Skip to main content

De TV gids voor VTM  is niet correct alle programma’s staan 6 minuten te vroeg geprogrammeerd.

Bv. Nieuws van 13 uur staat in de TV gids met begintijd 12.54 uur.

Dit is een screenshot via de Pickx website met PC. ( dus heeft niets te maken met decoder en modem te herstarten die het kan verhelpen) .

Dit was ook zo afgelopen vrijdag , staat  nog steeds verkeerd , zie screenshot hieronder .

Fout in TV gids VTM

 

 

@Pat52 Dit is alle dagen zo in de tv-gids van vtm. De buurtpolitie stopt en daar sluit het nieuws zich aan aan. 

Alle programma’s in de tv-gids sluiten zich continu aan mekaar aan ook al zit er reclame tussen. 


@Pat52 Dit is alle dagen zo in de tv-gids van vtm. De buurtpolitie stopt en daar sluit het nieuws zich aan aan. 

Alle programma’s in de tv-gids sluiten zich continu aan mekaar aan ook al zit er reclame tussen. 

:joy: Het nieuws van 13 uur begint toch om 13 uur ???? en niet om 12.54 uur !!!:thinking:

Waarom steeds ontkennen dat er een probleem is bij Proximus met de TV gids. :rage:


@Pat52 Dit is alle dagen zo in de tv-gids van vtm. De buurtpolitie stopt en daar sluit het nieuws zich aan aan. 

Alle programma’s in de tv-gids sluiten zich continu aan mekaar aan ook al zit er reclame tussen. 

:joy: Het nieuws van 13 uur begint toch om 13 uur ???? en niet om 12.54 uur !!!:thinking:

Waarom steeds ontkennen dat er een probleem is bij Proximus met de TV gids. :rage:

We zijn helaas afhankelijk van de info die de zenders ons doorsturen. Ik heb het in ieder geval doorgegeven.

 

Geert


@Pat52 Dit is alle dagen zo in de tv-gids van vtm. De buurtpolitie stopt en daar sluit het nieuws zich aan aan. 

Alle programma’s in de tv-gids sluiten zich continu aan mekaar aan ook al zit er reclame tussen. 

:joy: Het nieuws van 13 uur begint toch om 13 uur ???? en niet om 12.54 uur !!!:thinking:

Waarom steeds ontkennen dat er een probleem is bij Proximus met de TV gids. :rage:

We zijn helaas afhankelijk van de info die de zenders ons doorsturen. Ik heb het in ieder geval doorgegeven.

 

Geert

@GeertC   Bedankt Geert om het door te geven. Want ik ben zeker dat het een bug is. Bij VTM zelf en Telenet  staat het op de dagen dat het bij Proximus foutief stond wel correct in de TV gids( het nieuws om 13 uur en niet om 12.54uur). Ik heb gemerkt dat de EPG correct staat voor VTM en rond 12 uur op de middag de programma’s plots 5 tot 6 minuten vroeger staan. De programma's van 12 uur tot en met 15 uur .

Vandaag is het niet gebeurd wel vorige week vrijdag, deze week op maandag en dinsdag.

Fout in TV gids VTM 23 juli 2021

Patrick


@Pat52 Dit is alle dagen zo in de tv-gids van vtm. De buurtpolitie stopt en daar sluit het nieuws zich aan aan. 

Alle programma’s in de tv-gids sluiten zich continu aan mekaar aan ook al zit er reclame tussen. 

:joy: Het nieuws van 13 uur begint toch om 13 uur ???? en niet om 12.54 uur !!!:thinking:

Waarom steeds ontkennen dat er een probleem is bij Proximus met de TV gids. :rage:

We zijn helaas afhankelijk van de info die de zenders ons doorsturen. Ik heb het in ieder geval doorgegeven.

