Al geruime tijd gebeurt het regelmatig dat het tv-beeld bevriest. De tv box reageert dan niet meer op signalen van de afstandbediening, en al evenmin op de knoppen van de tv box zelf. Het enige want we dan kunnen doen, is de tv box uitzetten en terug aanzetten. We waren het stilaan gewoon aan het worden...
Nu, de laatste weken, gebeurt dergelijke “bevriezing” meer en meer. En het wordt alsmaar erger. De laatste dagen gebeurt het meerdere keren op een dag. Vanavond krijgen we de tv zelfs niet meer aan de praat (ik heb al 2x de tv box uit- en aangezet, maar tevergeefs, we krijgen telkens de melding “dat er een probleem is” op het scherm). Nu kijken we tv via de computer op pickx (maar dat kan niet de bedoeling zijn).
We hebben een decoder V5c en een b-box 3V+, die al héél oud zijn (sinds 2018).
Ik heb al via MyProximus de lijn laten controleren en die blijkt intact te zijn. De internet-aanvoer tot aan de box blijkt goed te functioneren.




