Beantwoord

tv gids Discovery weeral verkeerd


Reputatie 3

Sinds vandaag merk ik top omdat ik opnames maak om 20u30 dat de tv gids van discovery helemaal verkeerd staan, betreft uur indeling vandaag ,morgen ,heb dat gemeld via chat ,na meer dan 30 min van de ene naar de andere doorgestuurd het antwoord: ja ze hebben ons terug verkeerde info doorgegeven?daarmee is het probleem niet opgelost ,alhoewel de  series en zo kloppen behalve dat de tijdsloten niet kloppen.dus schort er toch iets bij proximus want bij de tv gids van discovery klopt het wel.Ik dacht zal het nog eens weer melden misschien kan er eens iets aan gedaan worden blijkbaar niet,dit voorval komt regelmatig ook op andere zenders,eigenlijk zouden ze dat probleem ne keer deftig mogen aanpakken ,controle op tv gids is dat niet mogelijk ? tv gids is blijkbaar een moeilijk probleem om op te lossen er is nog vatbaar voor verbeteringen hoor.

Hopende voor mij en andere klanten dat er een definitieve oplossing komt.

Mvgr

Marc

 

icon

Beste antwoord door Pat52 27 May 2022, 21:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 6
Badge +3

dank,

de uren lijken nu weer correct te staan

 

Reputatie 7
Badge +3

Bij deze kan ik melden dat het dossier bij de Ombudsdienst voor Telecom is afgerond in een positieve en constructieve oplossing. 

Ter Info : Het probleem met de TV gids was te wijten aan een vernieuwing van het systeem hoe de meta data word verstuurd aan de externe partner van Proximus die de EPG (Tv gids) verzorgd. De tijdzone was niet correct (om het kort samen te vatten) waardoor de uitzenduren verkeerd stonden.

Ik kreeg ook bevestiging van Proximus dat problemen met de TV gids vanaf heden zeer strikt  zullen worden opgevolgd ,ook  betreuren ze bij Proximus dat het probleem met de TV gids voor Discovery Channel  en TLC ( i.v.b. met serie opnames) zolang heeft aangesleept. Dit wegens abnormale omstandigheden.

Verder wil ik de Proximus medewerkers actief op dit forum bedanken🙏 voor hun positieve feedback in dit dossier.

Ook bedankt aan Dunja van Discovery Benelux.

Bij deze wil ik dit topic afsluiten met een knipoog 😏naar Proximus .

Mvg, Patrick

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 Ik had nog niet gereageerd omdat je zelf aangaf dat je al contact had met iemand die je op de hoogte ging houden. Ik heb jammer genoeg niet meer info hierover, maar heb wel nogmaals aangedrongen bij de verantwoordelijke dienst om dit na te kijken. Mijn excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT @AntonellaD  TV gids van Discovery Channel loopt weer 2 uur voorop . Deze ochtend was het in orde. Blijkbaar na de automatische update van de TV gids die Proximus  deze namiddag doorvoerde om 17 uur weeral zelfde probleem, dat sinds 27 Mei 2022 bezig is. Kan het TV team van Proximus  dit niet eerst nakijken alvorens dit zo te updaten?  

En ik bel niet meer naar Proximus hiervoor want die personen van de externe cal centers zijn grof gebekt en weten niet waar ze over praten. Meestal haak ik gewoon in als bij een extern cal center terecht kom (je pikt ze er gewoon uit ze vragen direct je klantnummer, thuis adres gsm nummer en nu zelfs het iban nummer van je bankrekening, omdat ik dit weigerde te geven  “mijn rekening nummer” was die dame al aan het roepen en tieren” , wat totaal niet nodig is)  , nu had ik na 23 minuten wachten geen zin om opnieuw te bellen. En bleef ik aan de lijn met een frustratie als resultaat. 

Het kan niet de bedoeling zijn dat je als klant wordt uitgescholden omdat je een probleem meld. En je duidelijk meld dat het ook op de www.pickx.be  verkeerd staat.

