Skip to main content
Vraag

TV box V7C....

• August 15, 2026
  • 24 reacties
  • 145 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Het is lang geleden, maar we hebben toch weer iets…

Gisteren (14/08/2026) krijg ik van meneer Proximus een nagelnieuwe Tv box V7C, vandaag wil ik die installeren en wat denkt ge, ja nougabolle….Bij het aanduiden van een zender krijg ik steeds de melding “Oeps, er ging iets mis” probeer later……..Ik heb drie verschillende edele werknemers van Proximus aan de lijn gehad, de laatste wist me te vertellen dat de foutcode P051 een fout bij Proximus was en vandaag of morgen “zou” opgelost zijn., dus geen TV want de heren vinden het normaal zonder te weten dat iets werkt ze wel mijn oude box uitschakelen dus gewoon weeral betalen voor noppes..Het is verdomme toch altijd iets, kotsmisselijk word ik daarvan…..

24 reacties

Martin
  • August 15, 2026

@Choreftis Probeer eerst dit eens:

1. Ga op de V7 naar Instellingen ⚙️ 
  2. Kies Clear data & reset
  3. Laat de decoder daarna opnieuw opstarten.
  4. Test opnieuw een tv-zender.

Mutlie
  • August 15, 2026

Foutmelding P051 op een V7/ V7c verwijst naar een decodering- of streamingsfout waarbij het IPTV-signaal niet correct kan worden ontsleuteld.

Dit is vaak heel simpel  op te lossen door de V7 zonder stroom te zetten, even te wachten (20-30 sec) en dan  te herstarten. Als dat niet help terug naar  zetten naar de fabrieksinstellingen cf. @Martin.

Martin
  • August 15, 2026

Is die decoder via wifi verbonden met de internet box rechtstreeks of via up kabel rechtstreeks?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 15, 2026

Ja Martin, wifi en Booster, met de vorige decoder geen probleem..

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 15, 2026

Juist een test gedaan met kabel en dezelfde uitkomst.....

Martin
  • August 15, 2026

Kan je het ook testen zonder wif-booster dus V7c direct verbinden met utp netwerkkabel aan de internet box.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 15, 2026

Heb ik hierboven al vermeld.

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • August 15, 2026

Internet box of b-box ook eens herstarten, desnoods resetten. En moest je op Fiber zitten dan zeker ook de ONT herstarten.

Martin
  • August 15, 2026

@Choreftis zoals Mutlie het al aangegeven heeft, stelt Proximus het volgende voor:

→ Je TV Box resetten | Proximus ← 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 16, 2026

Goede morgen allemaal,

Maar eigenlijk is het geen “goede” morgen, na gisteren nog van alles geprobeerd te hebben, en ook vandaag heb ik alles al multikeren geresset, en sta ik nog even ver,.

Maar er is wel iets raars, wat ik de slimmerikken van Proximus heb uitgelegt maar wat ze blijkbaar niet begrepen…. Dat is, 1 dat ik wel van een zender kan opnemen, en 2 dat ik wel een programma kan bekijken dat helemaal voorbij is, dus eigenlijk heb ik wel TV maar niet a la minute?????

Ik ga nu mijn vrienden nog eens bellen, zien of ik TOCH eens een slimme krijg.

Mutlie
  • August 16, 2026

Opgenomen programma’s spelen af via internetdata. Live tv gaat via multicast, dit is een apart tv-signaal, zoals ik hierboven (eigenlijk vaag) vermeldde.
De (normale) remedies zijn ook al aangegeven.
Ik vermoed een “blokkering” van de lijn ergens op de achtergrond. Bel het gratis nummer 0800 22 800  en benadruk dat unicast (opnames/apps) werkt, maar multicast (live streams) zelfs via directe UTP-kabel faalt.
Dan kunnen zij je lijn 'resetten' in de centrale  en als dat niet helpt is m.i. nog één mogelijkheid: de v7c is  defect

Martin
  • August 16, 2026

@Choreftis Na alles gereset te hebben heb je dan nog altijd die zelfde foutcode?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 16, 2026

Ik heb daarjuist nog eens iemand aan de lijn gehad, ik moest, nog eens, de schakelaar uit en terug in zetten en tegelijk de Pair knop opzij ingedrukt houden tot ik op tv “Erasing” zou zien, wat niet gebeurde ik krijg direct “Welcome”.

Ze hebben dan teruggebeld en de vrouw wist dan weeral te zeggen dat de fout P051 bij Proximus zat en normaal morgenvroeg om 05u00 zou opgelost zijn…..

Dan krijgt eens een nieuwe box en ziet ge een paar dagen geen TV waar ge dan wel voor betaald, en dan moogt ge niet kwaad worden zeker.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 16, 2026

@Mutlie, Ik heb dat nummer al verschillende keren gebeld en ook dat uitgelegt wat wel en niet kan doen, maar blijkbaar hebben ze daar geen oren naar, van die defect Box heb ik ook al aan gedacht en gevraagd, maar dat horen ze ook niet….dus wachten tot we wortel schieten……

@Martin , ja nog steeds hetzelfde scherm

Martin
  • August 16, 2026

@Choreftis 

Het ziet er inderdaad naar uit dat het langs de kant van Proximus moet opgelost worden.
Hopelijk komt het morgen in orde en laat het ons dan zeker weten indien het in orde gekomen is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 16, 2026

Ja Martin denk dat ook en ik heb ooit al dingen weten oplossen van achter hun desk, maar het hangt steeds af van de kwaliteit van persoon in kwestie…

Maar ik laat zeker iets weten, jammer genoeg moet ik morgen vroeg met mijn auto naar de garage….

