Skip to main content

Ik maak gebruik van een Apple TV en daarin zijn de laatste dagen meer onderbrekingen dan dat het effectief werkt. Voor een pak zenders krijg ik geen beeld maar een draaiend cirkeltje (aan het laden). Ook via iPhone zelfde issue, al komt daar een foutboodschap: stream kan niet geladen worden (zowel wifi, 4G, thuis als ergens anders)

Daarenboven is het willekeur; na enkele keren proberen werkt het wel, sommige zenders hebben er minder last van, maar op dit moment zie ik écht de meerwaarde niet meer in om nog voor TV te betalen, ik moet nu ook al gebruik maken van de eigen apps van de zenders.

Ik sta hierin ook niet alleen, mensen rond ons hebben dezelfde issues.

We gebruiken de oude app, want de nieuwe is voor mij nog niet beschikbaar. Really? Hoe lang kan een roll out duren? Het is natuurlijk ook niet gezegd dat een nieuwe app alles oplost...

Ik heb exact hetzelfde probleem.

De Pick app op de iPad heeft nooit vlot gewerkt (traag, loopt dikwijls vast, …) maar door de app af te sluiten en terug te starten kwam het meestal in orde.  Nu niet meer: inloggen gaat dikwijls niet; je moet de app verschillende keren terug sluiten alvorens het lukt.  Als het inloggen dan toch lukt, dan is de app zeer traag. Dikwijls wordt dan ook ‘stream niet beschikbaar’ gegeven. Na vele malen proberen lukt het dan toch.

Sinds enkele dagen zelfde probleem met Pickx app op Apple TV.  Opstarten zeer traag; streams laden niet (wieltje blijft maar draaien) of er verschijnen gewoon geen programma’s in de live tv tab.

Ik heb al alles geprobeerd, zowel op Apple TV als iPad: app wissen en terug installeren, device herstarten, TV aanbieder in instellen aan of uit zetten, …

Als ik dan de app’s van andere aanbieders gebruik (VRT Max, VTM go, Youtube, …) dan werk alles direct en snel.

Het is zeer beschamend dat een streaming app zoveel issues geeft. 
Ik zie geen oplossing …

Exact het zelfde probleem

zowel bij mijn vader als bij mij. Twee volledig losstaande abonnementen, alle twee werken we met Apple tv’s en alle twee hetzelfde probleem. 
Proximus probeerde als oplossing een andere decorder op te sturen. Ik denk dat ze het horen donderen in Keulen. 
liefst zo snel mogelijk de app deftig te krijgen.

Zeker als Proximus zelf Apple tv’s begint aan te raden om via Pickx te kijken

Neen blij dat ik genoemde klachten lees.

Ben in hetzelfde geval.

Ben altijd voorstander geweest van Apple tv Heeft altijd perfect gewerkt.Dik ok.

Maar inderdaad dezelfde klachten nu.

Heb even gedacht aan terug naar tv box te gaan maar merk nu dat ik niet alleen ben.

Dus wachten op oplossing. Nieux tv platform?

Ik begin te vermoeden dat er (al lang) een fundamenteel probleem is met het achterliggende softwareplatform of de code waarmee deze app’s gebouwd zijn. Proximus krijgt dit niet snel opgelost (te veel herprogrammatiewerk?)

Komaan Proximus, het kan toch moet moeilijk zijn om een vlot werkende streaming app te voorzien …

Heb in andere topic gevraagd of ook het oude tv platform nog steeds updates krijgt.

Antwoord positief.

Ik zit op oude platform 5....,.

Is het misschien zo dat de problemen alleen op pickx app op Apple tv voorkomen?

Volgens ik kan afleiden wat ik ander fora ook lees zou het inderdaad om problemen gaan op Apple TV.

Als het probleem zich voordoet kan je het volgende doen: 

Op startscherm met alle apps de pickx knop kiezen .Deze knop een paar seconden ingedrukt houden tot de optie verplaatsen of verwijderen verschijnt.Op verwijderen drukken en optie opruimen kiezen.

Vervolgens pickx knop opnieuw indrukken en dan zie je voortgang van opruimen dat enkele seconden duurt.

Eens gedaan opnieuw de pickx knop selecteren en alles is opgelost.Werkt altijd.

Het hele proces duurt maar een fractie van de uitleg hierboven.

Maar het kan niet de bedoeling zijn om dat telkens te moeten doen.Dit moet toch snel op te lossen zijn 

Heb in andere topic gevraagd of ook het oude tv platform nog steeds updates krijgt.

Antwoord positief.

Ik zit op oude platform 5....,.

Is het misschien zo dat de problemen alleen op pickx app op Apple tv voorkomen?

Zit op het nieuwe platform (versie 6) en ook ik heb het probleem sinds kort met de nieuwe app.

inderdaad ook op het nieuwe platform zijn er die problemen melden.

Krijg dus regelmatig foutmelding "dataload failed" bij opstarten van pickx app op Apple tv.

Maar vlgs mij moet Apple toch de apps van derden ( zoals pickx) op Apple tv, na onderzoek, goedkeuren en accepteren.

Wat gebeurt er nu met de vele klachten.? 

Is het nu aan Apple om actie te ondernemen naar Proximus of gaat Proximus hier zelf mee aan de slag?

Reageer