Skip to main content
Vraag

TV Decoder V5 Compact (Date Mfg 12/19)

• January 11, 2026
  • 5 reacties
  • 46 Bekeken

Weerkerend probleem: "bevriezend" beeld.→ Oplossing: decoder herstarten en het hele programma opnieuw bekijken, hopelijk tot het einde.
De laatste maanden wordt de decoder bij het uitzetten volledig losgekoppeld (stroom, ethernet én HDMI), en dat leek de oplossing,  maar de laatste weken onderbreekt de decoder autonoom een programma om het zelf terug op te starten vanaf het begin... zonder mogelijkheid om door te spoelen. 

5 reacties

Mutlie
  • January 11, 2026

Ik zeg niet dat je probleem ermee opgelost raakt, maar probeer eerst eens je modem te herstarten.
Daar zullen de moderatoren morgen (als ze weer langskomen) naar vragen of je dat al hebt geprobeerd. 

• Auteur
  • Apprentice
  • January 11, 2026

Zal ik vanavond zeker doen voor ik de decoder terug aansluit, maar dat is al herhaaldelijk gebeurd.
Stroompannes waren in onze straat in de eerste helft van dit jaar trouwens bijna dagelijkse kost, zodat álles (wegens geen noodbatterij) telkens opnieuw moest opstarten. 

Martin
  • January 11, 2026

@twiede Aangezien je dit al geprobeerd hebt dan best eens de decoder spanningsloos zetten en eerst de internet box resetten en als die volledig opgestart is en je terug kunt surfen, dan de decoder ook eens resetten

Moest het nog niet goed werken na deze resets en indien je decoder niet rechtstreeks met de internet box verbonden is met een utp netwerkkabel ,dan  best de decoder met een voorlopige lange utp kabel verbinden die je eventueel tijdelijk over de grond legt om uit te vissen of dan in orde is. 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • January 12, 2026

@twiede Ik heb je lijn nagekeken en krijg een melding dat er een kwaliteitsprobleem is tussen je modem en decoder. Kan je 

-eens testen met een andere ethernetkabel 

-eens testen met een proximusmodem (als je een privémodem gebruikt)

Fiber is beschikbaar is op je adres. Als je geïnteresseerd bent kunnen we dit voor je bekijken. 

• Auteur
  • Apprentice
  • January 14, 2026

Bij de reset-procedures voorgesteld door ​@Martin  kreeg de V5c een update, waarna we een volledige maandagavond ononderbroken TV konden kijken.

Dinsdagavond zijn we succesvol door het Journaal en Terzake geraakt, maar De Afspraak werd halverwege onderbroken. De uitzending startte opnieuw op ergens tussen Terzake en De Afspraak. 

Dank voor het advies, ​@HadewychT . Voorlopig ga ik echter de depannage-activiteiten even onderbreken en TV kijken via internet, iets wat -tot nu toe- blijkt te lukken zonder enig testen of resetten.