Skip to main content
Vraag

Tvbox valt uit en toont uitgesteld programma dat ik aan het kijken was niet meer

• February 6, 2026
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Na dat dit probleem zich al iets te vaak naar m’n zin zich heeft voorgedaan wil ik toch m’n ervaring delen. 

Over ‘t algemeen ben ik tevreden over Proximus TV en is Pickx makkelijk om mee te werken en overzichtelijk maar helaas verloopt het niet altijd vlot als ik TV wil kijken.

Sinds ik verhuisd ben en zelf Proximus klant ben geworden merkte ik al vaak dat mijn pickx niet wou starten en ik regelmatig deze uit en weer aan moest zetten, vervelend maar ondertussen al een gewoonte die normaal lijkt. Soms is er ook beeld zonder geluid, of is het beeld niet scherp en valt pickx daarna zelf uit.

Waar ik me wel echt mateloos aan erger is dat het soms wegvalt in het midden van het kijken. Ik kijk vaak uitgesteld naar programma’s en soms zonder enige aanleiding plots niets meer. Wanneer ik dan een lange aflevering of film aan het kijken was staat deze niet bij verder kijken, en mijn enige optie is kijken vanaf het begin. Daar zit je echt niet op te wachten als je voor 3/4e in je film zat.

Met deze huidige problemen wil ik uiteraard niet nog eens bijbetalen voor replay plus, wat momenteel de enige (maar betalende) oplossing lijkt voor dit probleem.

Ik heb al eens een technieker aangesproken over het regelmatig wegvallen en moeten aan/uitzetten voor er iets gebeurt, het antwoord daar op was dat er soms (zelfs tot meerdere keren per dag) updates kunnen plaatsvinden. Daar zal ergens wel waarheid in schuilen maar ik betwijfelen dat dit alles verklaart.

1 reactie

Mutlie
  • February 7, 2026

Volgens mij verklaart die uitleg van de technieker niets. Updates zijn meestal ‘s nachts en bij het opstarten kan het zijn dat een update wordt voltooid. Zeer uitzonderlijk kan een update eens gebeuren terwijl je kijkt.
Om te beginnen raad ik je aan om jouw  klantgegevens aan te vullen in je → ForumProfiel
Indien nodig kan je In het veld "Ticket"  nog privé-informatie vermelden, deze privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en laat ook weten dat je dat hebt volbracht. Dan hoeven de Proximus medewerkers die niet meer te vragen vooraleer zij je kunnen helpen.
In het weekend komen die medewerkers overigens niet langs en tijdens de werkweek zijn zij ook niet full time aanwezig. Dit forum is helaas geen echte helpdesk maar wij (vrijwilligers) zijn er wel om je te helpen met (hopelijk) goede raad. 
Als ik het goed begrijp zet je de decoder regelmatig uit en terug aan?
Ik ga er nu even van uit dat alles via kabels met mekaar is verbonden en niet via wifi boosters.
Zo ja, doe dan eens het volgende:
Zet de decoder af (of trek de stekker uit). Doe dan hetzelfde met de modem. Wacht 30 seconden en activeer de modem. Wanneer ALLE lichtjes terug NORMAAL branden en pas dan zet je de decoder terug aan.
Als dat niet helpt is wat meer info over hoe je decoder is aangesloten voor ons zeker nuttig.