Allemaal nog een prettige zondag gewenst..

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 16, 2026

ik heb onlangs ook een V7c ontvangen en die werkt goed, maar bij de afrekening van de maand staat er 33 cent aangerekend op de dag dat ik de vervanging heb gedaan,   Ik heb dit nagevraagd en dit is hun antwoord 

Wij begrijpen uw opmerking over de vervanging van uw toestel. Wanneer een toestel wordt vervangen, registreert het systeem echter automatisch de deactivering van het oude toestel en de activering van het nieuwe. Er kan dus op dezelfde dag een administratieve overlapping zijn, ook al worden beide toestellen niet gelijktijdig gebruikt. Deze situatie houdt verband met de manier waarop de diensten worden gefactureerd en geregistreerd.

Het is toch absurd dat dit niet aangepast wordt in hun systeem, want je gebruikt maar één toestel tegelijkertijd, het gaat wel over geen groot bedrag maar het is tegen mijn principe dat dit mogelijk is, 

Als iedereen dit bedrag moet betalen is dit toch een grote winst voor Proximus waar ze niets voor moeten doen want de toestellen dienen als vervanging van een ouder toestel die ze zelf beslissen 

Mutlie
  • August 16, 2026

(n.a.v. dat het morgen om 5u zou zijn opgelost)
Er is inderdaad nog 1 andere mogelijkheid en dat is een regionale storing.
Maar die is dan zodanig plaatselijk dat er maar 1 iemand hier post.
En https://allestoringen.be/storing/proximus/  geeft ook geen storingen bij Proximus (???)
In de facebook groep  “Proximus Problemen”  vind ik ook niks gelijkaardigs en recent.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 16, 2026

Ja Patrick, dat heb ik de dame ook proberen wijsmaken dat er nergens iets te vinden over een storing en dat het toeval wil dat juist bij instal die fout begonnen is, en dan mag je niet kwaad worden hoor, neen meneer het komt wel goed…..

en , zoals Valencia aanhaald het zou dan nog héél leuk zijn als ze daar een extra kost voor zouden aanrekenen, dan gaan ze Jean-Pierreke eens echt kwaad horen worden.

En dan probeer ik met nu te scheren en proper te maken, want Proximus heeft ook daar voor gezorgd dat ik nog er geen tijd voor gehad heb…..

Allemaal doei….

Martin
  • August 16, 2026

‘t zal inderdaad hoogstwaarschijnlijk geen regionale storing zijn want met oude decoder was er nog geen probleem, pas als de V7c aangesloten werd aangesloten, is het probleem begonnen.

Nu maar afwachten of het morgen in orde komt.

Doei, en tot maandag ;-)

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • August 16, 2026

.Het is verdomme toch altijd iets, kotsmisselijk word ik daarvan…..

Kotsmisselijk moet je niet worden, er zijn grotere levensproblemen dan een avondje zonder TV 🤔.

Maar er is wel iets raars, …. Dat is, 1 dat ik wel van een zender kan opnemen, en 2 dat ik wel een programma kan bekijken dat helemaal voorbij is, dus eigenlijk heb ik wel TV maar niet a la minute?????

Moet het programma helemaal voorbij zijn? Of kan je ook vanaf het begin kijken naar een programma die pas begonnen is?

Dan heb je geen TV “ à la minute” , maar misschien gewoon 2 minuten vetraging t.o.v. live (als een tussenoplossing). Bij een Telenet decoder met “terugkijk-TV” werkt dat wel …

Opgenomen programma’s spelen af via internetdata. Live tv gaat via multicast, dit is een apart tv-signaal, zoals ik hierboven (eigenlijk vaag) vermeldde.

Ik denk dat ​@Mutlie de juiste oorzaak aanhaalt: Dit is een multi-cast/uni-cast probleem.

Dat het wel werkt met de oude decoder wilt niets zeggen, welke decodeer had je vroeger? Oudere decoders werken wellicht anders (vb bridged mode versus routed mode, VLAN,’s routing tables ...)

Wat er nog niet duidelijk is in je verhaal:

• welke modem heb je? oude B-box3? B-box 3v+? Internet Box. Het is mogelijk dat een verouderde modem (vb B)box3) ook problemen heeft voor de V7c?
  • gebruik je achter de Proximus mdoem nog een eigen router?

Last but not least

Het is noit verstandig om nieuwe zaken te proberen op een vrijdagavond, vlak voor een weekend (en in dit geval een dubbele zondag). Het meeste back-office personeel werkt dan niet, en problemen blijven liggen tot de maandag 🤔

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 16, 2026

@philippe_d, Ik heb een B-box 3v+ en een booster, en wat u aanhaald om voor een w-end zeker geen Tv box te installeren is de schuld van Proximus, die sturen mij vrijdag de box en sluiten binnen de 24 uur de andere af en dan zou ik onverstandig zijn, sorry maar als dat uw comment is heb liever geen…..

Bedankt.

Martin
  • August 16, 2026

@Choreftis nu ik er aan denk, als je internet wel naar behoren werkt zou je wel via pickx-app of pickx-webversie kunnen casten naar je V7c decoder die een ingebouwde google cast functionaliteit heeft.
Lukt het zo niet om live TV te kijken?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 16, 2026

Hallo Martin, ja na een beetje zoekwerk is het me gelukt en ja ik kan zo tv kijken.…

Bedankt voor de info...