Vraag

storing in 2é tv toestel na montage 2é decoder

  • 22 August 2020
  • 12 reacties
  • 289 Bekeken

Reputatie 1

Op donderdag ontvang ik een bijkomende decoder.Ik update de decoder met de modem.(idem adapter)zoals beschreven.Alles werkt bij aansluiting normaal goed geluid en zuiver beeld.Sinds deze morgen komen strepen en blokjes in het beeld van de tv waar de nieuwe decoder geplaatst is.Aan wat zou dat kunnen liggen.Wat heb ik misschien over het hoofd gezien.dank


12 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik zou beginnen met het herstarten van die nieuwe decoder. Ik zeg dat omdat ik niets echt iets anders weet hé. 
Toch eens uw internetsnelheid meten. 

Wat is dat voor iets een adapter? Wat doe je daar normaal mee? 

Bellen naar 080022800 dat is de helpdesk van Proximus.

Tijdens het WE komen er geen Pxmedewerkers op het forum.

 

Reputatie 7
Badge +4

& hoe is die decoder aangesloten op uw Bbox (utp kabel?)en op uw TV (hdmi?)?

Op donderdag ontvang ik een bijkomende decoder.Ik update de decoder met de modem.(idem adapter)zoals beschreven.Alles werkt bij aansluiting normaal goed geluid en zuiver beeld.Sinds deze morgen komen strepen en blokjes in het beeld van de tv waar de nieuwe decoder geplaatst is.Aan wat zou dat kunnen liggen.Wat heb ik misschien over het hoofd gezien.dank

Ben ik verkeerd als ik denk dat je reeds deze test gedaan had door je eerste decoder daar te zetten waar je tweede decoder ging komen dus achter je PLC en dat dan alles goed werkte.

Als het nu niet goed werkt dan zou ik eens de eerste decoder loskoppelen van de PLC en dan zien of je dit probleem nog hebt als alleen de tweede decoder aangesloten is, want ik denk dat je met één PLC_0 aan de bbox werkt en dan een bijkomende PLC1 aan decoder 1 en aan de tweede decoder PLC2 

moest je eventueel kunnen dan zou je ook de eerste decoder aangesloten kunnen laten aan de PLC1 en de tweede decoder eens verbinden met de bbox rechtstreeks over een voorlopige utp kabel om te zien of het probleem zich nog voordoet .

Anders de PLC’s eens resetten en terug synchroniseren 

want deze methode ken je al dacht ik.

Reputatie 1

Nee Martin,ge zijt er vlakop.Ik heb inderdaad de test gedaan met de eerste decoder omdat mij dat aangeraden werd.Dat was geen probleem.Daarna heb ik zoals ge reeds weet een nieuwe decoder (5v compact)besteld en ontvangen.Ik heb die aangesloten met een HDMI kabel en de PLC aangesloten met de bijgevoegde  grijze utp kabel.Zou dit kunnen te maken hebben met het lichtje HD die op de nieuwe decoder verlicht is en op de eerste decoder niet.Ik zal nu eens proberen wat ge hierboven geschreven hebt.Tot straks

Lichtje HD wil zeggen dat je een HD zender gekozen hebt zo heb je bv zender EEN die je zowel terugvindt in HD al SD versie het zou goed kunnen als je de EEN SD kiest op je tweede decoder dat je dan geen problemen ondervindt met je verbinding over PLC’s

Als tip kan je ook meegeven dat je de PLC’s ook altijd best de plc’s rechtstreeks in een geaard stopcontact steekt en zeker niet via een verlengsnoer met stekkerbok.

Ook kan het soms helpen van eens een PLC in een ander stopcontact te steken.

Natuurlijk gaat er niks boven een bekabeld verbinding met een utp netwerkkabel als is dit niet altijd praktisch om te verwezenlijken!

Reputatie 7
Badge +4

@johan_058 Is er begin augustus iets veranderd op uw binnenbekabeling ? Ik zie dat dan de snelheid van uw lijn dan is teruggezakt naar 14.5Mbps. Hierdoor kan je ook maar op 1 decoder HD-zenders bekijken. Hier vind je info terug over je binnenbekabeling. Als je daar eventueel een fout vind, kan je daarna best je modem eens resetten. Daarna zou de snelheid terug verhoogd moeten worden. Als het zo niet lukt, zullen we iemand ter plaatse sturen voor nazicht. 

 

Reputatie 1

Dag HadewychT,dank voor uw antwoord.Ik weet niets over een verandering,(misschien zijn er werken bezig van proximus?)ik heb enkel een 2é decoder bij besteld en ontvangen op 19/08.Ik heb die aangesloten en alle ging goed.De dag daarna kwam het beeld in blokjes en strepen.Ik heb geprobeerd om de ander decoder aan te sluiten maar dan kwam steeds de melding SPC_4 en konden we de opgenomen programma’s niet meer bekijken.Met de ene decoder lukte dat en met de andere niet.Ik heb nu de ene decoder afgesloten en nu lukt het wel.Graag uw advies.johan

@johan_058 heb je soms de mogelijkheid om een tijdje beide decoders voorlopig via een utp kabel te verbinden met de bbox dan zou je zeker zijn of het iets met de PLC’s zou te maken hebben.

Reputatie 1

Dag Martin,naar ik hierboven lees zou het kunnen liggen aan de snelheid van de lijn die zou gezakt zijn.Ik heb nochtans niets gewijzigd buiten op 19/08 de 2é decoder aangesloten.Ik denk dat ze die aan het testen zijn wat de oorzaak kan zijn.Ingeval het niet lukt zal ik eens zien of ik het materiaal heb om uw raad uit te proberen.Tot straks. johan

Reputatie 1

PS Martin,volgens mij werken de PLC’s goed,ik heb ze aangesloten en ik kreeg onmiddellijk een goed beeld op de TV.Het is enkel na een tijdje dat de blokjes en strepen(storing )te voorschijn komen.

Zou inderdaad kunnen dat ze goed werken maar het was maar om 100 % zeker te zijn dat ik de test eens aanraadde met beide decoders bekabeld aan te sluiten maar zoals je zegt als de lijn gezakt is naar 14 dan zou dit natuurlijk ook problemen kunnen geven mss als je op beide decoders dan een SD zender opzet dat dit dan geen probleem meer gaat geven, ook te proberen als eventuele test.

Reageer