Ze kennen maar een ding decoder herstarten , modem herstarten dan nog niet in orde modem resetten en decoder resetten. Dan durft die grof gebekte dame me nog te zeggen dat ik ook mijn computer moet resetten. 

Die Hollanders op die externe cal centers die voor Proximus werken is 1pot nat . Telkens miserie als je bij hen terecht komt.  Brengt de reputatie van Proximus omlaag en levert gefrustreerde en ontevreden klant op.

En wat er echt over was is dat ik op neus kreeg dat ik maar moest opstappen bij Proximus als ik niet tevreden was met haar antwoord. De naam van die grof gebekte dame is Aisha als ik het goed verstaan heb. (Blijkbaar zou die beter op vakantie gaan en een kalmeer middel innemen. Zulke personen horen niet thuis in een cal center!!!)

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb Discovery Benelux ( contactpersoon )  op de hoogte gebracht. Voor TLC heb ik geen contactpersoon  anders zou ik deze ook rechtstreeks contacteren. Ik  heb het ook laten weten bij de contactpersoon van Discovery Benelux blijkbaar zijn ze ook verantwoordelijk voor TLC. Ik kan alleen maar concluderen dat er een Probleem is bij het Proximus TV Team . Blijkbaar weten ze zelf niet wat er aan de hand is. Uit ervaring gesproken kan het soms maanden duren .

Bv.  toen het Nieuws van VTM om 13 uur telkens verkeerd stond met 10 tot 15 minuten te vroeg.  Na contact met VTM zelf en Ombudsdienst  was het plots mogelijk om het correct in te plannen in de TV gids. En een leuke anekdote van Proximus was : de klant kan toch niet verlangen dat wij een medewerker de ganse dag voor een TV scherm plaatsen om te controleren of de tv gids correct is.🤣😂

Reputatie 7
Badge +3

Discovery Benelux gaat rechtstreeks contact opnemen met Proximus ,  heeft Dunja  van Discovery Benelux me laten weten.

 

Beste Patrick,

Ik kreeg inderdaad gister bericht dat het was opgelost, maar we gaan weer even contact met ze opnemen. Super vervelend dit! Maar heel fijn dat we via jou horen dat het niet werkt, we gaan er weer achteraan.

Groet,

Dunja 

 

Dunja 

Manager Communications & PR

+31 (0) 6 10 08 02 05

wbd.nl 

Warner Bros. Discovery

Reputatie 7
Badge +3

Aangezien het nog steeds niet in orde is, heb ik het doorgestuurd naar de Ombudsdienst voor Telecom .

Ik zal dus niets meer communiceren , becommentariëren wat te maken heeft over de foutieve TV gids van Discovery Channel en LTC . Dit zolang de procedure loopt bij de Ombudsdienst voor Telecom.

Mvg, Patrick

En ondertussen is het probleem met de EPG (TV gids) voor Discovery Channel en LTC nog steeds niet in orde. Ondanks de belofte aan Discovery Benelux dat het deze avond in orde ging zijn.

Zo zie je maar , hoe Proximus klachten behandelt . Als het morgen niet in orde is dan vertrekt er een dossier naar de Ombudsdienst voor Telecom hierover.

 

Mvg, Patrick

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Verder na gezien en maandag zit er al 2 uur verschil op ,tenslotte is de eindverantwoordelijke toch proximus want dit is de klant zijn probleem niet wie wat doet ,dat is mijn mening toch.

@Boeken Proximus is op de hoogte,  van het probleem en gaan het laten escaleren naar de firma die de EPG ( TV gids aanlevert). Normaal gezien zou het morgen tijdens de dag in orde zijn. Dit is wat ik als antwoord kreeg van de technische dienst.

Ik hou het zelf in het oog en zal desnoods hun blijven contacteren . Want uit ervaring weet ik dat dit soms kan aanslepen.

Laat je zeker niet wijsmaken dat je de decoder en modem moet herstarten , probleem zit wel degelijk bij de EPG van Proximus.

