tv gids apple tv

  • 31 July 2023
  • 11 reacties
  • 231 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

gewoon een vaststelling.

Tv gids in  Apple  tv is vanaf vandaag in horizontale uitvoering beschikbaar.

Hele verbetering!

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Fijn te horen dat het in de smaak valt 😀. Er is inderdaad een langverwachte update gebeurd van de app voor Apple TV 

Nieuwe update voor Pickx tv OS 1.9.0

Jullie hebben er lang op moeten wachten en hebben zelf bijgedragen aan de verbeteringen door jullie feedback !

Vandaag kunnen we met plezier de nieuwe update Pickx tvOS 1.9.0 aankondigen. 

Dit is nieuw : 

  • Klassieke TV-gids : ondersteuning voor de horizontale weergave van de TV-gidsen de mogelijkheid om zelf te kiezen welke weergave je wil gebruiken via de instellingen in de Pickx-app.
  • Seriegroepering : toegang tot alle afleveringen van een on-demand serie op één pagina
  • Nieuwe sectie ‘Verkennen’ : Blader door categorieën of kanalen op zoek naar content die je kan herstarten. 
  • Bugfixes en verbeterde stabiliteit

Uiteraard blijven wij tot jullie beschikking voor eventuele vragen en/of opmerkingen. 

 

Dit is inderdaad een grote verbetering. 
 

Top, hartelijk bedankt! 

De TV-gids is een grote verbetering. Maar nu heb ik gemerkt dat tijdens het zappen bij sommige zenders ik ineens een pincode moet ingeven? Als ik dan verder zap en wil terug naar de vorige zender krijg ik de melding stream niet beschikbaar. 

ter info ook op het PX frans forum zijn er meldingen van deze problemen: 

Expérience Pickx 1.9.0 sur Apple TV | Proximus Forum

Hoe navigeer je in de tv gids naar de volgende dagen? 

kan iemand mij zeggen hoe je traditioneel kan zappen in apple tv… noch met mijn LG remote noch met apple tv remote is dit mogelijk...

Reputatie 7
Badge +3

@MrLuckbox 

Tijdens het live kijken op Apple TV kun je op verschillende manieren zappen:

  1. Druk op "Menu" om een rij met zenders te openen en een kanaal te kiezen
  2. Druk op de boven- of onderkant van het touchpad (Apple TV's met zwarte afstandsbediening)

Je kan op je Iphone ook de afstandsbediening instellen: 

De Apple TV Remote configureren op je iPhone of iPad - Apple Support (BE)

 

Geert

Sorry, dit werkt niet.

Als je een programma bekijkt en dan de “boven- of onderkant van de touchpad” gebruikt, dan selecteert ie ‘subtitles’ of ‘audio enhancements.

 

Ik moet nu eerst 3 keer op de terug-knop duwen om dan naar de horizontale of verticale tv gids terug te geraken. Heel irritant en belachelijk in 2024.

Reputatie 7
Badge +3

@MrLuckbox 

Heb je dit enkel bij gebruik van de pickx app of ook bij andere streaming apps?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@MrLuckbox

Heb je dit enkel bij gebruik van de pickx app of ook bij andere streaming apps?

 

Geert

@GeertC Idem hier, probleem met zappen enkel met de de pickx app ( heeft nooit gefunctioneerd)  .  

Uw suggestie  in eerder bericht , het functioneert wel bij andere  apps van TV aanbieders ga het niet voluit schrijven maar met de afkorting weet je wel welke ik bedoel ( Te….net.,TV……Vl. .. ) Het heeft nooit gefunctioneerd met de Pickx App op Apple Tv zoals je beschreef in je eerder antwoord.

Tijdens het live kijken op Apple TV kun je op verschillende manieren zappen:

  1. Druk op "Menu" om een rij met zenders te openen en een kanaal te kiezen
  2. Druk op de boven- of onderkant van het touchpad (Apple TV's met zwarte afstandsbediening)

Vriendelijke groeten, Patrick

Tijdens het live kijken op Apple TV kun je op verschillende manieren zappen:

  1. Druk op "Menu" om een rij met zenders te openen en een kanaal te kiezen
  2. Druk op de boven- of onderkant van het touchpad (Apple TV's met zwarte afstandsbediening)

@GeertC - werkt wel bij andere apps :)

Veel te veel clicks nodig om simpele dingen te kunnen doen bij de iOS app.

 

Nog zo’n puntje: de tv guide blijft gewoon op het gekozen programma staan - dan moet ik veel naar rechts scrollen om te komen bij de huidige uitzendingen… Ook heel frustrerend.

Reageer