Skip to main content
Vraag

technische update pickx

• August 22, 2025
  • 5 reacties
  • 117 Bekeken

Valencia
Forum|alt.badge.img+2

op 11 augustus heb ik mail gekregen dat er update zou zijn van pickx zodat je 7 dagen terug zou kunnen kijken maar de aanpassing is nog steeds niet gebeurd bij mij, enig idee wanneer dit zou zijn?

hetgeen hieronder stond er in de mail

nog iemand zo’n mail gekregen?

Jij kijkt toch ook met de Pickx-app?

Een film, serie, sportuitzending of concert bekijken? Overal in huis of onderweg, je hebt steeds je favoriete programma’s op zak. Samen met de update hebben we een nieuwe Pickx-app gelanceerd. Je kan deze downloaden via de Google Play store of de App Store.
Gebruik de Pickx-app in België en de rest van de EU:
De nieuwe Pickx-app is niet alleen sneller maar ook stabieler.
Kijk live of in Replay, tot 7 dagen na uitzending.
Neem moeiteloos je favoriete programma’s op waar je ook bent.
Heb je je programma niet kunnen uitkijken op tv? Dan kijk je voortaan verder waar je was gestopt, met je favoriete toestel (smartphone, tablet of pc).

Klaar voor een buitengewoon meeslepende tv-ervaring? Om jou nog meer kijkplezier te bieden, zal je Pickx tv-dienst een update krijgen. Want innoveren zit ons in het bloed. Denk maar aan de uitrol van het razendsnelle Fiber- en 5G-netwerk.

Hoe gaan we te werk?

In de loop van de komende dagen zal de aanpassing op je TV Box automatisch gebeuren via een software update. Je hoeft hier niets voor te doen!

Heb je de volgorde van je zenders veranderd?

Dan zal je dit even opnieuw moeten doen. Via pickx.be of via de instellingen van je TV Box zet je de zenders op een makkelijke manier in de gewenste volgorde. Meer info vind je hier.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 24, 2025

Drie mogelijkheden, u kiest. Ik zou niets doen. Van wie komt die mail?

Als alles goed marcheert kunt u niets doen. Waarom toch?

U kunt eventueel dat zelf oplossen door naar de juste winkel te gaan : die van Google of die van Apple,  gewoon klikken op de juiste link hierboven in uw bericht. Misschien een account maken, of inloggen. Dan zoeken naar pickx , downloaden en installeren. Zelfs ik kan het. Die van Google is de juiste link, de tweede weet ik niet. 

Of wachten tot Proximus doet wat ze beloven.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 24, 2025

gisteren had ik een storing en heb toen gebeld naar de storingen en heb de vraag aan hen gesteld, de update was bij nog niet uitgevoerd op de tv, maar die komt er 

het is geen update van pickx op de computer maar op de tv, maar dus beiden zijn nog niet gelijkgesteld

Martin
  • August 24, 2025

@Valencia  De reden is dat je op het nieuwe tv platform getransfereerd werd.

Als je vroeger de zendervolgorde had ingesteld zal je die nu opnieuw moeten instellen om die reden.

In de oude pickx app stond in het embleem ook nog proximus vermeld en nu heeft deze app het embleem waar alleen pickx staat zonder Proximus onderaan.

Dus niet iedereen zal deze mail krijgen, alleen deze die nog op het oud TV platform zaten en naar het nieuwe getransfereerd werden.

Forum|alt.badge.img
  • Rising star
  • August 25, 2025

Voor zover ik weet, is het altijd al zeven dagen geweest voor de app versie van Pickx, en op de tv box is het 36 uur. En dit onafhankelijk van oud of nieuw platform. Ik kon in elk geval via de app op het oude platform ook al zeven dagen terug gaan in de tijd. in de e-mail van de topic starter staat die zeven dagen ook enkel vermeld bij de uitleg van de app.

Martin
  • August 25, 2025

Dat klopt daaraan kon ik ook inderdaad niet weten dat het over het nieuwe TV platform ging maar wel aan de verdere uitleg.