Skip to main content
Vraag

Tv box

• March 7, 2026
  • 7 reacties
  • 37 Bekeken

Sedert enige tijd doet mijn Tv box V7 raar.

Plots verschijnt een zwart scherm met draaiende cirkel. Dit gedurende een 30 tal seconden. Dikwijls 2 a 3 maal per avond. 

Heb al twee maal contact gehad met Proximus assistent. Steeds hetzelfde antwoord "Resetten, resetten, resetten....."

Doch probleem blijft bestaan. Vandaag terug geprobeerd met medewerker Proximus,  opnieuw hetzelfde verhaal, "Resetten, resetten, resetten......"

Dit helpt dus geen kl..…

Ik vraag gewoon om mij een andere Tv box te sturen. Geen reactie hierop.

Ik snap dit niet meer. Ik ben zinnens om later streamz of disney+ te nemen. Hiervoor zou een Tv box V7c beter zijn. 

Ik ben reeds 47 jaar klant bij jullie. 

Ik hoop dat er via deze weg iemand mij kan melden dat mijn Tv box zou geruild worden. GRATIS NATUURLIJK!!!!

Graag respons van de moderators aub!!!

7 reacties

• Auteur
  • Rising star
  • March 7, 2026

Tevens nog vergeten te melden dat geluid en beeld niet synchroon lopen

Mutlie
  • March 7, 2026

Als je zegt “resetten”, heb je het dan over de v7en enkel de v7? En met “resetten”, bedoel je dan een “reset” of gewoon stroomloos zetten en heropstarten ?
Je kan altijd ook eens proberen om "Clear data & herstart" van de v7 te doen
Het kan ook  een verbindingsprobleem zijn, daarom, heb je de modem (welke)  al eens heropgestart?
Help dat niet, reset dan de modem eens.
Hoe is de v7 met het internet (modem) verbonden? Draadloos of bekabeld? 

Martin
  • March 7, 2026

TBI: je hebt blijkbaar al langer last, hebben ze dan nog nooit voorgesteld van eens een technieker te sturen. 

Enfin we horen wel wat de PX moderatoren maandag voorstellen als beste oplossing.

• Auteur
  • Rising star
  • March 7, 2026

In verband met resetten kan 8k zeggen dat ik eigenlijk de internet box als de Tv box h3b gereset.  Men had mij gezegd dat deze stroomloos dienden gezet voor minstens 5 min. Heb ze zelfs langer san 15 min stroomloos gezet.  Dan eerst internetbox opgestart,  als deze klaar was de Tv box opgezet. Maar na enkele dagen is het probleem terug.

De Tv box is met originele bijgeleverde kabel geïnstalleerd.  Een andere kabel heb ik niet meer. Ik mocht ENKEL DE MEEGELEVERDE KABEL gebruiken.

Dus.......

• Auteur
  • Rising star
  • March 7, 2026

Eigenlijk = zowel

• Auteur
  • Rising star
  • March 7, 2026

Er werd al gesproken om eventueel een technieker te sturen, maar dan spreken ze dat het niet altijd kosteloos is. Afhankelijk van het probleem. 

Ik ben NIET zinnens om hiervoor ook nog eens te betalen.  

Ik denk dat de herstelling door een technieker gratis zou moeten zijn. Ik betaal toch al genoeg maandelijks. 

Martin
  • March 7, 2026

Er kan door Proximus enkel iets aangerekend worden als er vastgesteld wordt dat de fout niets te maken heeft met de aansluiting en apparatuur van Proximus zelf.

Om maar iets op te noemen: stel je zou om een of andere reden een ethernet switch achter je internet box aangesloten hebben en de technieker stelt vast dat als de switch er van tussen gehaald wordt dat dan alles weer goed blijft werken, dan zou er eventueel iets kunnen aangerekend worden, maar dat is dan ook nog niet zeker dat het daadwerkelijk zal aangerekend worden.