeld naar Proximus en blijkbaar zou probleem niet bij mij zitten, maar is er ergens een probleem bij Proximus en zijn ze eraan aan het werk (wat en waar probleem zit, hebben ze niet gezegd). Tegen vanavond zou het opgelost moeten zijn.

Laat ons hopen.

De communicatie van Proximus is zeker NIET goed te noemen; Als ze dit weten waarom sturen ze dan geen mail of berichtje aan de betrokken klanten? Dit kan voor een telecombedrijf toch niet zo moeilijk zijn. Of is er dan niemand binnen Proximus die die chat-groep rond dit onderwerp in de gaten houdt en hierop vermeld dat er een probleem is bij Proximus en hoelang dit zal duren.

Nu probeer ik 3 dagen zelf allerhande “middeltjes” en bekijk 10-tallen filmpjes van Proximus om probleem te verhelpen en maak mij daar druk over, en uiteindelijk moet ik dan toch TV kijken op laptop of GSM.

Al die ergernis kon verholpen worden door open en eerlijke communicatie, en ik zou dan ook een aantal dagen TV moeten zien op GSM ofzo, maar ik had dan toch geen 3 dagen moeten zelf proberen om probleem op te lossen.

Hopelijk zijn ze nu van hun woord en is probleem effectief vanavond opgelost.

normaal gezien wordt een gekend probleem/waaraan Proximus ook werkt om het oplossen, gemeld als je belt naar 080022800 van zodra je uw lijnnummer opgegeven hebt.

Bij mij is dit toch al iedere keer het geval geweest, natuurlijk kunnen ze moeilijk op voorhand voorspellen hoe lang een herstelling zal duren.

Een negatief puntje hierbij is wel dat men vraagt of je wilt verwittigd worden per sms als het opgelost is, door je gsm nr op te geven maar dit is bij mij niet gebeurd!

Nog steeds niet opgelost!

Heb terug gebeld naar Proximus en nu GEEN uitleg over dat de oorzaak bij Proximus zou liggen, maar die persoon heeft samen met mij een aantal testen gedaan en hij zal ons nieuwe decoder toesturen.

Hopelijk is dat de oorzaak.

Die 2de persoon wist alvast niets te vertellen over een oorzaak bij Proximus die normaal tegen vanavond zou opgelost zijn. Misschien had de eerste persoon mij dit verteld om vlug te kunnen afsluiten en naar huis te gaan (was iets voor 17 uur).

Reageer