Vraag

tv beeld via decoder bevriest

  • 18 August 2022
  • 7 reacties
  • 551 Bekeken

Ik had problemen met mijn vorige tv decoder plots bevriest mijn beeld ik verander van post en kan weer een paar seconden kijken Technische dienst gebeld en op hun aanraden nieuwe HDMI kabel en ethernet kabel gekocht Probleem bleef Weer gebeld nieuwe tv decoder box v6 gekregen Deze nu geïnstalleerd maar probleem blijft Terwijl ik perfect kan streamen Netflix bekijken enz Weer gebeld met technische gebeld en willen.ze iemand. sturen maar zal ik zo al een vergoeding moeten betalen Zijn er nog mensen die dergelijke problemen hebben gehad ? Kan ook perfect You tube enz bekijken op tv en geen enkel probleem enkel maar die tv decoder

 

Bedankt al voor reacties en eventuele oplossingen want mensen Proximus zijn zelf niet zo behulpzaam


7 reacties

Hoe is je opstelling van apparatuur is dit NTP/TF2007 proximus VDSL aansluitdoos die verbonden wordt met de BBOX modem/router en waar de decoder dan via een utp kabel verbonden is?

Werd de bbox bbox al eens gereset….

Hallo zo is de aansluiting bij ons thuis 1 muuraansluiting 2 modem 3 develo met kabeltje van modem dan andere develo ( staat 3 meter verder) met tip kabel naar de decoder 

Heb modem ook eens volledig gereset ook de deelonderwerpen van det decoder afgezet Dan opnieuw opgestart Krijg dan beeld en kan de zender bekijken Helaas verander ik dan van zender via de afstandsbediening dan heb ik weer een paar seconden beeld en bevriest het weer Verander ik dan weer van zender zelfde probleem een aantal sec beelden dan bevriest het weer

ik denk dat je aan de bbox (modem) een verbinding hebt met een devolo en dan bij ierder van je twee decoders een devolo waaraan de decoder verbonden is. 

Ik denk dat je best wacht tot morgen een proximus medewerker reageert en eventueel beslist om een technieker te sturen om de installatie grondig na te trekken . Tenslotte als die installatie vroeger door een technieker zo uitgevoerd geweest is zal er ook niks aangerekend worden, maar laat ons de reactie van een medewerker afwachten.

je zou eigenlijk indien mogelijk de decoder rechtstreeks met een utp kabel aan de bbox moeten kunnen verbinden om zo te testen of het dan goed is, maar je moet natuurlijk hiervoor een voorlopige kabel hebben die lang genoeg is om zo te kunnen testen.

Ik heb hem nu rechtstreeks aangesloten ,dus een utp kabel van bbox naar de decoder en het lijkt goed te werken.

nu mijn vraag, waarom werkte dit jaren zonder problemen en nu opeens niet meer?

 

hoe lossen we dit op?

stoorsignalen  op het elektrisch net bv kan de oorzaak zijn, geschakelde voedingen enz… ook devolo’s best rechtstreeks in het stopcontact en niet via een verleng stekkerdoos voeden .

heb je de devolo al eens in een ander stopcontact gestoken of al even stroomloos gezet.

Dat is al geprobeerd Mvg 

Reageer