 

Geert

@GeertC   Bedankt Geert om het door te geven. Want ik ben zeker dat het een bug is. Bij VTM zelf en Telenet  staat het op de dagen dat het bij Proximus foutief stond wel correct in de TV gids( het nieuws om 13 uur en niet om 12.54uur). Ik heb gemerkt dat de EPG correct staat voor VTM en rond 12 uur op de middag de programma’s plots 5 tot 6 minuten vroeger staan. De programma's van 12 uur tot en met 15 uur .

Vandaag is het niet gebeurd wel vorige week vrijdag, deze week op maandag en dinsdag.

Fout in TV gids VTM 23 juli 2021

Patrick

En deze ochtend stond plots het weer verkeerd de programmatie van gisteren voor VTM 28/07/2021

Het is een probleem bij Proximus met de EPG( TV gids)  Stop met te zeggen “We zijn helaas afhankelijk van de info die de zenders ons doorsturen.” Heeft Proximus dan een primeur/exclusiviteit om programma’s van VTM vroeger dan effectief gepland te mogen uitzenden?? 


Het 13 uur VTM nieuws van 30 Juli 2021 via Proximus Pickx. Start effectief om 13.08 uur door de fout in de EPG. 

Het 13 uur VTM nieuws van 30 Juli 2021 via Proximus Pickx. Start effectief om 13.08 uur :thinking: door de fout in de EPG waar het nieuws weeral om 12.54 uur staat geprogrammeerd. Wanneer Proximus zal dit ernstig worden genomen en verholpen worden????:rage:. Het is een bug in Pickx .


@Pat52 Zoals mijn collega heeft gezegd is het al doorgegeven. Wij zijn inderdaad afhankelijk van wat de zenders ons door sturen.


@Pat52 Zoals mijn collega heeft gezegd is het al doorgegeven. Wij zijn inderdaad afhankelijk van wat de zenders ons door sturen.

Wel straf dat VTM  het jullie verkeerd doorsturen, komaan zeg.:thinking: Stop met dit fabeltje. Het probleem zit bij jullie. Of heeft Proximus dan een primeur/exclusiviteit om programma’s van VTM vroeger dan effectief gepland te mogen uitzenden?? :grinning:  Waarom is het bij de concurrenten en via VTM GO  wel juist???


Antwoord van VTM die bevestigen dat het probleem wel degelijk bij Proximus ligt. Kan het nog duidelijker? Via deze link (VTM NIEUWS - Kijk gratis naar volledige afleveringen - VTM GO)  die ik kreeg van VTM kan het nieuws correct beken worden op het  juiste uitzenduur.


De vraag is of dit automatisch gebeurt wat doorgespeeld wordt van de zenders of dat een proximus medewerker dit zelf moet invoeren want als het automatisch van de zenders kan doorgevoerd worden wat van de zenders uit toekomt, dan kan het moeilijk aan proximus liggen en anders als het moet door iemand ingevoerd worden wat van de zenders toekomt in hun systeem dan kan het natuurlijk wel aan proximus liggen.


De vraag is of dit automatisch gebeurt wat doorgespeeld wordt van de zenders of dat een proximus medewerker dit zelf moet invoeren want als het automatisch van de zenders kan doorgevoerd worden wat van de zenders uit toekomt, dan kan het moeilijk aan proximus liggen en anders als het moet door iemand ingevoerd worden wat van de zenders toekomt in hun systeem dan kan het natuurlijk wel aan proximus liggen.

In het verleden was het de firma Rovi International Solutions  van TiVo company gevestigd in Luxemburg (externe firma die de EPG leverde aan Proximus). Ik weet niet of het nu nog steeds deze firma is die de EPG verzorgd voor Proximus.

Proximus besteed de EPG dienst het nog steeds uit aan een externe firma ( heb ik persoonlijk vernomen van Proximus medewerkers).


Dan is het inderdaad nodig dat proximus eens serieus met deze externe firma aan tafel zit!