Niet alleen de TV gids van Discovery HD is regelmatig (bijna altijd tegenwoordig) verkeerd, ook deze van Dobbit is dikwijls van slag. En, naar ik vermoed, zijn er mogelijk ook andere zenders.
Anderzijds heb ik opgemerkt dat TV-blad ook al eens  verkeerd is in de programmatie van Discovery, met dezelfde uren als de PX tv-gids.
Hierbij vermoed ik dat de door de zender opgegeven uren mogelijk een andere tijdzone betreffen en niet aangepast worden aan onze tijdzone.
Zou hierin de oplossing kunnen liggen?
 

Reputatie 7
Badge +5

@Boeken @Mutlie @Pat52 Ik heb dit nogmaals doorgegeven aan ons EPG team.

Reputatie 7
Badge +5

@Boeken @Mutlie @Pat52 Ik krijg net de bevestiging dat ze er van op hoogte zijn en dat het in orde zou moeten zijn met de update van 16.00.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyS  Het is in orde nu sinds 16.41 uur bij mij , hopelijk blijft het zo. 

Ter info : Zonder dat ik iets heb moeten herstarten (decoder of modem).

@Boeken @Mutlie @Pat52 Ik krijg net de bevestiging dat ze er van op hoogte zijn en dat het in orde zou moeten zijn met de update van 16.00.

 

 

 

Reputatie 3

Zo te zien is alles in orde nu betreft TV GIDS 😊 , na 8 dagen mag dat wel ,het is te hopen dat ze er  nu tenminste iets van geleerd hebben want deze problemen slepen al enkele jaren aan.🤐

Hier is een vraag voor Proximus ik krijg juist mijn afrekening dien ik deze te betalen of wacht ik tot de problemen zijn opgelost zijn gezien ik 90% van mijn tijd naar discovery channel kijk en altijd opgenomen programma’s. Gezien hun problemen kan ik dus reeds een halve maand niet deftig tv kijken. 

Reputatie 7
Badge +3

Update Discovery Benelux heeft contact opgenomen met Proximus voor het probleem met de TV Gids

(werd mij net gemeld  per email door Discovery)

Subject: Re: contact problemen met TV gids bij Proximus

Beste Patrick,

Hartelijk dank voor je bericht en vervelend om te horen dat het niet klopt! We hebben direct contact opgenomen met Proximus die even verder onderzoek gaan doen. We hopen dat het gauw is opgelost!

Met vriendelijke groet,

Dunja

 

Dunja xxxxxxxxxxx

Manager Communications & PR

+31 (0) 6 xxxxxxxxxx

discoverybenelux.nl/

 

Warner Bros. Discovery

Momenteel, dinsdag 7/6/22 om 23:18, programmatie op Dobbit (zender 88) is Tuinhuisrenovatie, deel3, van 23:12 tot 23:23
Op tv-Dobbit is in werkelijkheid het programma Tooldokter en dit tot 23:15 tot 23:30.

Reputatie 3

Voor vandaag 8/6  blijkt het correct te staan de tv gids op dobbit en inderdaad is mij ook al regelmatig opgevallen dat dobbit tv gids niet goed is ,misschien zijn nu alle problemen opgelost met de tv gids?

Reputatie 7
Badge +5

@Mutlie Zijn er vandaag nog problemen met Dobbit tv? 

@Baudts De rekening niet betalen is niet aan te raden, indien je een compensatie wenst kan je best met onze collega’s van de klantendienst contact opnemen.

Reputatie 3

Deze morgen is uiteindelijk de tv gids correct ,ik hoop dat ze bij proximus nu toch inzien dat dit probleem van hun extra betalend pakket Pickx Mix Nl tv gids waar meestal en regelmatig en enkele jaren zich voordoet nu een tenminste deftig aanpakken.

