Skip to main content

Beste,

De afgelopen maanden hebben we problemen bij het tv kijken.
Vrijwel dagelijks loopt live TV of opnames vast tijdens het kijken/doorspoelen, en dienen we de V5 compact decoder te herstarten. Hierna gaat het weer even goed.

De BBox werkt zoals het hoort en ook de UTP kabel werkt (getest met laptop) en is ook al gewisseld Alles is meermaals herstart/gereset, zonder resultaat.
Internet, telefonie en WiFi hebben geen enkele probleem.

Ook kijken via Pickx op tablet gaat altijd goed en zonder problemen.

 

Hoe krijgen we dit opgelost?

 

Grts

Tom

@Tom Venken 

FYI: de V5 decoders worden sowieso uitgefaseerd, dus waarschijnlijk zullen de PX moderatoren als ze hier de draad oppakken je een vervanger voorstellen, indien het nog niet zou gebeurd zijn vul in je forumprofiel zoveel mogelijk gegevens aan zodat zij je beter en vlugger kunnen verder helpen.


En met de opvolger zijn er toch ook veel problemen als ik zo lees. Het heeft gewoon met slecht geschreven software te maken volgens mij. 


@Tom Venken Ik heb je lijn net nagekeken en zie inderdaad dat er fouten zitten op de verbinding tussen je decoder en modem. Je hebt de kabel al eens vervangen zeg je. Kan je eens testen in een andere LAN-poort (gele uitgang) op je modem ? 

Welke toestellen zijn er nog verbonden op je modem ? Als er nog een privé-router aanhangt, kan je die dan (tijdelijk) eens verwijderen ?  

@barlette Alle klanten waarbij de V7 (c ) goed werkt komen dit niet vertellen op het forum. Dit geeft dus toch een vertekend beeld, waarbij ik de problemen die er wel zijn niet wil minimaliseren natuurlijk.  


ja, het is inderdaad zo dat er nog velen problemen hebben met hun V7(C) en dit kan je dan hier wel lezen in verschillende berichten, maar er zijn er ook veel die geen problemen (of het opnoemen niet waard) hebben en dit lees je dan natuurlijk niet hier.
Persoonlijk heb ik met mijn V7 geen problemen. Er duiken ook wat meer problemen op eens je op het nieuw TV platform getransformeerd wordt, maar dat zijn nog kinderziekten die nog moeten opgelost worden.

Edit: nu zie ik dat @HadewychT mij voor was terwijl ik mijn bericht aan het typen was :-)

NB: ook als er switch moest tussen staan zou dit evt kunnen problemen geven.


Het vreemde is dat we onze v5c soms dagen na elkaar moeten herstarten en dan een hele tijd dat het goed gaat en het is niet dat we hem dan op andere manier gebruiken. We laten een opname soms wel een tijd in pauze staan, dan spoelen we terug  enz ik  weet niet of het komt omdat we aan een te hoge snelheid heen en vooruitspoelen, misschien dat de decoder zich dan “verslikt” en vastloopt. 


Beste,

Op de bbox v3+, zijn er 2 LAN poorten in gebruik: eentje rechtstreeks op de V5C met een 2 meter cat 5e kabel. Op de andere poort zit een 5 poorts switch op een 20 meter cat 5e kabel. 
geen andere LAN connecties, geen privé routers.

alles is zo net herstart, kabel tussen V5c en bbox is net vervangen voor een nieuwe, en op andere poort gestoken.

 

Ben sinds dag 1 klant van Belgacom TV, en kinderziektes wel gewoon… ;)

 

grt

Tom


Ondersteunt de switch IGMP snooping?

IGMP snooping - Wikipedia

want dit kan tot problemen leiden als die niet gebruik maakt van IGMP snooping.

Eventueel indien mogelijk eens de switch van de bbox loskoppelen om te zien of het probleem dan nog optreedt


Merci om mee te denken Martin.
De switch is een TP-Link TL-SG105E, en beschikt over IGMP snooping welke aan staat.

 


Hoe zal de uitfasering van de V5’s gaan gebeuren? Welke is de vervangende tv box??


Eens je aan de beurt bent, krijg je eerst een verwittiging dat je V5 decoder zal uit werking gesteld worden en je een V7 decoder zal toegestuurd worden in ruil voor de V5 decoder die je ook niet meer moet terug sturen.
NB: de V5 compact blijft wel nog in omloop en worden nog niet uitgefaseerd.


Hoe zal de uitfasering van de V5’s gaan gebeuren? Welke is de vervangende tv box??

Eens je aan de beurt bent, krijg je eerst een verwittiging dat je V5 decoder zal uit werking gesteld worden en je een V7 decoder zal toegestuurd worden in ruil voor de V5 decoder die je ook niet meer moet terug sturen.
NB: de V5 compact blijft wel nog in omloop en worden nog niet uitgefaseerd.

@Tom Venken Martin geeft hier de juiste werkwijze.


Reageer