Eerlijk gezegd, ik vraag me af hoe lang die gids hier al bestaat? Want ik  ben al ruim een maand klant maar tv was kapot, en over een jaar was er zeker zo geen gids. Er zijn er bij Belgacom vroeger wel meerdere opgedoken, maat dit waren allemaal normale gidsen. Horizontaal en niet vertikaal zoals in een weekblad. Ik vind het trouwens erg moeilijk om werken, en nu moet je zitten schuiven met die zender en anders schrollen. Ook een zenderbalk van 14 dagen lijkt men hier na meer dan 10 jaar nog niet te kennen, en een film blijft een film. Geen drama of een Western. Je zal het wel zien als he iets hebt opgenomen.


Maandag  02/08/2021 TV Gids VTM niet correct

Nu staat op 02/08/2021 het VTM nieuws gepland om 12:59 uur in de EPG ( TV gids) . Maar in Replay via de website begint het programma 10 minuten te vroeg. ( idem via de pxckx app zowel via mobiel als wifi connectie en op de decoder) Modem herstarten, decoder herstarten en app de-installeren en opnieuw installeren zal dit niet oplossen. Ook kreeg ik de raad van de technische dienst om mijn computer te resetten om het probleem via de website van proximus op te lossen. De gekste uitleg en voorstellen , maar al meer dan een week blijven ze vasthouden aan hun verouderde strategie en standaard antwoorden bij Proximus , als het over een niet correct werkende EPG gaat. 


Soms kan een herstart van de decoder helpen en dit enkel in het geval een een update van de programmagids om één of andere reden niet goed binnen gekomen is op de decoder, maar voor de andere gevallen zal dit inderdaad geen aarde aan de dijk brengen.


 

Verkeerde datum er staat Vandaag 19 Januari in plaats van Vandaag 09 Augustus

Sinds zaterdag staat er bij alle programma’s in de TV gids via de website De tv-gids voor al je zenders is nu gratis beschikbaar - Proximus Pickx als datum 19 Januari . In de screenshots kan je het zien. Modem is gerest ( fabrieksinstelling ) maar heeft niet geholpen. Dit probleem is enkel via de website TV, sport, films en series live uitgezonden of uitgesteld in replay - Proximus Pickx.  Ook vorige programma’s  in replay hebben verkeerde datum . Vb. Reizen Waes van afgelopen zaterdag 07 Augustus 2021 op de site staat er “Reizen Waes: Japan
TV Replay  Zat 19 Jan | 20:45 - 21:30 | Documentaire”

 


@Pat52 Dit is alle dagen zo in de tv-gids van vtm. De buurtpolitie stopt en daar sluit het nieuws zich aan aan. 

Alle programma’s in de tv-gids sluiten zich continu aan mekaar aan ook al zit er reclame tussen. 

:joy: Het nieuws van 13 uur begint toch om 13 uur ???? en niet om 12.54 uur !!!:thinking:

Waarom steeds ontkennen dat er een probleem is bij Proximus met de TV gids. :rage:

We zijn helaas afhankelijk van de info die de zenders ons doorsturen. Ik heb het in ieder geval doorgegeven.

 

Geert

Dat kan volgens mij toch niet de fout van die zender zijn? Want diezelfde uitleg gaf Belgacom ook over 15 jaar bij een andere zender. Waar men bij De dingen des levens de inhoud van de soap helemaal door heen haalde. Door de aflevering die zou te zijn zijn, die van5 weken ervoor was, en had dus iemand die die soap volgde, al lang gezien weken op voorrand. Maar als je dit dan aan Belgacom voorlegde was dit zogezegd ook de fout van de zender. Ik heb toen naar Amerika geschreven om te vragen hoe dat zat en of dit kon kloppen, en volgens hun was die kans onbestaande. Volgens mij gebeuren die fouten hier, in de software van die gidsen, misschien legde men toen in die tijd nog banden er op die men moest verwisselen. En is daar iets mee mis gelopen.


is een oude ziekte bij proximus tv !!!


