Vraag

Uitgesteld kijken met Box V7

  • 27 February 2024
  • 8 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik kijk weinig TV en nog minder uitgesteld.

Maar soms lukt uitgesteld kijken niet. De box springt terug op ‘Live’.

Sommige programma's kunnen niet uitgesteld bekeken worden, maar gisteren lukt het wel om ‘Sara’ op VTM te bekijken, meer het tweede deel niet. Niet normaal denk ik.

Ik resette hem al een paar keer door de stroom uit te trekken.

Wat is het probleem?


8 reacties

Probeer ook eens de bbox te herstarten door de bbox 10 sec volledig stroomloos te zetten.

Gewoon ter info: de toestellen zonder spanning zetten is eigenlijk niet het zelfde als resetten, maar het is zo dat je altijd eerst de toestellen kunt heropstarten door ze stroomloos te zetten en als dit niet lukt ze dan eventueel eens te resetten als herstarten niets opbrengt.

Reputatie 3
Badge

Stroomloos zetten deed ik al, maar hoe doe je een ‘echte’ reset?

  • Bbox resetten:

→ Reset je b-box/Internet box | Proximus

 

  • V7 decoder resetten
  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je TV Box.
    decoder achterzijde
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair Pair knop op de zijkant van je TV Box ingedrukt houdt. 
    decoder voorzijde
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
    Tv-scherm
  4. Laat de knop Pair  Pair knop op de zijkant van de TV Box los.
    decoder voorzijde
  5. Indien de afstandsbediening niet meer werkt. Wat te doen?
    Op je afstandsbediening, hou de OK-knop en het cijfer ‘0’ enkele seconden samen ingedrukt tot de Proximus-knop enkele keren oplicht.
Reputatie 3
Badge

Echte reset gevonden en gedaan. Het probleem is niet opgelost.

2de deel van Sara kan uitgesteld bekeken worden, maar deel 1 niet.

 

Dan zal er niks anders opzitten dan de verder hulp van een PX moderator afwachten als die hier morgen de draad opneemt.

PS: Even geprobeerd op mijn v7, het tweede deel van maandag kan ik nog bekijken.

Edit : bij mij is het eerste deel dat niet lukt en terugspringt naar het programma dat bezig is!

Reputatie 3
Badge

De PX moderator heeft dit niet gezien, denk ik.

 

Reputatie 5
Badge +2

@Evarist_01 Ik heb even je diensten nagekeken. Uitgesteld kijken is een interactieve dienst en word naar je decoder via het internet verstuurd. Dus om de problemen te kunnen oplossen raad ik aan eerst de modem (internetbox) te resetten. De werkwijze vind je hier.

Reputatie 3
Badge

@Michael.V. Sorry voor de late reactie, maar zoals boven aangegeven deed ik al een reset.

Gisteren heb ik ‘Aspe’ uitgesteld bekeken, vandaag ging het niet.

Wat nu?

Reageer