Skip to main content

Hallo, om te streamen naar mijn Philips 4K 55 inch tv maak ik gebruik van een HDMI Google chromecast [ de meest recente 4K versie] en de Pickx app die geïnstalleerd staat op mijn Android smartphone. Ik bezit in dezelfde kamer over een Access Point, waardoor de Wifi dekking uitstekend is. Echter, ik vind de beeldkwaliteit echter niet zo goed. Dit valt goed op momenteel bij het EK Voetbal, waarbij er pixels te zien zijn rond snel bewegende voorwerpen zoals de voetbal zelf of de spelers. Het beeld is gewoon niet scherp. Ik vroeg me af of ik dit op de een of andere manier beter kan krijgen.  

 

FYI: je vindt hier ook wat uitleg in dit verband → Lage bitrate via Pickx | Proximus Forum


Martin, bedankt voor de informatie. Maar maw valt er niks aan te passen aan de bitrate? Vrtmax, Netflix, etc geven deze problemen niet wanneer er gestreamd wordt vanop de telefoon. Reden te meer om de pickx app zo spoedig mogelijk te kunnen installeren op een Smart TV. Ongelooflijk dat men bij Proximus  nog steeds dit niet toe laat.


Kan je de Pickx app niet installeren op de Chromecast?


nee dat is niet zoals bij apple TV en dan zou PX nog een app moeten uitbrengen die werkt hierop net als er nog geen werkt voor Android TV


Dag Vincent: ik heb dat hier ook al gepost.

Ik had een v7 en nu v7c decoder & de kwaliteit vd voetbal is om van te huilen. En niet alleen vd voetbal.

Ik koop dan tijd geleden goeie oled tv en dan zit je op hd ready kwaliteit te kijken.

Verschrikkelijk is het.

 

En als ik dichterbij nog ga bij de tv dan zie ik bijna volledig blokkerige voetballers.

Ik weet niet aan wat dat ligt maar het steekt meer & meer tegen. 

Het is alsof we achteruit gaan inplaats van vooruit.

 

Je mag dat nog 100 keer door geven aan proximus en aan de vrt zelf: die gaan niets doen ze, ze lachen je uit. 

 

 


Netflix hier is top van kwaliteit.  

Aan de tv ligt het alvast niet. 


Gebruik je de Pickx app op je decoder of de pickx app op je smart TV en maakt dit geen verschil uit. Als je via de decoder een Pickx HD zender bekijkt en je laat de upscaling naar UHD door de decoder gebeuren of je laat de TV je upscaling doen, maakt dit dan een verschil uit.


Beste

 

heeft u al een oplossing gevonden?


Onze situatie:

Nieuwe TV 55” inch TV (S95C), fiber, orbi systemen (5888 mbps downloadsnelheid via wifi), Pickx box rechtstreeks op modem via ethernet, nieuwe HDMI kabel gekocht. Instelling op “Automatisch (3840x2160p50)”. Beeld blokkerig. Ik heb het idee dat de Pickx box vertraagd, als ik Netflix via de Pickx start haal ik 230mbps, via de tv 500mbps. Ik snap ook niet dat ik Pickx niet kan downloaden op TV, misschien toch maar een apk downloaden, lijkt wel of dat de enige weg naar een oplossing is. Wel bijzonder, als ik een programma herstart is de kwaliteit aanzienlijk beter. Ik begrijp er weinig meer van… 

 

Ik blijf lezen en hopen op een oplossing Proximus….


Heb ook v7c decoder op 4k uhd tv.

Beeldkwaliteit is uitstekend.Hangt volledig af van de tv instelling.

Heb resolutie op 1080 p 50 hz ingesteld .

Nog altijd de beste oplossing.

Op 2de tv Apple tv installatie.

Eveneens uitstekend beeld op instelling 1080p 50 hz.

Er niet te veel van uitgaan dat hogere resolutie instelling altijd beter beeld geeft.


Heb ook v7c decoder op 4k uhd tv.

Beeldkwaliteit is uitstekend.Hangt volledig af van de tv instelling.

Heb resolutie op 1080 p 50 hz ingesteld .

Nog altijd de beste oplossing.

Op 2de tv Apple tv installatie.

Eveneens uitstekend beeld op instelling 1080p 50 hz.

Er niet te veel van uitgaan dat hogere resolutie instelling altijd beter beeld geeft.

Heb het ook op 1080 50 gezet. 

Het ziet er iets beter uit.

Maar ze zenden toch te laag uit ze of aan wat het ook moge liggen, die kwaliteit moet beter, heb geen wauw gevoel. 

Straks netflix kijken, veel leuker ze. 


hangt gewoon af van wie de beste upscaling doet van de pickx zenders (HD resolutie 1080i)  naar UHD resolutie , de decoder of de TV. Zolang de zenders niet in UHD zijn kan je uiteraard geen echte UHD kwaliteit verwachten.
Als je de decoder op 1080 zet is het de TV die de upscaling doet.


Bedankt allen. Eigenlijk lees ik dus: verlagen naar 1080p50 want de uitzendingen zijn toch niet beter. Netflix e.d. via de app van de tv zelf kijken (werkt aanzienlijk vlotter bij mij versus decoder en haal er ook een hogere netwerksnelheid). Ik merk eigenlijk ook dat alle ‘beeldverbeter’-programma’s van de Samsung tv het beeld niet verbeteren van Pickx, maar wel bijvoorbeeld bij YouTube (vermits via TV gestart en niet via de decoder). Tja, ik ben eigenlijk wel teleurgesteld so far. Gewoon de Pickx app beschikbaar maken op de tv zelf, denk dat dat nog veel zou verbeteren. 


HDR in Samsung tv instellingen uitschakelen .( Onder experten )

En ...

Onder instellingen , algemeen , beheer externe apparaten HDMI uhd color  uitschakelen.

Heeft ( voor mij althans) veel betere resultaten.

Gewoon proberen.😉


Vraagje:

Als je HDR uitzet op de TV-box is dat dan ook nodig om deze op je TV uit te zetten?


Heb  dat voor beide zo gedaan.

Samen met eerder genoemde instellingen heeft dat ( weeral voor mij ) een uitstekend resultaat , zowel via tv box als voor Apple tv.


Reageer