Toen ik vanmiddag het VTM Nieuws van 13u herstartte op de V7-decoder begon de ‘replay’ al op 12u55 en moest ik dus nog 5 minuten wachten vooraleer ik het nieuws kon bekijken. Dat probleem doet zich sporadisch voor en het is dus een beetje goedkoop dat Proximus zoiets op de zender steekt.

Mijn buren met Telenet en Orange hebben geen problemen met de tv-gids, dus ik zie niet in waarom VTM foute informatie naar één provider zou sturen. Ik heb VTM hierover enkele weken geleden gecontacteerd en zij beweren alles correct aan Proximus te bezorgen.


hoe zit dat eigenlijk bij TN als een vorige uitzending uitloopt wordt de start van de volgende uitzendingen dan direct aangepast?


Update.

VTM gaat het nakijken en Proximus rechtstreeks contacteren omdat ze het zelf hebben hebben gezien dat hun programmatie verkeerd word ingepland in de EPG van Proximus tussen 12 en 15 uur.

Blijkbaar mogen/kunnen de proximus medewerkers hier niet publiekelijk antwoorden geven over dit probleem. Deze topic moet open blijven voor opvolging van/door de betrokken partijen.

Ik heb vandaag alles moeten resetten door de technische dienst van Proximus . ( modem en decoder) Maar dit is hun standaard policy, ik heb het gedaan maar het probleem is er nog. Vandaag werd het VTM nieuws aangekondigd in de EPG om 12.54 .In replay via de De tv-gids voor al je zenders is nu gratis beschikbaar - Proximus Pickx start het nieuws 10 minuten vroeger 

Het is onbegrijpelijk dat Proximus niets onderneemt. Dit is nu al bezig sinds 23 Juli 2021 . Ik hoop dat VTM het nodige kan doen zodat Proximus dit heuvel verhelpt. En dit is geen verwijt aan de Proximus medewerkers hier op het forum en de zovele die ik telefonisch heb gesproken. Groeten, Patrick


Blijkbaar zit het probleem toch bij Proximus zelf.

Heb net bevestiging gekregen van VTM dat ze  dezelfde programmatie uitsturen naar de verschillende providers.  Conclusie Proximus zal moeten uitzoeken wat er bij de in planning van de VTM programmatie fout loopt in hun EPG systeem.

Groeten, Patrick


Het is nu al een maand dat dit duurt . 

Vandaag staat het nieuws van 13 uur  geprogrammeerd om 12.55 uur . Gisteren om 12.54 uur . Eergisteren en de dagen voordien 12.55 uur.

Ze kunnen of willen blijkbaar niets doen bij Proximus.  Het is gewoon schandalig. Telkens die blablabla , modem herstartten, decoder herstarten, decoder resetten , modem resetten, wij krijgen de gegevens zo door van VTM enz…..

Is daar nu geen enkele expert bij Proximus die de moeite wil/kan doen om het zelf eens te testen  zowel via de pickx website , de a pickx app en decoder. 

Heb genoeg geduld gehad , VTM gaat het ook laten escaleren daar er bij hen geen problemen zijn en Proximus gewoon niet communiceert op een degelijke manier. 

Ik ga maandag klacht indienen bij de Ombudsdienst voor Telecom tegen Proximus wegens het niet correct aanleveren van hun diensten waar ik voor betaal.:rage:


@Pat52 Dit is een gekend probleem waar we actief een oplossing voor aan het zoeken zijn met de verschillende partners. Als voorlopige oplossing kan je altijd het nieuws opnemen, dan kan reclame in het begin nog altijd doorgespoeld worden.

We zijn er in ieder geval mee bezig.


@Pat52 Dit is een gekend probleem waar we actief een oplossing voor aan het zoeken zijn met de verschillende partners. Als voorlopige oplossing kan je altijd het nieuws opnemen, dan kan reclame in het begin nog altijd doorgespoeld worden.

We zijn er in ieder geval mee bezig.

@DaisyS Bedankt voor de update.:wink:


Reageer