Het is toch zo dat de middaguitzendingen van Thuis en Familie heruitgezonden afleveringen zijn van jaren terug?
Ik denk niet dat daar (bij Proximus) een oplossing voor bestaat.
Op onze v7 (niet compact) worden herhalingen van programma’s niet opgenomen (bijv uitzending op zondag, herhaling op dinsdag, enkel het programma van zondag wordt opgenomen). Blijkbaar onthoudt de v7 dat, ook als de (eerste) uitzending ondertussen is bekeken en gewist.
Misschien enkel als het binnen de week is? vraag ik me af.
@Mutlie dit kan wel als ze willen, in de EPG een melding maken dat het een heruitzending is en in de instellingen de keuze laten maken voor alle afleveringen of enkel deze van ‘s avonds of enkel die van de middag,
kennelijk is dat op de oude V7 versie dan nog mogelijk en op de nieuwe V7C met de nieuwe software niet meer mogelijk.
Of het mogelijk is op de v7 om enkel de avonduitzendingen op te nemen weet ik niet eens.
Wij zijn geen Thuis/Familiekijkers. Ik had het eigenlijk over uitzendingen zoals bijvoorbeeld onlangs ”Assisen, de internaatmoord”. Dat werkte perfect, enkel de eerste uitzending werd opgenomen, niet de herhaling een paar dagen later. En dat is toch nog iets anders dan een heruitzending een paar jaar later.
Het is wel zo dat in de EPG een onderscheiden afleveringnummer (jaargang) reeks is.
Mogelijk is het geen functie van Telenet, maar een gebrek van Telenet? Wat doet Telenet bij een herhaling een paar dagen later zoals ik bedoel (want een andere dag en ander uur). Niet opnemen omdat het een (recente) herhaling is of niet opnemen omdat het niet is geprogrammeerd?
En is het zoveel moeite (misschien wel voor je bejaarde ouders?) om de overbodige opnames te wissen?
Wat de onnodige opnames van oudere afleveringen van andere programma’s van andere zenders betreft, zo klinkt het of de v7c een eigen willetje heeft en zomaar willekeurig opneemt. Zijn het geen vroeger geprogrammeerde opnames die niet zijn gewist (de programmatie bedoel ik) en dus eigenlijk nog “bedoeld” worden opgenomen?
Dit is niet mogelijk bij de v7, bv de serie opname “Thuis” neemt zowel de uitzendingen van ‘s avonds en ‘s middags op. En je kan nergens kiezen om alleen de uitzendingen van bv ‘s avonds alleen op te nemen.
@Mutlie ze hebben sinds vorige week woensdag de Proximus tv en ze hebben enkel de series geprogrammeerd waar een serie opname voor gekozen is en dus de middag en avond wordt opgenomen en andere niet eerdere uitzendingen dat niet opgenomen zijn worden opgenomen van andere zenders als deze van hetzelfde zijn, bv vtm programma’s.
bij Telenet kan je kiezen tussen de avond aflevering in serie of enkel middag aflevering in serie en als je een opname had gewist en van dezelfde serie een herhaling is ‘s avonds of de dag erna wordt deze ook terug opgenomen, staat die aflevering nog als opgenomen en die wordt herhaald wordt dat niet opgenomen, dus je hebt nooit overbodige opnames.
Die mensen zijn al van leeftijd en zo nieuwe dingen is nooit simpel, niet iedereen kan direct met iets anders werken zonder hulp.
@Martin dat is spijtig dat je niet kan kiezen tussen de avond of middag uitzending van een serie.
zou handig zijn in de nieuwe versies dat dit mogelijk wordt.