Skip to main content
Vraag

tv verbind niet automatisch met wifi

• May 24, 2026
  • 10 reacties
  • 130 Bekeken

dachundlover

Wij zijn sinds deze week bij proximus. Onze tv moet elke dag terug met de wifi verbonden worden, dit kan toch de bedoeling niet zijn? Doen wij iets verkeerd? We kunnen ook de tv niet pauzeren.

Ons geluid is ook stiller dan bij onze vorige provider.

10 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@dachundlover  het geluid dat stiller is bij Proximus dan bv Telenet is een gekend probleem, 

kan niet veel aan veranderd worden, misschien een update om het geluid hoger te zetten.

daar zal Proximus moeten op reageren.

Martin
  • May 24, 2026

@dachundlover 

je zou voor de zekerheid al eens kunnen beginnen met alle toestellen eens te heropstarten in de volgorde zoals opgegeven hier → { Hoe herstart je uw toestellen }

Best dat je wat meer gegevens doorgeeft hoe je tv box verbonden is met de internet box

Is het een TV box = V7c decoder die zowel kan aangesloten worden via een netwerkkabel aan de internet box als via Wifi met de internet box.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • May 26, 2026

@dachundlover Heb je het over je tv-toestel of over de decoders die je terug moet verbinden met de wifi? 

dachundlover
  • Auteur
  • Apprentice
  • May 26, 2026

@dachundlover Heb je het over je tv-toestel of over de decoders die je terug moet verbinden met de wifi? 

De decorder, elke keer je hem uitschakeld  is de verbinding weg. Ben ondertussen bij Proximus langsgeweest en ze hebben boosters besteld. Mijn zoon heeft op zijn kamer nergens last van. Die zijn kamer zit boven de gang waar de modem in de meterkast staat. Heb de indruk dat de wifi niet deftig naar de woonkamer geraakt. We kunnen zelfs niets pauzeren op tv, het springt meteen weer op. 

Martin
  • May 27, 2026

@dachundlover heb je de decoder reeds eens volledig stroomloos gezet door de schakelaar achteraan op je TV Box op OFF te zetten gedurende 20 sec , heb je dan wel direct wifi verbinding met je decoder?

Als dit ook niet helpt dan zou je eco-modus eens kunnen uit zetten als die actief zou staan:

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • scroll dan naar beneden tot aan:
  • > “Support “
              |- 
              |-         
              |-        
              |-          
              |-  
              |- Eco-Modus

dachundlover
  • Auteur
  • Apprentice
  • May 27, 2026

@dachundlover heb je de decoder reeds eens volledig stroomloos gezet door de schakelaar achteraan op je TV Box op OFF te zetten gedurende 20 sec , heb je dan wel direct wifi verbinding met je decoder?

Als dit ook niet helpt dan zou je eco-modus eens kunnen uit zetten als die actief zou staan:

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • scroll dan naar beneden tot aan:
  • > “Support “
              |- 
              |-         
              |-        
              |-          
              |-  
              |- Eco-Modus

Ja hebben we zelfs al meermaals gedaan.

Heb nu inderdaad de ecomodus gevonden en die stond aan. Heb hem uitgezet en daarna de decoder volledig stroomloos gezet en dan nog geen wifi. 

Martin
  • May 27, 2026

@dachundlover 

Maar als ik het goed begrijp werkt je V7c decoder naar behoren eens je de wifi verbinding gemaakt hebt?

Als dat zo is dan zal je wifi ontvangst wel in orde zijn en zou ik eerder verwachten dat het probleem  zich in de decode zelf bevindt.

Enfin, je gaat nu toch een booster ontvangen dan kan je dit al uittesten en als het in de decoder zit, zou het probleem dan opnieuw moeten opduiken.

Eens je het probleem zou terug ondervinden met de booster er tussen, zou je voor de zekerheid de decoder nog eventueel een kunnen → resetten (indien je dit nog niet moest gedaan hebben). 
Als het dan nog voorvalt zal een Proximus medewerker uiteindelijk moeten beslissen om eventueel de decoder om te ruilen of een om technieker te laten langskomen.

dachundlover
  • Auteur
  • Apprentice
  • May 27, 2026

@Martin  Tijdens  het kijken valt het af en toe ook weg. Dan komt de boodschap dat hij de wifi controleert. 

Forum|alt.badge.img
  • Rising star
  • June 9, 2026

@dachundlover De wifi viel/valt bij mij ook regelmatig weg en dan komt er ook de melding dat de wifi wordt gecontroleerd. Sinds ik de stroomkabel uitgetrokken/ingestoken heb en de decoder zo herstart heb ik sinds een drietal dagen dit niet meer gehad. Daarvoor via de aan/uit knop had ik geen succes. Via het menu instellingen was de SSID van mijn wifi niet zichtbaar. Na het afzetten van wifi op de decoder en terug opzetten van de wifi was de SSID terug zichtbaar en kon terug verbinding gemaakt worden. Dit  hielp maar enkele minuten. Daarna viel wifi weer weg.

Zie ook->

Mijn Topic

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • June 9, 2026

@dachundlover Is er nog steeds een probleem of is het beter sinds de wifi booster?