Beantwoord

twee decoders, beeld bevriest

  • 10 January 2021
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb sinds een tijdje een probleem met het TV kijken met twee decoders.

Zolang er 1 decoder actief is, werkt alles prima, vanaf het moment dat er 2 decoders actief zijn, bevriezen de beelden van beide decoders na een aantal minuten.

Op aanraden van jullie support heb ik de basis zaken geprobeerd; decoders resetten, modem default reset, decoders rechtstreeks op modem gehangen,.. maar het probleem blijft zich voordoen.

Vreemde is dat dit voordien perfect gewerkt heeft en plots geeft dit problemen.

Als hardware gebruik ik een V5mini en V6 decoder en BBOX 3 en een unify US-8 switch voor andere randapparatuur.

 

Iemand nog suggesties?

 

icon

Beste antwoord door thoha 12 January 2021, 14:28

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

@thoha koppel al eens als test je Switch los 

doe ook een speedtest bvb met http://speedtest.net met pc of laptop verbonden aan de bbox met een utp kabel mss is je lijnsnelheid om één of andere reden op een repairsnelheid terecht gekomen !

en vergelijk die snelheid eens met de aangegeven max gegarandeerde snelheid → Hier 

Reputatie 7
Badge +5

@thoha Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kunnen we het eens bekijken.

Op aanraden van jullie feedback heb ik de laatste dagen wat onderzoek gedaan  en de obsevatie was inderdaad dat vanaf het moment dat mijn switch afekoppeld werd, het probleem zich niet meer voordeed. Ik had uiteraard niet veel zin om mijn unify infrastructuur buiten te gooien, dus ben ik hier wat verder ingedoken en ben als oorzaak bij een desktop uitgekomen die wireless was gekoppeld, die ik nu bekabeld heb aangesloten, met als resultaat dat ik het probleem niet meer heb voorgehad. Om 1 of andere reden - en hier moet ik nog verder induiken - heeft deze desktop invloed op de TV multicast streams…

Wel spijtig dat je als klant geen logging kan bekijken op proximus devices.

In ieder geval, lijkt mijn probleem tot nu toe opgelost!