Vraag

TVbox V7 via UTP

  • 30 October 2023
  • 10 reacties
  • 217 Bekeken

Ik had vroeger een TV box V5, en liet de HDMI via een UTP naar de TV geleiden. Hiervoor werd een adapter aangesloten die de HDMI naar een UTP omzette. Ik gebruik deze methode om mijn TV draadloos op te hangen, daar er achter het toestel een UTP ligt.

Met de nieuwe Box V7 werk dit niet. Ik veronderstel dat deze geen tv signaal meer door stuurt maar data. Is het daarom mogelijk dat deze andere contacten gebruikt van het video signaal om deze data door te sturen.

Indien dit is, is er dan ook een mogelijkheid om via een adapter deze data door de utp te sturen


10 reacties

Uw HDMI/UTP converter zal waarschijnlijk niet aan de normen voldoen.

Zo  zal je ook met een oude HDMI kabel van de V5 decoder problemen krijgen als je die zou gebruiken om de v7 decoder rechtstreeks met je TV te verbinden, aangezien de bij de V7 decoder bijgeleverde HDMI kabel is van het type "Shielded High Speed HDMI Cable" welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.

Reputatie 3
Badge +1

Je zou eerst kunnen proberen de decoder aan te sluiten met een korte HDMI kabel rechtstreeks met een TV en dan de beeld instellingen van de decoder vast zetten op 1080p of 720p. En daarna de decoder terug aansluiten via de UTP naar HDMI converter.

Heb info genomen bij alle kabels. Zij stellen dit voor. Zou dit lukken ?

 

 

 

Maar zoals Raf reeds aangegeven heeft zou je beter eerst testen of je v7 met een HDMI kabel aangesloten rechtstreeks op de TV, reeds goed werkt, want als het dan al niet werkt dan zal het ook niet met je HDMI verlenger werken, je moet eerst daarvan zeker zijn.

Ik heb de meegeleverde HDMI kabel rechtstreeks in de tv gezet en alles werkt perfect !!

Een vriend van me heeft hetzelfde probleem. Zouden terug de utp willen gebruiken om over te gaan naar hdmi. Eveneens V7 decoder. Heb je dit ondertussen kunnen oplossen?

Helaas nog steeds niet opgelost. Heb voorlopig gewoon terug een HDMI kabel op de muur gelegd. Weet er iemand dan geen oplossing, moet technisch toch kunnen ,

Ok bedankt, spijtig werkte met een V6 decoder perfect, maar nu met de V7 niet meer 😣

Reputatie 4
Badge +2

4K HDMI over UTP verlenger set tot maximaal 70 meter kopen? (redhound.nl)  of

Digitus 4K HDMI 2.0 Extender Set, UHD 4K*2K@60 Hz 30/60 m over network cable (Cat 6, 6a, 7), (DS-55204) - Dustin België  of 

DIGITUS Professional 4K HDMI Extender Set | Azerty.nl

Dit zou toch moeten werken.

@Jan  heb je er met één van deze ervaring mee of het werkt met een v7 decoder? 

Want de v7 en HDMI is dikwijls een probleem, al is er direct geen verllaring/reden voor, net zoals met sommige TV merken waar het HDMI probleem optreedt met een V7!

Reageer