Reputatie 3

Het is weeral eens hetzelfde discovery en TLC  2 uur te vroeg en inderdaad zeer moeilijk om iemand aan de lijn te krijgen om het probleem aan te pakken eigenlijk nihil,dat is nu wel bewezen.Deze call centers zijn compleet nutteloos .🤐

Reputatie 7
Badge +3

En ondertussen is het probleem met de EPG (TV gids) voor Discovery Channel en LTC nog steeds niet in orde. Ondanks de belofte aan Discovery Benelux dat het deze avond in orde ging zijn.

Zo zie je maar , hoe Proximus klachten behandelt . Als het morgen niet in orde is dan vertrekt er een dossier naar de Ombudsdienst voor Telecom hierover.

 

Mvg, Patrick

Reputatie 3

Ik heb vandaag ook weeral eens gebeld naar proximus ,was wel een call center en daar hebben ze tegen mij gezegd weeral hetzelfde he ,modem en decoder resetten ,ik heb terug uitgelegd  dat het een algemeen probleem was en dan heeft die mevr aan een collega iets gevraagd en die zei dat proximus op de hoogte was en dat ze er mee bezig waren en daarmee moet ge content zijn ze,niemand van proximus neemt contact met de klant , duurt nu al 7 dagen echt schandalig .Dit is meestal in het extra betalend pakket dat de tv gids niet correct is.En een bewijs dat ge gebeld voor een klacht dat heb je trouwens ook niet,wie behandeld dan de klachten?wachten tot het vanzelf goed komt zeker .

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem zit tussen Proximus en Tivo ,de externe firma die de EPG/Tv gids doet voor Proximus.

Duurt al meer dan 5 jaar de problemen met de EPG . Waarom ze blijven vasthouden aan dit extern bedrijf Tivo , gevestigd in Luxemburg weet ik ook niet.

Als het morgen niet in orde is stuur ik een dossier door naar de Ombudsdienst voor Telecom .Ook met de vraag om een financiële tegemoetkoming voor alle getroffen klanten.

Blijkbaar zal dit de enige manier zijn , omdat Proximus het gewoon nalaat dit probleem te verhelpen. Ondanks de vele meldingen door klanten en hun eigen Proximus medewerkers actief op de Proximus platformen.

Mvg, Patrick

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Sinds vandaag merk ik top omdat ik opnames maak om 20u30 dat de tv gids van discovery helemaal verkeerd staan, betreft uur indeling vandaag ,morgen ,heb dat gemeld via chat ,na meer dan 30 min van de ene naar de andere doorgestuurd het antwoord: ja ze hebben ons terug verkeerde info doorgegeven?daarmee is het probleem niet opgelost ,alhoewel de  series en zo kloppen behalve dat de tijdsloten niet kloppen.dus schort er toch iets bij proximus want bij de tv gids van discovery klopt het wel.Ik dacht zal het nog eens weer melden misschien kan er eens iets aan gedaan worden blijkbaar niet,dit voorval komt regelmatig ook op andere zenders,eigenlijk zouden ze dat probleem ne keer deftig mogen aanpakken ,controle op tv gids is dat niet mogelijk ? tv gids is blijkbaar een moeilijk probleem om op te lossen er is nog vatbaar voor verbeteringen hoor.

Hopende voor mij en andere klanten dat er een definitieve oplossing komt.

Mvgr

Marc

 

Probleem is wel degelijk bij Proximus. De progamma gids voor deze zender is verkeerd ingesteld met 1 uur verschil door de externe firma die dit doet voor Proximus. Hierdoor staan alle programma's 2 uur vroeger in de TV gids. Bij Telenet, TV Vlaanderen en Orange TV staat het wel correct. Proximus gaat steeds antwoorden dat zij de info verkeerd door kregen. Wat in zekere zin klopt, maar het probleem ligt bij de firma die de EPG voor Proximus aan leverd. 

Bij Proximus nu 

 

Reputatie 3

Verder na gezien en maandag zit er al 2 uur verschil op ,tenslotte is de eindverantwoordelijke toch proximus want dit is de klant zijn probleem niet wie wat doet ,dat is mijn mening toch.