Skip to main content
Vraag

Tv beeld even zwart en dan weer beeld bij live tv

• Rising star
  • 13 reacties

Beste,

sinds 2 maanden een decoder v7 android.

Nu echter sinds deze avond, slaat hij om de halve minuut over naar zwart scherm en dan terug beeld en geluid bij live kijken.

Als ik bij instellingen naar support ga en daar controleer op updates, zegt hij: updates mislukt…

Al alles gereset, tv zelf ook gereset, hdmi kabel (nog maar resent) en andere kabels ook al allemaal nagekeken , tv uit stopcontact en er terug in gedaan, maar probleem blijft. 

Zeer vervelend, dit deed hij bv niet toen ik opnames bekeek, enkel bij live tv.

Graag een oplossing,

bedankt bij voorbaat.

22 reacties

Martin
  • 33543 reacties
  • 15 april 2025

Als je alles al gereset hebt zoals de internet box en TV box
Dan mss toch eens proberen van een andere HDMI ingang van je TV te nemen en gebruik maken van de HDMI kabel die bij de V7 decoder origineel bijgeleverd was!

Aangezien het pas van deze avond is kan het ook een tijdelijk probleem zij op de PX servers.

Kwestie van dat controleren op updates, dit is inderdaad gekend en is al een tijd zo dat je die melding krijgt dat het mislukt is, maar is in feite niet echt een probleem aangezien door PX software gepusht wordt op de decoder als er nieuwe versies uitkomen. 

Je kan ook best hier vermelden welke software versie er op je decoder momenteel staat, terug te vinden als volgt:

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
    • > “Support “
                |- Systeeminfo  >
                           wat er staat voor APP- en ook voor  Middleware versie?

• Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 15 april 2025

Bedankt, martin, voor uw snelle reactie.

De hdmi kabel vervangen, probleem blijft hetzelfde.

Software versie op decoder: app versie: 6.169.2, middleware-versie: PXM-SW-5.7.6.3

Hopelijk kan er mij iemand helpen bij dit probleem, want is echt niet leuk, en gaat om de zoveel tijd over naar zwart scherm, zo kan je geen tv kijken.

Dank bij voorbaat.

Forum|alt.badge.img+2

@sd85 niet enkel kabel veranderen, kan aan de tv liggen ook, probeer een andere HDMI poort op de tv, kan zijn dat de HDMI beveiliging lager is dan wat er op het toestel staat en zo de problemen geeft, is deze week al de 2de dat dit probleem meld, toevallig misschien een update geweest op de HDMI beveiliging.

• Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 16 april 2025

@Master-magic  dit ook al geprobeerd, zowel met begeleverde hdmi kabel als met eigen hdmi 2.1 kabel (8k ultrahd).

Helpt niet, toch bedankt om te helpen.

Deze morgen nog altijd hetzelfde probleem, doordat het telkens op zwart gaat, komt het geluid nu zelfs eerder dan de monden op het scherm.

Tv heb ik gisteren helemaal gereset naar fabrieksinstellingen, dus het ligt niet aan het tv toestel (is 2.5jaar oud).

En het is echt nu om de 10 a 15 seconden, niet normaal.

• Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 16 april 2025

Tv box daarnet helemaal gereset ook terug zodat hij op fabrieksinstellingen staat, maar nog altijd hetzelfde probleem…

echt, dit kan toch niet meer, elke maand zoveel moeten betalen en dan zo’n dingen tegenkomen, ongelofelijk.

Probleem ligt aan de v7 android box, zoveel is duidelijk.

Graag antwoord en zo snel mogelijk een oplossing, eventueel een nieuwe.

Martin
  • 33543 reacties
  • 16 april 2025
sd85 schreef:

Tv box daarnet helemaal gereset ook terug zodat hij op fabrieksinstellingen staat, maar nog altijd hetzelfde probleem…

echt, dit kan toch niet meer, elke maand zoveel moeten betalen en dan zo’n dingen tegenkomen, ongelofelijk.

Probleem ligt aan de v7 android box, zoveel is duidelijk.

Graag antwoord en zo snel mogelijk een oplossing, eventueel een nieuwe.

@sd85 We zullen inderdaad moeten afwachten tot een PX moderator hier de draad oppikt en mogelijks weet of het een gekend probleem is!

Wat ik mij afvraag aangezien je nu ook de laatste software versie op je decoder staan hebt (app: 6.169.2 & MW: 5.7.6.3) of het daar iets zou kunnen mee te maken hebben? 

Want al een geruime tijd geleden kwamen die klachten met zwart scherm hier ook naar boven en nu komen die precies weer de kop opsteken.

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 469 reacties
  • 16 april 2025

Van wat ik kan nalezen heeft u alles fysiek getest of vervangen dat mogelijk is. 

Een nieuwe decoder is onderweg naar u toe, deze zou normaal gezien morgen (17/04) door Bpost geleverd worden.

• Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 17 april 2025

Hoi, 

bedankt voor de snelle service en het snel opsturen van de nieuwe decoder…

Heb deze nu net geinstalleerd, echter doet hij nu krak hetzelfde als de vorige,

na enkele seconden live tv kijken, gaat hij over naar zwart scherm om terug over te gaan naar beeld.

