Skip to main content
Vraag

Switchen van Android TV Box naar Apple TV

• December 21, 2025
  • 8 reacties
  • 58 Bekeken

Ik heb al een tijd een Android TV Box van Proximus.

Daar ik al een iPhone en een Apple (Mac) computer heb vraag ik me soms af of ik niet beter af ben met een Apple TV toestel i.p.v. de Android TV box.

Wat denken jullie ?

En wacht ik bij een eventuele switch beter op het nieuwe Apple TV toestel dat waarschijnlijk volgend jaar zal uitkomen ?

8 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Henri123 er zijn veel problemen met Pickx en Apple TV, de topics zijn op dit forum te lezen met niet starten van zenders tot nog andere problemen.

zou die topics eerst eens doorlezen.

• Auteur
  • Rising star
  • December 21, 2025

Ah oké.

Dan wacht ik beter nog wat af want ik heb met de Android Box geen problemen.

Bedankt voor de info.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • December 21, 2025

Ah oké.

Dan wacht ik beter nog wat af want ik heb met de Android Box geen problemen.

Bedankt voor de info.

@Henri123 er zijn veel problemen met Pickx en Apple TV, de topics zijn op dit forum te lezen met niet starten van zenders tot nog andere problemen.

zou die topics eerst eens doorlezen.

Er is niets (meer) mis met Apple tv.

Werkt perfect .Zeer gemakkelijk te bedienen.

Uitstekend beeld.Vind het zelfs beter dan v7c beeld. ( Heb beide)

Denk wel niet dat je moet veranderen omdat je ook andere Apple producten hebt.

Werkt ook probleemloos op Android apparaten.

• Auteur
  • Rising star
  • December 21, 2025

Ik heb geen andere Android apparaten.

Ik snap ook niet waarom er met de Apple TV toestellen meer problemen zouden zijn dan met Android toestellen. Dat hangt toch af van de software (Pickx).

Ik ga in ieder geval wachten tot de nieuwe Apple TV uit is alvorens te beslissen.

Martin
  • December 21, 2025

had iedereen maar zoveel geluk 😉 

TBI: Proximus pickx op Apple TV problemen | PF

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • December 21, 2025

had iedereen maar zoveel geluk 😉 

TBI: Proximus pickx op Apple TV problemen | PF

Heb eerder ellendig veel problemen gehad met pickx op Apple tv.Ook verschillende topics hierover tot vervelens toe gelanceerd.

Was nog voor ik op NTV backend werd gezet.

Nadien is alles , ook na update naar tvos26, alles opgelost.Toch al enkele maanden geleden. Nu totaal geen probleem meer.Hout vast houden.

Martin
  • December 21, 2025

@georges_063  Is dit sinds tvOS 26.2 dat je geen problemen meer ondervonden hebt?

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • December 22, 2025

@georges_063  Is dit sinds tvOS 26.2 dat je geen problemen meer ondervonden hebt?

Inderdaad Martin.

Ik heb altijd de bèta versies gedownload.

Was dus ook een van de eersten die op tvos26.0 bèta zat.

Had tot dan , ook in die versie, nog altijd problemen.Tot de volgende tvos26.2 blijkbaar alles heeft opgelost.

Komt daarbij dat ik opvolging van mijn probleem heb gehad door iemand van het team dat verantwoordelijk is voor de pickx app..Ben toen ook persoonlijk (zelfs telefonisch en via my Proximus+) op de hoogte gehouden na meerdere chat berichten met klantendienst.

Toch wel het volgende.:  1)Blijf van bèta updates af.Publieke zou misschien nog kunnen, maar liever niet.

2) Bij problemen, neem contact met klantendienst via chat Praktisch geen wachttijden en direct bij juiste dienst ( technisch , commerciële) via assistent .Zo gemakkelijk !

En mogelijk heeft NTVBE ook nog een rol gespeeld.