Skip to main content
Beantwoord

trage opstart v digibox - androidtv

• August 9, 2026
  • 7 reacties
  • 103 Bekeken

Sinds enkele weken is de opstart van de digibox heel traag. Ervoor ging het veel sneller, kwam er -na het opstarten-  een korte melding ivm milieuvriendelijke energiebesparende instelling, en dan kwam er beeld.

Maar nu als ik de digibox aanzet is er eerst heel lang geen signaal, zodanig lang dat het televisietoestel zelfs een foutmelding geeft, dan komt er een rood ronddraaiend cirkeltje op het scherm en dan, na nog langer wachten, komt er iets v Android tv, en dan komt het beeld. Eindelijk.

Waarom duurt dit zolang? Is er een setting die ik kan afzetten opdat het opnieuw op de normale manier opstart?

Ik moet geen speciale androidfuncties, ik wil gewoon naar tv kunnen kijken met een digibox die snel opstart.

Groeten

Beste antwoord door Regulus

FWIW & FYI Het is idd de eco modus … 😱😂

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@anne en serge kijk eens na in de instellingen of de eco mode uit staat, en zo ja kan je nog uw modem eens zonder stroom zetten en je tv box ook eens zodat die laatste eens een koude opstart krijgt, zie het als een pc die ook af en toe eens moet herstart worden na lang aanstaan.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • August 10, 2026

@anne en serge 

Mocht dit helpen, eventueel de decoder een software reset geven via het menu:

Je Android TV Box via de afstandsbediening resetten

Geert

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 13, 2026

Hier idem ditto, lijkt mij ook trager op te starten maar ik kan daar mee leven … 😉

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • August 13, 2026

@Regulus 

Heb je zowel de modem als de decoder al eens herstart?

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Geert

Martin
  • August 13, 2026

TBI: je moet natuurlijk ook nog  onderscheid maken of je al dan niet eco-mode ingesteld hebt op de decoder.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 13, 2026

Ik heb net een nieuwe internet box in gebruik genomen en indien die eco mode niet automagisch ingesteld wordt heeft de decoder nog nooit eco mode gezien .. maar ik zal het toch maar eens nakijken, mirakels gebeuren soms op bepaalde hardware… 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • Antwoord
  • August 14, 2026

FWIW & FYI Het is idd de eco modus … 😱😂