Ik ben echt ten einde raad, dit kan nu toch niet meer...

Martin
  • 33543 reacties
  • 17 april 2025

Is maar een voorstel, heb je al eens gezocht bij support van je TV merk of je TV software kan geüpdatet worden, je weet maar nooit dat het iets oplost?

• Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 17 april 2025

Bedankt om mij te willen helpen Martin, apprecieer ik echt.

Heb daarnet alles gedaan, geeft aan dat er geen updates gevonden zijn, nieuwste versie van update.

Ook zelfdiagnose scherm en zelfdiagnose geluid, quick help voor optimalisatie-instellingen en zelfdiagnose van tv-instellingen en het controleren van de status van de tv uitgevoerd.

Alles is ok van status.

Martin
  • 33543 reacties
  • 17 april 2025

@sd85 Het is inderdaad wel zo als het enkel bij live is dat het probleem optreedt en niet bij opnames dat het mij ook doet denken dat het probleem meer richting PX zal te zoeken zijn. 
Dan zal het waarschijnlijk ook niet bij Replay (uitgesteld kijken) van een programma voorvallen?

Mutlie
  • 2030 reacties
  • 17 april 2025

Misschien ook eens zoeken richting Bbox? Heb je die al eens gereset zoals ​@Martin al voorstelde?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/reset-je-b-box-internet-box.html

Tenzij ik er over lees zie ik niet dat het is gebeurd.
Misschien helpt het een andere poort op je internetbox te kiezen?
Overigens welk model? Dateert van? (zie je aan het serienummer)

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 444 reacties
  • 18 april 2025

Volgens mij heeft ​@sd85 nog niet gezegd welke modem of router hij gebruikt …

b-box3? Internet box? Eigen modem? Eigen router?

Martin
  • 33543 reacties
  • 18 april 2025

Ik vraag me hierbij dan af of dit dan een rol zou kunnen spelen, als je weet dat het alleen bij live kijken voorvalt en niet bij opnames bijvoorbeeld?

• Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 18 april 2025

Ik heb een b-box 3, heb die al 12 jaar in gebruik…

En zoals reeds eerder vermeld heb ik alles maar dan ook alles wat je maar kan bedenken gereset of op fabrieksinstellingen terug geplaatst.

Het probleem doet zich enkel voor bij live tv kijken, dus niet bij opnames of bij replay, ook niet bij apps bekijken.

Mutlie
  • 2030 reacties
  • 18 april 2025

Ik zoek het probleem in de Bbox3, dat die aan vervanging toe is.
De moderatoren hebben al een aantal maal aangegeven dat de leeftijd van de Bbox (8 jaar en zo) erg hoog was (ivm beeld en/of allerhande problemen met de decoder , zoals bij mij opnames die niet gebeurden). Ook bij mij is de leeftijd van de Bbox een reden geweest om die te vervangen.
Maar de moderatoren komen hier pas dinsdag terug (Paasweekend).

Misschien lukt het nog via 0800/22800 ?

Martin
  • 33543 reacties
  • 18 april 2025

@sd85 Ter bijkomende info: Volgens mij als je belt naar de helpdesk 080022800 (kan tot  22u ook in het weekend) en uitlegt dat je bbox3 al zo oud is en problemen hebt met Live TV kijken  met je V7 decoder, zullen ze wel geen probleem maken om er één nieuwe op te sturen.

• Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 19 april 2025

Daarnet was er geen connectie tussen de bbox 3 en de wifi booster, dus de bbox 3 gereset en is nu terug in orde. Zoals jullie zeggen zal de ouderdom van de bbox 3 1 van de oorzaken zijn.

Ik wacht liever af hier op het forum, tot er iemand van proximus antwoord, ze zouden een omwisseling van mijn oude bbox 3 toch pas kunnen opsturen na het paasweekend.

Martin
  • 33543 reacties
  • 19 april 2025

12 jaar is inderdaad wel al een oud beestje ;-).

sd85 schreef:

Daarnet was er geen connectie tussen de bbox 3 en de wifi booster, dus de bbox 3 gereset en is nu terug in orde. Zoals jullie zeggen zal de ouderdom van de bbox 3 1 van de oorzaken zijn.

Ik wacht liever af hier op het forum, tot er iemand van proximus antwoord, ze zouden een omwisseling van mijn oude bbox 3 toch pas kunnen opsturen na het paasweekend.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 22 april 2025

@sd85 Ik zie dat je modem niet meer herstart of gereset is sinds 10/01/2025. Kan je dit eerst eens doen?

• Auteur
  • Rising star
  • 13 reacties
  • 23 april 2025

Gisterenavond terug modem (= bbox3) gereset. Probleem blijft hetzelfde, kan geen live bekijken zonder om de zoveel seconden zwart scherm te zien.

Raar dat u zegt dat deze niet meer herstart geweest is sinds januari, want heb hem in deze periode praktisch om de dag gedaan.

Martin
  • 33543 reacties
  • 23 april 2025

herstart je hem wel door 10sec de stroom volledig te onderbreken en pas terug onder spanning zetten? 

Reageer