Skip to main content
Vraag

TV

• January 21, 2026
  • 14 reacties
  • 141 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik zou mijn verbinding met TV terug willen

zwart scherm en géén verbinding

kan iemand dat oplossen ?

14 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • January 21, 2026

soms krijg ik ook eens een blauw scherm. Ik trek dan de elecstop even uit voor 10 sec.  en stop hem terug. Zo start  de tv terug  op en zoek zelf zijn verbinding.

Let op  : dit is mijn oplossing en het lukt steeds. Misschien zijn er betere van andere mensen.

Succes

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • January 21, 2026

stroom decoder afzetten (uittrekken) gedurende 1 minuut en terug op starten;

Of voeding modem uittrekken en 1 minuut wachten , en terug opstarten, indien decoder in en uitschakelen niet helpt.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 21, 2026

@roske.vdd Kan je zowel je modem als decoder eens herstarten, als dit niet helpt kan je je modem dan eens resetten?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • January 21, 2026

Dank voor de reacties.

Zoiets heb ik al “honderden” keren gedaan > resetten.

Ik stel me toch vragen : is de bijbehorende apparatuur nog up to date ? met mijn tv is alles ok en voorlopig heb ik weer tv , maar het gebeurd veel te veel.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 21, 2026

@roske.vdd Zowel je modem als decoder zijn vandaag niet gereset dus als je dit probleem nog eens hebt mag je eerst beide toestellen resetten.

Martin
  • January 21, 2026

@roske.vdd cfr: DaisyS

TBI: 

Mutlie
  • January 21, 2026

@roske.vdd 
Ik merk dat hier de normale standaard antwoorden worden gegeven, herstarten en resetten.
Je zegt dat je dat al honderden keren hebt gedaan maar dat het niet helpt, dus misschien eens  tijd om iets verder te kijken?
Alleen, vanop afstand kunne wij  niet simultaan zien wat jij ziet of doet en dat  maakt het niet gemakkelijker voor ons in dit forum. Daarom graag een antwoord op volgende basisvragen:.

Waarom denk je dat je tv in orde is? Waarom kan er zeker niks aan schelen? Hoe oud?
Welke model decoder heb je? 

Is de verbinding tussen modem en decoder in orde? Geen losse stekker?
Is de verbinding tussen decoder en tv ook in orde en ook hier geen losse stekker?
Heb je de HDMI kabel gebruikt die met de decoder werd meegeleverd?

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • January 21, 2026

Soms moet er ook eens gekeken worden naar de BRON (source op uw afstandsbediening)  en daar terug de link  (juiste HDMI gaan zoeken en op ok klikken.)

Dit heeft mij ook geholpen.

Misschien zijn er nog anderen mensen die iets verder kunnen gaan.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • January 22, 2026

Mijn TV is 3 jaar oud , aangekocht toen “men” ook al zei > aan uw tv mankeert er iets , niks van.

Ik woon hier nu 6 jaar en steeds mankementen met verbinding en uitval van signaal.

Ik werk met een desktop en bureel is in een aparte ruimte , wi-fi en andere apparatuur > B-box3 - Android TV Box Wi-Fi verbonden met verlengkabel tot in bureel..

Meerdere techniekers over de deur gehad > wij kunnen niets voor u doen.

Ik heb het al lang opgegeven , abo is ook opgeslagen en ik heb van alles het minimum , geen sport , Disney , Netflix , geen Max of HLN.

Ik trek wel “mijne plan”.

Martin
  • January 22, 2026

Als je verbinding uitvalt zoals je zegt is het dan ook je internet verbinding of alleen je verbinding met TV.

Als je verbinding uitvalt knippert je DSL lampje op je bbox dan, want normaal moet dit continu oplichten.

De proximus moderatoren kunnen ook je lijn eens bekijken of er fouten op te merken zijn.

Ik heb de indruk dat je op een lange trage DSL lijn aangesloten bent, maar de Proximus moderatoren kunnen ook zien op welke lijnsnelheid je bbox synchroniseert.

Je kan ook eens op je PC eens een https://speedtest.net doen om te zien welke snelheid je haalt. (die test doen als je PC aangesloten is met een utp kabel aan de bbox en anders geen verbruikers contact maken met je bbox, dus ook je Android TV box moet uit staan)

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 22, 2026

@roske.vdd Ik heb dit net nog eens voor je nagekeken. Tot op dit moment zie ik geen verbrekingen op je lijn alsook zie ik dat er een wifibooster in gebruik is. 

Je zegt dat je decoder is verbonden via een rechtstreekse kabel, op welke poort is dit dan? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • January 22, 2026

Momenteel werkt alles goed , sorry , maar ik kom nergens aan.

Welke poort ? geen flauw idee.

Dank voor alle reacties , ik stop ermee. Mvgr.

Martin
  • January 22, 2026
  • @roske.vdd 
    Ter info: zoals het links van die stekker vermeld staat “LAN3” dus is dit Poort 3
  • ​​@DaisyS 

Aangezien roske.vdd schrijft:

Meerdere techniekers over de deur gehad > wij kunnen niets voor u doen.”

Kan er dan uit het interventie rapport van die techniekers niet afgeleid worden waarom zij niets kunnen doen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • January 23, 2026

Ben ik aan het liegen of overdrijven ? Ik denk het niet .

Vrijdag 23/1/2025

13u20 - out voor 15 min.

Ik ben het méér dan zat.