Vraag

Tv beeld loopt vast

  • 29 September 2022
  • 20 reacties
  • 2598 Bekeken

  • Practitioner
  • 40 reacties

Sinds enkele dagen loopt mijn tv beeld aanhoudende vast. Altijd tijdens de reclameblok. 🤔

Het enige dat dan helpt is de decoder te resetten. Wel vervelend zo tv kijken.

Ligt dit aan de decoder? Of moet ik vanaf nu altijd blijven zappen tijdens de reclame? 🙄


20 reacties

Hier hetzelfde probleem. Had er nog niet op gelet dat het telkens tijdens reclame is.

Dat wordt bellen naar de helpdesk.

Reputatie 3
Badge +1

Aha, ik kwam net hetzelfde vragen, ik dacht echt dat het aan mijn decoder lag die kapot was.

Sinds vorige week dinsdag (op dinsdag, woensdag en donderdag), telkens tijdens reclameblok van De Slimste Mens, loopt de boel vast. Enige manier om terug te kunnen kijken, was decoder uit te zetten en terug op te starten.

Vrijdag, zaterdag, zondag, niet voorgevallen.

Vandaag (maandag) opnieuw Slimste Mens, en opnieuw tijdens reclame loopt de boel vast. 

Ik heb gisteren gebeld en vandaag een nieuwe decoder gekregen (v6).

Reputatie 7
Badge +5

@Nina VP Heb je nu nog steeds problemen? 

@nosy @Evy_01  Heb je je modem en decoder al eens herstart? Of gereset? En hoe zijn deze met mekaar verbonden?

 

@DaisyS 

Ik heb alles al een paar keer herstart. Bij mij zijn ze met een kabel verbonden.

 

Reputatie 3
Badge +1

Ook reeds paar keer herstart. Hier draadloos verbonden met 2 zo’n witte kleine tussenstukjes (geen idee hoe die noemen) met ethernet kabel in. Een V5 compact.

Rest van de dag/avond geen problemen, behalve telkens tijdens reclame van Slimste Mens. Beeld loopt vast, geen enkele knop werkt nog, tv uit en aan help niet. Decoder uit en aan (via afstandsbediening) helpt niet. Enkel kop aan decoder volledig uit helpt. Benieuwd naar vanavond! 

Spijtig dat je uw V5C decoder niet kunt verbinden als test met een lange ethernet kabel direct aan de bbox, want ik vermoed dat je PLC’s (witte bakjes) de oorzaak zijn.

Reputatie 3
Badge +1

En ja hoor, 21.34 uur, Slimste Mens, reclameblok, beeld is vastgelopen. 

Dag Martin, dan wel heel raar dat dit op het zelfde moment is begonnen, plus telkens ook tijdens reclame net zoals de 2 personen hierboven? In het weekend (zonder slimste mens) is het niet voorgevallen. Tenzij wel heel erg toeval? ;) 

Ja ik heb met mijn V5compact dit probleem in ieder geval niet, maar die is rechtstreeks verbonden met de bbox3 .

Is dit alleen tijdens de slimste mens dat dit voorvalt dan ?

Ik weet niet of die twee personen hierboven ook een V5C decoder hebben want bij een V7 decoder zou dit kunnen eerder voorvallen bv.

Reputatie 3
Badge +1

22.03 uur, opnieuw reclameblok van slimste, opnieuw vastgelopen. Ik heb het even laten staan om te zien wat er zou gebeuren, en na een minuut of zo verscheen blauw scherm met error “onverwacht probleem … geen verbinding”. Ging vanzelf weer weg, en kwam weer op het vastgelopen beeld staan.

Ik ga dan maar weer heropstarten… 

Ik zou het moeten testen met andere reclames, maar ik kijk nu eenmaal naar slimste mens van maandag tot donderdag. :P Hiervoor naar nieuws en thuis gekeken (geen reclame) en naar opnames, en dan niet voorgevallen.  Als het in het weekend opnieuw niet zou voorvallen, zou dat toch wel opvallend zijn. 

Je hebt toch alles al eens heropgestart zowel bbox als de witte bakjes en ook de decoder zoals beschreven hier → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

@Martin  Ik heb alles al een keer heropgestart. Mijn decoder (V5 compact) is rechtstreeks verbonden met de Bbox.

Bij mij is het niet alleen tijdens het reclameblok bij de slimste mens, maar altijd. Soms helpt het om de tv-gids open te zetten, tijdens de reclame, maar dat werkte gisteren ook al niet meer.

ik heb sinds enkele weken hetzelfde probleem met mijn v5 decoder. probleem doet zich voor bij bekijken opgenomen programma’s, zonder reclame.

Tip: Best vermelden of het het een V5 decoder met harde schijf is of een V5compact .

dag Martin

ik heb de v5compact

heb je de bbox en decoder al eens gereset 

door eerst de decoder volledig stroomloos te zetten en dan de bbox resetten door het reset knopje achteraan 20 sec ingedrukt te houden en pas lossen als alleen nog de power led oplicht.

Als je terug kunt surfen dan de decoder resetten → Je Decoder resetten | Proximus

beste Martin,

ik ga dit een van deze dagen eens proberen; ik meld u tet resultaat. groetjes. GCL

Beste martin,

ik heb uw tip opgevolgd. en, al 14 dagen geen problemen meer. Txs. Guy

@GCL 
fijn te horen dat het zo terug in orde gekomen is en bedankt voor je feedback.

beste Martin, te vroeg gejuicht. gisteren avond (ma 25/03) liep het weerom fout. jammer. Guy

Reageer