Na dat dit probleem zich al iets te vaak naar m’n zin zich heeft voorgedaan wil ik toch m’n ervaring delen.
Over ‘t algemeen ben ik tevreden over Proximus TV en is Pickx makkelijk om mee te werken en overzichtelijk maar helaas verloopt het niet altijd vlot als ik TV wil kijken.
Sinds ik verhuisd ben en zelf Proximus klant ben geworden merkte ik al vaak dat mijn pickx niet wou starten en ik regelmatig deze uit en weer aan moest zetten, vervelend maar ondertussen al een gewoonte die normaal lijkt. Soms is er ook beeld zonder geluid, of is het beeld niet scherp en valt pickx daarna zelf uit.
Waar ik me wel echt mateloos aan erger is dat het soms wegvalt in het midden van het kijken. Ik kijk vaak uitgesteld naar programma’s en soms zonder enige aanleiding plots niets meer. Wanneer ik dan een lange aflevering of film aan het kijken was staat deze niet bij verder kijken, en mijn enige optie is kijken vanaf het begin. Daar zit je echt niet op te wachten als je voor 3/4e in je film zat.
Met deze huidige problemen wil ik uiteraard niet nog eens bijbetalen voor replay plus, wat momenteel de enige (maar betalende) oplossing lijkt voor dit probleem.
Ik heb al eens een technieker aangesproken over het regelmatig wegvallen en moeten aan/uitzetten voor er iets gebeurt, het antwoord daar op was dat er soms (zelfs tot meerdere keren per dag) updates kunnen plaatsvinden. Daar zal ergens wel waarheid in schuilen maar ik betwijfelen dat dit alles verklaart.