Vraag

synchro geluid en beeld

  • 6 May 2024
  • 8 reacties
  • 95 Bekeken

Reputatie 2
Badge

sinds korte tijd merken we dat er dikwijls een verschuiving is tussen het beeld en het geluid.

het geluid is meestal achter op het beeld

dit op verschillende zenders.  geen probleem met opnamen en afspelen van deze

box en alles al herstart maar gebeurd nog  maar niet elke dag

enig idee wat de oorzaak kan zijn ?

groeten Guy


8 reacties

heb je al eens geprobeerd van als je de resolutie op de TV box op 1080p50 zet of het dan in orde is

Reputatie 2
Badge

ik zoek het effen op en zal het proberen

Guy

Reputatie 2
Badge

stond op automatisch en heb het nu gezet op 1080p50

zal straks zien bij het nieuws of een nederlands talig programma

Guy

Reputatie 2
Badge

Nog hetzelfde. Vooral als ge van post wisselt. Eerst hakkelt het geluid, is fel verschoven en dan stilaan synchroniseert het zich

Guy

soms kunnen de PX moderatoren een setting doen om dit wat te verbeteren, we zullen zien wat ze kunnen doen als ze de draad hier terug opnemen.

Reputatie 3
Badge +1

Is je decoder bekabeld verbonden met de b-box?

Reputatie 7
Badge +4

@guy_przytula Vermits je het probleem vooral voorhebt na het zappen, heb ik daarvoor een instelling aangepast. Als dit niet helpt, kan je volgende zaken eens nakijken : 

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. Dit doe je via :
    • Instellingen
    • Instellingen toestel
    • Apparaatvoorkeuren
    • Weergave
    • Resolutie
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

 

Reputatie 2
Badge

modem is verbonden met vaste ethernet kabel naar tv-decoder

tussen decoder en tv is de aangeleverde kabel gebruikt

resolutie was auto maar aangeepast naar 1080 zoals gevraagd

ja een smart tv van samsung

Reageer