Verzameling vragen over situatie (Proximus) bij ouders thuis.
- Wat hebben ze in huis?
2 x V4 decoder
3 x Ruckus (2x ontvanger, 1x zender)
1 x B-Box 3
- Alle Proximus techniekers die al langs geweest zijn door de jaren heen, zeggen dat het echt wel een “zwakke lijn” is. Als je met Proximus belt, zeggen ze steeds dat dit niet waar is. Dat hun tests op afstand uitwijzen van niet. Maar ik ondervind het daar zelf vaak genoeg. Wifi is ook vaak een probleem.
De Ruckus werd hun destijds verkocht als problem-solver, maar die oplossing heeft nooit goed gewerkt. Op de tweede decoder moet HD uitgeschakeld worden. Anders kunnen beide decoders niet samen spelen zonder beide problemen te geven. (haperen etc) Schakelen we HD uit op de tweede decoder, is dat euvel opgelost. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. De Proximus-technieker had dat ook ondervonden, mijn ouders opteerden dan maar HD uit te schakelen op de tweede. Telefonisch zegt Proximus dat dat onmogelijk is. (tjah)
Meer dan een jaar geleden kregen ze twee maal melding dat hun decoders automatisch zouden vervangen worden door een V6, die zouden ze toegestuurd krijgen. Maar dat is nooit effectief gebeurd.
Ze hebben Disney+ maar kunnen het niet zien, dat kan enkel via een V7 decoder. Hun smart-TV heeft de app niet.
Mijn vragen:
- Kunnen ze de V4 decoder laten omruilen voor een V7?
- Klopt het dat de V7 niet samen gaat met een versterker?
- Is een Proximus WiFi-bridge (2 dan?) niet interessanter dan een Ruckus? Heeft dat dezelfde functie? Wat is de prijs? (huren/kopen)
- Telefonisch werd meegedeeld dat ze een Happy House kunnen laten uitvoeren, maar die dienst is niet beschikbaar. Is er een (gratis) alternatief?
Alvast bedankt.