Vraag

tv inhoud bij opnames op harde schijf niet meer aanwezig

  • 21 August 2021
  • 8 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 1

Beste ,

 

sedert geruime tijd zie ik geen beschrijving meer van de opgenomen programma’s of reeksen op harde schijf !

vreemd is dat de opgenomen programma’s in de cloud wel de inhoud weergeven …

Geen wijze raad zoals restarten booten van modem en decoder want dat is reeds meerdere keren gebeurd en brengt echt geen aarde aan de dijk !

vervelend als men een opgenomen reeks wenst te bekijken (ruime tijd na opname) en men geen spoor meer terug vind van de inhoud ;


8 reacties

Prox medewerkers komen niet langs tijdens weekend (of dit wijze raad is moet je zelf uitmaken :relaxed: )

Reputatie 1
Badge

Beste ,

 

sedert geruime tijd zie ik geen beschrijving meer van de opgenomen programma’s of reeksen op harde schijf !

vreemd is dat de opgenomen programma’s in de cloud wel de inhoud weergeven …

Geen wijze raad zoals restarten booten van modem en decoder want dat is reeds meerdere keren gebeurd en brengt echt geen aarde aan de dijk !

vervelend als men een opgenomen reeks wenst te bekijken (ruime tijd na opname) en men geen spoor meer terug vind van de inhoud ;

Ik heb het ook al verschillende malen gezegd dat er dezelfde tekst soms bij een soap word weergegeven. Dit zijn volgens mij dan toch duidelijk allemaal dezelfde fouten die de laatste tijd meer en meer opduiken, en hebben ook niets te maken met informatie die een zender doorstuurt. Maar enkel aan mankementen aan de software aan die zendergids van proximus. En ik denk dat het misschien ook zou te maken kunnen hebben als men eens naar een veel eenvoudigere gids  zou overstappen. Ik heb er nu al abnormale gezien, zoals bij Orange, maar daar kan je nog mee werken na een dag. Hier kon je vroeger al met moeite die zenders verzetten hoe je ze wou. maar zet gewoon die zenders in die zendergids onder elkaar, en zet daar ook een tijdlijn op, zodat je kan zien hoe laat het is. Verdeel dat dan in blokken van een half uur bv. Je kan dus van boven één zetten en 6 programmas daaronder. Maar dan kan men scrollen, biju is het veel te moeilijk werken, en ik vraag mij af waarom men van die versie van een horizontale zendergids naar zo een verticale is ge gaan?

Reputatie 1
Badge

Beste ,

 

sedert geruime tijd zie ik geen beschrijving meer van de opgenomen programma’s of reeksen op harde schijf !

vreemd is dat de opgenomen programma’s in de cloud wel de inhoud weergeven …

Geen wijze raad zoals restarten booten van modem en decoder want dat is reeds meerdere keren gebeurd en brengt echt geen aarde aan de dijk !

vervelend als men een opgenomen reeks wenst te bekijken (ruime tijd na opname) en men geen spoor meer terug vind van de inhoud ;

Ik heb het ook al verschillende malen gezegd dat er dezelfde tekst soms bij een soap word weergegeven. Dit zijn volgens mij dan toch duidelijk allemaal dezelfde fouten die de laatste tijd meer en meer opduiken, en hebben ook niets te maken met informatie die een zender doorstuurt. Maar enkel aan mankementen aan de software aan die zendergids van proximus. En ik denk dat het misschien ook zou te maken kunnen hebben als men eens naar een veel eenvoudigere gids  zou overstappen. Ik heb er nu al abnormale gezien, zoals bij Orange, maar daar kan je nog mee werken na een dag. Hier kon je vroeger al met moeite die zenders verzetten hoe je ze wou. maar zet gewoon die zenders in die zendergids onder elkaar, en zet daar ook een tijdlijn op, zodat je kan zien hoe laat het is. Verdeel dat dan in blokken van een half uur bv. Je kan dus van boven één zetten en 6 programas daaronder. Maar dan kan men scrollen, biju is het veel te moeilijk werken, en ik vraag mij af waarom men van die versie van een horizontale zendergids naar zo een verticale is ge gaan?

