Skip to main content
Antwoord

TV Box v7 infrarood signaal

• September 15, 2025
  • 12 reacties
  • 156 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Waar vind ik op de TV Box V7 de exacte locatie van het infrarood signaal in het decoder toestel?

Beste antwoord door Martin

@JH-BE  

De IR-ontvanger zit in het donkere, glanzende venster onderaan in het midden van de V7 decoder.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

12 reacties

Martin
  • September 15, 2025

@JH-BE ,

FYI: Ik weet niet waarom exact je deze vraag stelt, ik vermoed omdat je decoder niet zichtbaar opgesteld staat, maar in dit geval kan je die gewoon instellen via Bluetooth. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 15, 2025

@Martin Voor Bose-Marmitek combi kan je decoder netjes opbergen.

Het zendertje van Marmitek plak je op de IR zone, dus handig om te weten waar exact.

Mutlie
  • September 15, 2025

Moet je geen ontvangertje aansluiten met een kabeltje aan de decoder en het “oog” vrij zicht laten? Je kan het bijv aan de tv bevestigen.
Ik meen me te herinneren dat het zo werkt.
Uitleg: 
Ik heb zulk apparaatje 5 jaar geleden (gratis) gekregen als een promotie met de maatkast waar de decoder nu in staat. Ik heb dat zendertje terug gegeven en mijn decoder via bluetooth aangesloten. Dat was toen nog een v5, ondertussen heb ik mijn 2e v7 (mijn 3e decoder na de v5). Zowel de v5 als de Android als beide v7 zijn /waren via bluetooth verbonden.

Martin
  • September 15, 2025

@Martin Voor Bose-Marmitek combi kan je decoder netjes opbergen.

Het zendertje van Marmitek plak je op de IR zone, dus handig om te weten waar exact.

@JH-BE Ik heb persoonlijk geen ervaring met dit systeem, maar ik veronderstel dat je toch de V7 remote gebruikt met die “Bose-Marmitek combi” en in dit geval kun je die v7 remote koppelen met je decoder in bluetooth zoals hierboven aangegeven.

Enfin ik geef het maar mee ter info in afwachting dat iemand kan doorgeven waar het IR oog zich op de V7 decoder exact bevindt.

Mutlie
  • September 15, 2025

Het enig logische lijkt me ergens aan de voorzijde, want IR heeft “vrij zicht” nodig.
MAAR : heeft de v7 wel een infrarood “oog” ? Werkt die niet op radiofrequentie of bluetooth? 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_radio/particulieren/support/televisie/tv-box-decoder-thuis-installeren/afstandsbediening/afstandsbediening-via-radiofrequenties-of-bluetooth.html

Martin
  • September 15, 2025

Dit werkt voor de v7 decoder zowel op defaut IR en als je wilt via bluetooth

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 15, 2025

@Mutlie  Beste Patrick,

Helemaal juist, op tv inderdaad de Marmitec tegenhanger (IR oog).

Vraag blijft waar precies in TV Box V7 de IR is geplaatst zodat koppeling met draadje door schouwmuur operationeel blijft.

AI geeft me volgende uitleg:

"Er is geen fysieke IR-poort op de Proximus V7 TV Box; de V7-box gebruikt een afstandsbediening die via Bluetooth of Wi-Fi werkt en geen infrarood (IR) signaal nodig heeft."

Dus blijkbaar geen IR meer met de v7 decoder, wel jammer. 

Mutlie
  • September 15, 2025

Dan zou ik in uw plaats zeker de uitleg van ​@Martin eens volgen en bluetooth inschakelen.

Martin
  • September 15, 2025

@JH-BE 

Die AI zit er regelmatig serieus naast met zijn uitleg, antwoord maar eens terug aan AI dat die V7 wel nog IR gebruikt, je zult zien wat AI antwoord :-)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 15, 2025

@Martin Geen AI conversation maar het AI overzicht als je google search doet op 'IR-poort op de Proximus V7 TV Box'.

Die IR blijkt door 'Google Android' inbreng bij de v7 decoder dus gesneuveld te zijn of toch nog een hidden feature?

@Mutlie & ​@Martin Merci mannen!

Martin
  • Antwoord
  • September 15, 2025

@JH-BE  

De IR-ontvanger zit in het donkere, glanzende venster onderaan in het midden van de V7 decoder.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 16, 2025

@Martin Dikke merci Martin, je bent een echte held!