Skip to main content
Vraag

tv box regelmatig zwart beeld

• November 29, 2025
  • 7 reacties
  • 63 Bekeken

Sinds enkele weken is fiber bij ons geïnstalleerd, we hebben ook de meest recente versie van tv box geïnstalleerd.

we merken sinds kort dat de box soms op zwart beeld valt 1-2 seconden en dan herneemt de uitzending zich , het is soms om de 5 min en soms een uur niet 

het speelt geen rol of je live kijk of een heruitzending 

reeds getest  reset bbox

reset tv box 

andere HDMI kabel 

of nadere HDMI poort op tv 

kortom er gens zit het in die box ? Of het signaal 

de tv box is bekabeld aangesloten 

7 reacties

Martin
  • November 29, 2025

Gaat het ander topic**  waar je het ook over zwart beeld hebt, over de zelfde decoder en zelfde TV als in dit topic hier:

**|→ problemen na installatie fiber | Proximus Forum

PS: Moest het over het zelfde gaan is het  minder verwarrend door in de zelfde post te blijven.

• Auteur
  • Rising star
  • November 29, 2025

Klopt de booster  in het andere onderwerp werkt wel maar het zwarte beeld is nog niet opgelost 

ter info als we de PlayStation of andere HDMI toestellen aanzetten hebben we het probleem niet dus de tv is alvast niet het probleem 

Martin
  • November 29, 2025

En het is ook de HDMI kabel die bij de V7 decoder geleverd werd die je gebruikt.

• Apprentice
  • November 29, 2025

Wij ervaren sinds ongeveer 2 weken geleden dezelfde problemen.

Wij zijn al vele jaren klant en nog steeds aangesloten via koper.
De problemen zijn echt recent ontstaan.

Wij hebben 2 TV boxen, beiden bekabeld.
Ik heb ze al omgewisseld en het probleem verplaatst zich niet mee: het zit hem dus niet in de hardware.
De problemen doen zich, voor zover ik al heb kunnen vaststellen, enkel voor in combinatie met onze Samsung TV. (De andere is een Sony.)

Andere apparaten op de Samsung TV hebben deze problemen niet.

Zonder al te veel kennis van zaken verdenk ik toch de firmware van de TV box en de manier waarop het beeldsignaal wordt gegenereerd. Als ik het “V7 STAVAZA” topic mag geloven, zijn er al heel lang problemen met het HDMI signaal en het zou mij niet verbazen, moest men recent iets hebben proberen op te lossen waardoor deze nieuwe problemen zijn ontstaan.

De CEC functie heb ik ook al eens afgezet, maar dat lijkt geen verschil te maken.

• Auteur
  • Rising star
  • November 29, 2025

Bedankt voor u reactie 

maar we hebben inderdaad een Samsung tv 

ook heb ik gekeken de tv heeft geen beschikbare update 

de decoder heeft een misslukte update 

en die kan ook niet manueel worden uitgevoerd zowel niet bekabeld als draadloos weigert de box de update 

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • November 29, 2025

Eventueel de resolutie van de decoder eens vastzetten op 1080P60 en dan eens zien of het nog voorkomt.

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • December 1, 2025

@Guy V Is de tv box aangesloten met de HDMI die erbij zat? Om een update opnieuw uit te voeren, kan je het best de tv box resetten. Hoe je dit doet vind je hier.