Misschien een stomme vraag, maar ik ben hier nu nog niet zo lang. Als ik iets opneem, een film/serie/of soap, dan is dit via de zendergids waar staat opnemen. Bij een soap, en een serie ook denk ik zal staan serie opname en kan je kiezen. Maar ik druk dus altijd opnemen en dan ok. Maar is dat dan op de harde schijf of op die cloud? En waar kan je dat instellen, dus eventueel veranderen. Want een serie of soap neem ik wel op, maar moet er niet het langst blijven opstaan. Bij telenet had ik enkel een harde schijf en kon ik ongeveer 105 langspeelfilms opnemen tot die schijf vol was. Hier zal dit een pak minder zijn;. Het nadeel is ook dat je geen boekje hebt waar je alles kan vinden. Bij Belgacom had je dat wel.

Normaal werden de V5 decoders die nog een harde schijf aan boord hadden voor de grootste meerderheid vervangen geweest voor decoders zonder harde schijf zoals V5C , V6 & V7.

Dus worden de meeste opnames tegenwoordig in de cloud opgenomen.

Op de V5 kon je een instelling doen : “nooit verwijderen” dan wordt ook cPVR afgedwongen

(cPVR = opname op harde schijf)
(nPVR = opname in de cloud)

Reputatie 1
Badge

Normaal werden de V5 decoders die nog een harde schijf aan boord hadden voor de grootste meerderheid vervangen geweest voor decoders zonder harde schijf zoals V5C , V6 & V7.

Dus worden de meeste opnames tegenwoordig in de cloud opgenomen.

Op de V5 kon je een instelling doen : “nooit verwijderen” dan wordt ook cPVR afgedwongen

(cPVR = opname op harde schijf)
(nPVR = opname in de cloud)

Dus als ik het goed begrijp heb je op die v7 ?enkel nog de cloud. En kan je ergens verzetten dat je een opname langer wil behouden? vroeger toen ik bij jullie was ging dit allemaal veel vlotter. Dan kon je die tijd ook aanpassen nu niet meer, ik vind in plaats dat proximus verbeteringen aanbrengt precies verder achter uit werkt. Ik ben bijna een jaar weg geweest en toen had ik nog de V6, dus ik denk niet dat het aan die decoder ligt.

Het ligt inderdaad niet aan de decoder.
Inderdaad met de laatste decoders vanaf de V5 compact kan je alleen in de cloud opnemen

Aan de optie lange termijn opname (3jaar bewaren in de cloud) daar wordt nog aan gewerkt om dit mogelijk te maken op de V7 decoder.

zie voor de evolutie van de V7 decoder hier → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

daar staat o.a. bv. 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

  • Long time nPVR   enz…..
Reputatie 1
Badge

Het ligt inderdaad niet aan de decoder.
Inderdaad met de laatste decoders vanaf de V5 compact kan je alleen in de cloud opnemen

Aan de optie lange termijn opname (3jaar bewaren in de cloud) daar wordt nog aan gewerkt om dit mogelijk te maken op de V7 decoder.

zie voor de evolutie van de V7 decoder hier → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

daar staat o.a. bv. 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

  • Long time nPVR   enz…..

Bedankt voor je informatie. Jij bent net de vervanger van Elsa die hier vroeger  was, maar dat zal misschien voor je tijd zijn. Zij hielp ook iedereen, en had ook op alles een antwoord, maar hoe Belgacom in die tijd werkte was ook 180° anders dan dat men nu werkt; En dat is Verandert sinds Eva van Belgacom hier is weg gegaan; Toen zijn er andere mensen gekomen die het op hun manier aanpakken; Ik weet niet wie, maar weet wel dat er terug zijn buiten gegooid  van die nieuwe groep; Dit wil niets zeggen van zij die hier nu zijn, want daarvoor ben ik veel te lang weg geweest.

Reputatie 1

ik denk dat de vorige posts niets met mijn vraag te maken hebben ….

ik wou alleen weten of er nog abo’s  problemen hebben met het feit dat de beschrijving van een opgenomen film/serie etc … op harde schijf niet meer weergegeven wordt ?

heel vervelend als men na een lange tijd deze opgenomen films of series wenst te bekijken zonder dat er een woord uitleg bijstaat …

alle tips zijn welkom :-)

 

Reageer