Skip to main content

Ik heb twee decoders, de ene werkt prima. Heb ze nu een week in gebruik. De ander als ik die inschakel geen geluid. Uitschakelen en weer inschakelen en dan geeft hij wel geluid. Sins dit weekend moet ik dit steeds zo doen. Wat is hier aan de hand?

Welk merk van TV heb je? Bij samsung en philips komt dit regelmatig voor. Bij de decoder instellingen de HDMI CEC uitschakelen kan helpen.


Dat zal ik proberen, de  tv waar het goed werkt is een Sony. De TV waar het niet goed werkt is een TCL.


Ter info:
bij mij (heb een Philips TV) staat HDMI CEC ook op en ik had dit sporadisch voor als ik eerst de decoder op zette maar sinds ik eerst de TV op zet niet meer voorgehad!


Ik heb een Samsung,CEC staat actief en heb dit nooit voor. Ik zet decoder en tv aan met 1 knop op de (PX) afstandsbediening waarbij de tv eerst opstart en de decoder daarna.

(Eco modus is actief)


Dus je zet de decoder ook eerst op zoals ik dan, mss zou je het ook sporadisch eens voor gehad hebben als je de decoder eerst op gezet had, wie weet!. 
(Eco en CEC actief)


Dus je zet de decoder ook eerst op zoals ik dan, mss zou je het ook sporadisch eens voor gehad hebben als je de decoder eerst op gezet had, wie weet!. 
(Eco en CEC actief)

Euh???

  1. Wij hebben het nog niet voorgehad
  2. wij zetten tv en decoder gelijktijdig op met 1 druk op 1 knop. (afsluiten idem).
    Of nu de tv eerst reageert of de decoder kan  ik niet echt uitmaken, feit is dat de tv duidelijk eerder - binnen enkele seconden - klaar is terwijl de decoder nog volop aan het opstarten is.

Je moet dit niet kunnen uitmaken want dat weet je sowieso wie het eerst opstart als je met één druk op een knop van je afstandsbediening, beide via CEC wilt inschakelen.
Dan weet je automatisch wie het eerst opstart, als het met de TV knop is, dan is het de TV die je eerst inschakelt en via CEC wordt dan het bevel doorgegeven aan je decoder om ook in te schakelen

In het ander geval als het de Proximus knop is , dan is het eerst de decoder die inschakelt en het via CEC op zijn beurt doorgeeft aan de de TV om op te starten.

Dus bij mij viel het voor door eerst de Proximus knop te gebruiken en niet meer sinds ik de TV knop gebruik.


Ik heb bij opstarten nog niet voorgehad dat er geen geluid was (tenzij het volume op 0 (nul) stond.

Wij gebruiken uit gewoonte de “blauwe” PX knop en het resultaat is zoals hierboven.
Zetten wij alles aan wij het met de “rode” PX knop (de tv knop) is het resultaat ook zoals hierboven.
In beide gevallen is de tv eerst 100% actief en dan pas de decoder. In het 2e geval is misschien de tv ietsje rapper.
Het maakt dus niet uit welke knop ik gebruik op de PX afstandsbediening.

M.a.w. jij hebt een Philips, ik een Samsung, de twee merken waarvan @raf85 beweert dat deze het probleem hebben inzake geluid bij opstarten. Jij hebt ervaring met de kwestie, jij hebt het voorgehad en omzeilt. Ik heb het niet voor.
Ik breng maar mijn ervaring bij, niet meer, niet minder.


Ik wou dat de vooruit- en terugspoel knoppen even goed werkten 🙄 want dat is echt een ramp sinds de nieuwste softwareversie.


Ik zou de decoders eens omwisselen, dan kun je al vaststellen of er een foute decoder is of een probleem van tv. 


Ik wou dat de vooruit- en terugspoel knoppen even goed werkten 🙄 want dat is echt een ramp sinds de nieuwste softwareversie.

is dit dan veel slechter geworden dan het al was en is dit het geval voor beide methoden

  • spoelen met   de knoppen  < ok > 
  • spoelen met  de knoppen   <<   >> 

 


JA !

het is gewoon VERSCHRIKKELIJK ! Er zit geen logica meer in, meestal werkt vooruit (of achteruit) wel maar hoever is afwachten. Heel dikwijls werkt 30 sec vooruit als 1sec achteruit en begint dezelfde reclamespot  gewoon opnieuw of gaat verder.
30 sec is ineens erg rekbaar, alles is mogelijk. Gelijkaardig bij 10 sec. terugspoelen. Het beeld bevriest ook meer dan eens meerere seconden. Ik denk soms dat het gemakkelijker is om niet meer door te spoelen, maar dat is dan wel een ander soort van ergernis.


Spoelen met de OK knop gaat nog het best maar je hebt enkel de tijd om op af te gaan.

(OK en dan met de ronde knop eerst omhoog en dan vooruit en/of terug)


Reageer