Er is blijkbaar geen (of gebrekkige) synchronisatie tussen de app en de decoder. Wanneer je een programma gedeeltelijk bekijkt via de app en later verder wil bekijken via de decoder, dan start het programma opnieuw op vanaf het begin. Er wordt dus geen rekening gehouden met het reeds bekeken gedeelte. Dit is wel heel vervelend en gebruiksonvriendelijk. Kan dit opgelost worden?
mss zou je kunnen proberen door de decoder even volledig stroomloos te zetten en zo mogelijks de synchronisatie in orde komt.
Bedankt voor de reactie. Misschien kunnen we voortaan beter iedere keer voor het kijken de decoder opnieuw opstarten? Dit is blijkbaar voor tal van problemen de oplossing. Normaal lijkt mij dit evenwel niet...
Ik heb recent ook problemen met opnames plannen via de app en synchronisatie met decoder.
Tot voor kort verschenen bij opnames plannen via de app diezelfde geplande opnames direct in het menu geplande opnames via decoder op TV.
Sinds een maand kan ik die op decoder alleen zien als ik die afzet en terug aanzet..
Dus de decoder krijgt geen info door zonder die af en aan te zetten.
Een ander fenomeen is het doorspoelen van opnames. Als ik teveel forward vooral rond middernacht loopt de decoder vast en moet ik die af en aanzetten om alles aan de praat te krijgen.
Het resetten van router en decoder doe ik ook regelmatig.
Inderdaad, de decoder opnieuw opstarten lost veel problemen op. Toch vind ik het niet logisch dat men dit (bijna) dagelijks moet doen...
Kan je eventueel eens testen met een (andere) rechtstreekse kabel tussen je modem en decoder ?
Als je de decoder nog eens zou herstarten, kan je best eerst je modem en decoder afzetten, modem eerst terug opzetten en als alle lichtjes terug branden de decoder herstarten.
Bedankt voor de info. Mijn modem is via een wifi-booster verbonden met de decoder. Rechtstreeks met een kabel verbinden is niet mogelijk gezien de afstand van ongeveer een 10tal meter. Dit is reeds een aantal jaren zo en voorheen had ik hiermee nooit problemen. Hopelijk heeft jouw interventie beterschap gebracht...
Ter info: Het verbinden met een lange utp kabel (mag tot 100m lang zijn trouwens) is als test bedoelt daarom niet als definitieve oplossing, om zo vast te kunnen stellen of dit hiermee opgelost zou zijn.
Bij mij is het nu in orde na jullie interventie.
Met dank hier voor.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.