Skip to main content
Vraag

TV box V7

• September 11, 2026
  • 1 reactie
  • 11 Bekeken

Een paar weken terug kregen we een mail dat een nieuwe TV box onderweg was. Oké?
Gisteren opgehaald toen ie dan op het postkantoor aankwam. Vandaag dacht ik het even te plaatsen maar helaas. Als het uiteindelijk opstart, is het verschrikkelijk. Het beeld gaat aan en uit, trekt naar één kant, komt terug en herhaal. Ik heb dat soort beeld niet meer gezien van in de tijd dat men met een ijzeren kleerhanger de BRT probeerde te ontvangen.
Eerst dacht dat de nieuwe stroom-adaptor het was maar toen ik de oude box ertussen plaatste was het gedaan met flitsen. Wel heeft men ergens de tijd gevonden om de oude box al te deactiveren. ??? Ik heb dat nog niet gedaan maar na opstarten is er niets meer. Is dat al lang? Geen idee. We kijken dus blijkbaar niet veel TV. Toen er dat probleem met het supertrage internet was begin augustus heb ik die kabel eruit gehaald in de hoop iets sneller internet te hebben maar dat hielp toen niet.

Het is dus duidelijk een storing in de nieuwe box. Misschien beter kijken of het niet beter is een abo zonder TV te nemen.

1 reactie

Martin
  • September 11, 2026

@LiBen 

Een maand terug werd het volgende gepost door Proximus medewerker:

dat je profiel van je aansluiting verhoogd werd naar 30down/ 10 upl en dat dit het maximum is dat je technisch kan halen, rekening houdend met de afstand tussen de verdeelkast en je woning.
Maar er werd ook gemeld dat de kwaliteit van het signaal echter niet optimaal was en er daarvoor een technicus zou moeten langskomen.

Is dit dan gebeurd en werd het door de technieker in orde gebracht?
Indien ja, had je daana geen probleem meer met je oude decoder?
waarschijnlijk een V5 decoder? of was het een V5c? 

Je hebt toch de HDMI kabel gebruikt van de nieuwe decoder en niet deze van de oude? 

PS: proximus medewerkers zullen maar ten vroegste maandag reageren hier op het forum.