Beantwoord

tv gids Discovery weeral verkeerd



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Proximus liet me net weten dat de TV gids van Discovery pas op Maandag 30 Mei 2022 terug in orde zal zijn.🤔

 

“Heeft te maken met het weekend en de firma die de EPG verzorgd. De verantwoordelijke dienst bij Proximus voor de TV gids kon geen bevestiging geven dat het dit weekend nog in orde zal komen.”☹️

 

⁉️Normaal gezien zou er van Proximus zelf ook een mededeling komen op het Proximus forum en andere sociale media kanalen van Proximus. Werd mij gemeld door de Proximus💬 medewerker van de Technische Dienst die het dossier/ticket voor Discovery foutieve TV gids opvolgt. 

 

 

 

 

Reputatie 3

Eigenlijk zouden ze toch moeten weten bij proximus of het in orde is met hun tv gids ,kunnen ze dat niet zelf controleren en het is zoals je zegt nu 2 uren te vroeg ,ongelofelijk dat ze dat niet ernstig nemen dit geeft toch een slechte indruk hoe dit aangepakt wordt .

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Proximus is op gebied van EPG ( TV gids) een ramp qua opvolging/ondersteuning als het verkeerd staat (zij controleren het amper).

En hun draaiboek is decoder herstarten , modem herstarten , nog niet in orde dan decoder eens resetten zal dan wel Oké zijn. Anders even geduld hebben , probleem zal zichzelf wel oplossen.😠🤔

Komt gewoon door die externe firma waar ze beroep opdoen voor de aanlevering van de EPG , dit is al vele jaren een probleem. 

Reputatie 4
Badge +1

@Pat52 tv Vlaanderen heeft geen discovery Chanel dus weet niet waar je die info vandaan haalt 😉😜

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 tv Vlaanderen heeft geen discovery Chanel dus weet niet waar je die info vandaan haalt 😉😜

Oeps is inderdaad foutief van mij. Is al sinds meer dan 1 jaar niet meer in het zender pakket bij TV Vlaanderen. 

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt @HadewychT  De persoon met wie ik al contact had, heeft het gisteren geprobeerd maar blijkbaar is er een probleem met de achterliggende dienst van het TV team. Na een geprobeerde/geforceerde update gisteren is ook de replay van voor 27 Mei met 2 uur vroeger dan effectief verandert. (tot en met 26 Mei 23.59 uur stond het juist) Ook opgenomen programma's toen de EPG nog juist stond, worden nu ook verkeerd weergegeven. Deze persoon ging het laten escaleren. Tot zover de info die ik heb. Heb vandaag niets meer vernomen. Groetjes Patrick 

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT  Even ter info/update . Momenteel is de TV gids sinds de update van afgelopen nacht correct voor Discovery Channel NL en FR

Reputatie 6
Badge +3

Klopt EPG weer eens totaal verkeerd.

Gevolg programma's niet opgenomen  , wat een warboel.

Uiteraard is Proximus verantwoordelijk, niet de goedkoopste onder- onder - onder - leverancier in India ...!!!

Reputatie 3

De oplossing ligt  bij de provider dus proximus ,telenet heeft die problemen niet betreft tv gids ,bellen naar de klantendienst is zinloos, anderzijds ben ik over het algemeen tevreden over proximus behalve TV GIDS,KLANTENDIENST, maar volgens het call center zijn ze er mee bezig, al 7 dagen nu.Zoals je hier kunt lezen in het forum verzorgt Proximus niet zelf de epg en is uitbesteed aan derden  daarmee is het altijd een ping pong spel betreft verantwoordelijkheid maar daarmee heeft de klant niks te maken .

Reputatie 7
Badge +3

Ik werd net gebeld door Proximus met de vraag of net nu in orde is.

Antwoord is  NEEN , de update van de TV Gids heeft nu met terugwerkend effect tot 23 Mei alle programma's  2 uur te vroeg gezet als ook nog steeds voor de komende uren en dagen.

Ik werd in wacht gezet en toen werd de verbinding verbroken.

Blijkbaar is er een probleem bij de achterliggende dienst verantwoordelijk voor de EPG (TV Gids) en de firma die het aanlevert. Dit kreeg ik eerder vandaag te horen van de Proximus medewerker. 

Ook is het nog steeds wachten op iemand van Proximus zelf ondanks de belofte om hier te reageren/communiceren over het probleem (zoals afgelopen Zaterdag mij gemeld/beloofd werd).