Skip to main content

Graag zou ik vernemen hoe het komt dat mijn Philips TV-toestel zichzelf zo snel uitschakelt (nà +/- 2 uurtjes kijken?). Of ik nu live tv kijk of naar een opgenomen programma maakt niet uit. Er komt dan de melding: ‘toestel gaat over X seconden in stand-by’ en ik kan dit niet tegenhouden door b.v. te zappen. Ligt dit aan mijn TV zelf, of heeft het te maken met de Proximus TV-box? En zo het door Proximus komt, kan ik dan iets doen om dit te stoppen? Energiebesparing allemaal goed en wel, maar je betaalt sowieso voor een minimum verbruik. Zo kan het zijn dat een erg kleine energieverbruiker nu zelfs meer betaalt dan wat hij verbruikt (digitale meter), en dan heeft hij weinig boodschap aan dit soort snufjes. (De nieuwere TV-box start ook trager op wegens ‘goed voor het milieu’…) Behoorlijk ergerlijk allemaal. Ik bepaal liever zelf wanneer ik mijn TV-toestel uitschakel (en nee, ik val daarbij nooit in slaap). 

@Helga_03  het kan aan de tv liggen dat er een timer staat ingesteld dat je tv na 2 uur moet uitschakelen, kijk je instellingen zeker eens na van je tv.

@Helga_03

De instelling “TV Automatisch uitzetten” van je V7 decoder eens natrekken:

•  Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Instellingen toestel  “
              |- Apparaat voorkeuren
                   |- Voeding en Energie       
                       |- TV automatisch uitzetten
                           🔘  Indien actief   (hier aantal uren kiezen of uitzetten)      
                           🔘 Tijdens kijken (hier aantal uren kiezen of uitzetten)   

==========================================================

En betreffende “(De nieuwere TV-box start ook trager op wegens ‘goed voor het milieu’…)

dit kan je ook via Eco-Modus uitzetten:

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Eco-Modus

==========================================================

Reageer