Skip to main content
Vraag

TV box beeld bevriest

  • May 26, 2025
  • 8 reacties
  • 99 Bekeken

TV beeld bevriest, dagelijks, omdat decoder (V5compact) te warm wordt.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Mutlie
  • May 26, 2025

Een oververhit apparaat kan wijzen op een stroomprobleem of een probleem met de decoder zelf, maar zoiets beoordelen vanop afstand is niet simpel.
Kan er  wat meer informatie af? Waar staat je decoder?
In een kast? Open kast, afgesloten kast? Heb je deur(tjes) al opengezet?
Is er luchtcirculatie rond de decoder? Heb je al geprobeerd om die op 2 latjes (of zo) te zetten zodanig dat de lucht er rond kan circuleren?
Zet je die ook in standby of staat deze continu aan?


  • Auteur
  • Apprentice
  • May 26, 2025

decoder staat gewoon open, niet in gesloten ruimte. Tot recent stond de decoder stees in standby. Sinds een week zetten we die volledig uit ‘s nachts, maar hapert soms nog. Als er een ventilatortje naast staat, blijft het werken. 


Martin
  • May 26, 2025

@LilianeG 

Dat is iets wat nog gemeld wordt door anderen, dat hun V5C decoder problemen vertoont doordat hij warm wordt (wat vroeger niet het geval was).
Dus best afwachten tot een PX moderator reageert en kan beslissen om je decoder te ruilen voor een andere.


Mutlie
  • May 26, 2025

In afwachting dat de moderatoren reageren:
Om je te kunnen helpen hebben ze  klantengegevens nodig.
Daarom zorg ervoor dat  je → ForumProfiel  bijgewerkt is. Vul zoveel mogelijk (privé) klantgegevens in - je eigenlijke/echte gegevens dus. In het veld "Ticket" kun je nog andere specifieke/privé info vermelden. Dit profiel is enkel zichtbaar voor de eigenlijke Proximus-medewerkers.
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Laat het ook weten dat  dit gebeurd is.
 


Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • May 26, 2025

Dat was bij mij ook zo, al een hele tijd geleden, en toen werd de v5c vervangen door een v7 met een hele waslijst aan problemen. Die zijn nog niet allemaal opgelost. Bvb vandaag : de ondertitels werkten niet, vervelend voor iemmand die hardhorig is, en om 20.15 kon  uur kon ik niet kijken naar het begin van Terzake .  En zo is er dagelijks wel iets. Maar de v7 loopt niet warm. En doet mij soms wel warm lopen.


Martin
  • May 26, 2025

Langs de andere kant kan @LilianeG​, in geval de PX moderatoren zouden beslissen een v7 op te sturen om de V5c te vervangen en dat zij dan ook nog de zelfde pech zou hebben dat er alle dagen problemen zijn met die V7, nog altijd aan PX vragen om die V7 dan weer om te ruilen voor een V5C.


  • Auteur
  • Apprentice
  • May 27, 2025

Langs de andere kant kan @LilianeG​, in geval de PX moderatoren zouden beslissen een v7 op te sturen om de V5c te vervangen en dat zij dan ook nog de zelfde pech zou hebben dat er alle dagen problemen zijn met die V7, nog altijd aan PX vragen om die V7 dan weer om te ruilen voor een V5C.

Ondertussen heeft proximus inderdaad een nieuwe, v7, gestuurd. Net geleverd.  Nu afwachten en duimen. Bedankt voor alle reacties. 

 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • May 27, 2025

@Cvanloon Wat gebeurt er juist als je de ondertiteling wil opzetten ? Hoe doe je dat juist ? In de toegevoegde link vind je alvast info hierover. 

Wat was het probleem met Terzake ? 

Hoe is je decoder verbonden met je b-box3V+ modem ?