Skip to main content
Antwoord

Tv Box V5

• May 29, 2025
  • 11 reacties
  • 131 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo

Deze morgen geen beeld meer via de tv Box V5 Compact. Tot gisteren werkte deze wel nog.

De ledjes ; onder de aan knop----SIG ----HD  lichten op.

Op tv verschijnt de melding “ geen signaal “.

Het volgende geprobeerd zonder resultaat:

• V5 meerdere keren gereset
  • B Box 3 heropgestart
  • Andere HDMI kabel gebruikt tssn TV en V5
  • Andere UTP Cat 6 kabel gebruikt tssn  V5  en Witbakje in stopcontact.
  • V5 aan andere TV aangesloten in de keuken. Daar staat een noch normaal werkende tweede TV 

Moet ik het ergste vrezen ( voor de V5 )...🙄

Mercikes voor uw reactie

Beste antwoord door JmC

Na alle vermoede pogingen gedaan te hebben zonder succes( soms eens met een beetje schrik ) uiteindelijk via Chat een medewerker weten te contacteren….Na testen en de nodige uitleg gaat er een omruiling gebeuren van de TV Box…...Mercikes voor de feedback en het meedenken.

grts

Jm

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

11 reacties

Mutlie
  • May 29, 2025

Ik vrees het ook, want je decoder krijgt signaal van de Bbox alsook tv-signaal.
Het ligt dus aan de signaal uitgang van deze v5c, zeker omdat je al een andere kabel en andere tv hebt geprobeerd.
Vandaag is een feestdag en de moderatoren hebben vrij.
Probeer eens de 0800/22800 te bellen, hou een factuur bij de hand want zij vragen je klant en lijnnummer.

Martin
  • May 29, 2025

@JmC 

Ik zou voor alle zekerheid toch ook eens de bbox3 →  resetten 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • May 29, 2025

Ik vrees het ook, want je decoder krijgt signaal van de Bbox alsook tv-signaal.
Het ligt dus aan de signaal uitgang van deze v5c, zeker omdat je al een andere kabel en andere tv hebt geprobeerd.
Vandaag is een feestdag en de moderatoren hebben vrij.
Probeer eens de 0800/22800 te bellen, hou een factuur bij de hand want zij vragen je klant en lijnnummer.

Mercikes voor uw reactie,

Zal dat morgen wel eens doen, kwestie van de mensen aan de helpdesk niet onnodig te belasten op een feestdag met dingen die wel efkes kunnen wachten.😉

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • May 29, 2025

@JmC 

Ik zou voor alle zekerheid toch ook eens de bbox3 →  resetten 

Martin, thx voor uw reactie. Het resetten zorgt er waarschijnlijk ook voor dat alle instellingen terug moeten ingevoerd worden? Zal eerst efkes moet nazien waar ik dat terug kan vinden.

Martin
  • May 29, 2025

@JmC  Als je inderdaad via de bbox zijn interface = http://192.168.1.1 , zaken zelf veranderd hebt, zoals bijvoorbeeld portforwarding ingevoerd,  dan zou je dit opnieuw moeten invoeren na een reset.

Maar als je niks zelf veranderd of ingesteld hebt kan je zonder probleem de bbox resetten, en als je dit doet best eerst de decoder volledig stroomloos zetten en als je na de reset van de bbox opnieuw kunt surfen dan de decoder terug onder spanning zetten, en als het nog nodig zou zijn (geen resultaat na reset bbox), de decoder opnieuw → resetten.

Mutlie
  • May 29, 2025

Aangezien de v5c is getest in de keuken aan de 2e tv die waarschijnlijk op dezelfde Bbox is aangesloten en daar ook niet werkte neem ik aan dat de Bbox resetten niet dé oplossing is, maar het kan zeker nooit kwaad .

Martin
  • May 29, 2025

Ik heb inderdaad ook al dikwijls zo geredeneerd dat ik dacht “het kan moeilijk nog aan de bbox liggen”, bv aangezien de tweede decoder en andere zaken goed werken waarbij de twee decoders rechtstreeks met kabel verbonden zijn aan de bbox en ik dan toch maar besliste ten einde raad om een reset van de bbox te doen, gezien dit nog het enigste was dat niet geprobeerd werd en het dan toch zo opgelost was met de reset!
Enfin ik geef dit altijd mee als raad zeker als alles anders al geprobeerd werd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • May 29, 2025

Aangezien de v5c is getest in de keuken aan de 2e tv die waarschijnlijk op dezelfde Bbox is aangesloten en daar ook niet werkte neem ik aan dat de Bbox resetten niet dé oplossing is, maar het kan zeker nooit kwaad .

@JmC  Als je inderdaad via de bbox zijn interface = http://192.168.1.1 , zaken zelf veranderd hebt, zoals bijvoorbeeld portforwarding ingevoerd,  dan zou je dit opnieuw moeten invoeren na een reset.

Maar als je niks zelf veranderd of ingesteld hebt kan je zonder probleem de bbox resetten, en als je dit doet best eerst de decoder volledig stroomloos zetten en als je na de reset van de bbox opnieuw kunt surfen dan de decoder terug onder spanning zetten, en als het nog nodig zou zijn (geen resultaat na reset bbox), de decoder opnieuw → resetten.

Oei , nee bij mijn weten heb ik daar nog nooit iets in veranderd ( draag er niet genoeg kennis van ).

Weet/ wist  ook niet hoe erin te geraken. Natuurlijk men zegt soms “ wie niet waagt ………..” 

Mss eens reactie van Mod afwachten….. Kan men ( Helpdisk  van Proximus ) vanop afstand in mijn BBox kijken ???

Martin
  • May 29, 2025

Als je nooit via  interface = http://192.168.1.1  geweest bent , zal je inderdaad zelf niks aangepast hebben en zal het ook geen enkel probleem geven om de bbox te resetten.
Enfin, u beslist uiteraard zelf of je de reset uitvoert of niet, ik geef alleen maar info mee die eventueel tot de oplossing zouden kunnen leiden ;-).

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • Antwoord
  • May 30, 2025

Na alle vermoede pogingen gedaan te hebben zonder succes( soms eens met een beetje schrik ) uiteindelijk via Chat een medewerker weten te contacteren….Na testen en de nodige uitleg gaat er een omruiling gebeuren van de TV Box…...Mercikes voor de feedback en het meedenken.

grts

Jm

Mutlie
  • May 30, 2025

Bedankt voor de feedback 👍