Skip to main content
Vraag

Star channel

• August 1, 2025
  • 53 reacties
  • 1195 Bekeken

Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

53 reacties

Martin
  • August 2, 2025

@Gentil Heb jij al cClear data uitgevoerd want bij mij ws dit niet zo in ieder geval.

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       
              |- Clear data & herstart         
              |- App herstarten 
              |- Eco-Modus
              |- Videokwaliteit beheren

• Practitioner
  • August 2, 2025

Die zender met Nederlandse ondertiteling moet gewoon terug op kanaal 65 komen. Heeft er altijd op gezeten voor klanten die vroeger een exclusieve kijkoptie hadden genomen. Hoort trouwens niet thuis in de 300 serie kanalen dat vooral voor Franstalige zenders gereserveerd is. Staat trouwens officieel vermeld op hun zenderlijst. Ik denk dat dit maandag zal opgelost zijn.

• Practitioner
  • August 2, 2025

@Martin clear & restart gedaan deze morgen. Als dit bij u werkt moeten ze volgens mij de verandering doorvoeren in golven. Waarbij de ene klant vroeger een update krijgt dan een andere klanten. Zoiets als de updates van de MW en app.

Mutlie
  • August 2, 2025

@Gentil Heb jij al cClear data uitgevoerd want bij mij ws dit niet zo in ieder geval.

• > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Zenderinfo ophalen       
              |- Clear data & herstart         
              |- App herstarten 
              |- Eco-Modus
              |- Videokwaliteit beheren

Misschien mijn bericht van gisteren eens herlezen?
Heb dat ook gedaan gisteravond, zonder succes. Was vandaag wel in orde, maar wel op 315..

Mutlie
  • August 2, 2025

@Martin clear & restart gedaan deze morgen. Als dit bij u werkt moeten ze volgens mij de verandering doorvoeren in golven. Waarbij de ene klant vroeger een update krijgt dan een andere klanten. Zoiets als de updates van de MW en app.

Dat denk ik dus ook.

@Martin is gewoon bij de gelukkigen bij wie het hele Proximus gebeuren iets beter en sneller werkt ;)

• Practitioner
  • August 2, 2025

Dat denk ik dus ook.

@Martin is gewoon bij de gelukkigen bij wie het allemaal iets beter en sneller werkt ;)

Ik denk dat Martin een voorkeurbehandeling krijgt 😁

Mutlie
  • August 2, 2025

Ik denk dat Martin een voorkeurbehandeling krijgt 😁

Volgens hemzelf niet, is het gewoon toeval, maar een mens begint ondertussen toch wel te twijfelen, nietwaar?  🤣

Martin
  • August 2, 2025

Ja ik kan er ook niks aan doen dat ze bij mij beter materiaal leveren 😁

Ik moet nu wel zeggen dat ik dit vroeger met de V5c ook enkele keren opgemerkt heb als er een nieuwe zender toegevoegd werd dat die dan het zelfde kanaal nummer had van een reeds bestaan nummer.
Maar als je dan het kanaal herschikte, was je ook van dit probleem af (enfin een probleem is een groot woord)

Nu dit gezegd zijnde heb ik door de jaren heen dat ik hier het forum volg duidelijk kunnen zien dat een truc kan helpen maar zeker niet voor iedereen, zelf al hebben ze exact de zelfde apparatuur.

NB: ik heb nochtans de zelfde software staan op de V7 als Mutlie.

Martin
  • August 2, 2025

Mutlie, dan is het weer van dat , dat ik een bericht niet kan lezen, want dat bericht dat je clear data uitgevoerd hebt staat er bij mi niet op, of bedoel je dat je het Mss in een ander topic geplaatst hebt.

Mutlie
  • August 2, 2025

Wel nee, dit topic, vorige pagina.

Al heb ik het niet letterlijk zo geschreven maar wel dat ik alles had gedaan behalve een reset vd internet box. En dat was na de post van yorick

En die clear data en reboot heeft niets geholpen - gisteren toch niet. En ook de internet box niet.

Vandaag staat Star Channel dubbel op 315, gisteren had ik de zender helemaal niet.

Mutlie
  • August 5, 2025

Vanaf vandaag - gisteren dus nog niet - staat Star Channel op 65 

PS, nog op de “oude” software, nog altijd geen 5.9

• Apprentice
  • August 14, 2025

ik ben Star Channel kwijt sinds 1/8; in de reacties las ik dat dat bij sommigen na een paar dagen in orde was, dus heb proximus gecontacteerd, en nog eens, en nog eens, telkens zou het opgelost zijn, niet dus.  Vandaag krijg ik te horen (na het installeren van een nieuwe tv box) dat Star Channel niet meer beschikbaar is bij Proximus.  Klopt dat ?

Martin
  • August 14, 2025

@Wodka  Neen dit klopt niet, is nog altijd beschikbaar

heb eens via https://tv.pickx.be/nl/televisie/tv-gids bij mij gekeken voor alle zekerheid:

Bij ligt op kanaal 21 aangezien ik de kanalen herschikt heb.

scrol eens door de tv gids of je hem nergens tegenkomt

→ je kan ook “zoek een zender” gebruiken en star invoeren als zoekterm

ook op de zenderlijsten staat hij nog aangegeven

Woon je in Brussel of omgeving (zone 02)? Wij bieden je extra mogelijkheden om de tv-zenders van volgorde te veranderen. Druk op de groene toets van je Proximus-afstandsbediening en maak je keuze.  Je kan de alternatieve Nederlandstalige (.pdf) en Franstalige (.pdf) zenderlijsten bekijken en afdrukken.

• Apprentice
  • August 14, 2025

Bedankt Martin,

ik ben nog eens door de zenders gegaan, Star Channel staat er niet tussen.

via zoek een zender op de computer, vind ik star channel op kanaal 65, maar op mijn tv staat hij er niet tussen; de geplande opnames gaan door, maar ik krijg melding dat de aflevering niet kan afgespeeld worden omdat de zender niet meer in mijn abonnement zit.

Heel frustrerend allemaal

Ik zal maandag voor de zoveelste keer Proximus contacteren.

Mutlie
  • August 14, 2025

Heb je al eens gekeken op 315 (of 315 en half), daar heeft Star Channel bij mij een paar dagen “gelogeerd”. Best zoeken via de tv-gids, want op 315 zit ook Comedy Central (Frans)  en als dat nog zo bij jou is zoal sbij mij was  zijn er 2 zenders op 315. Maar 315 en half is een goede omschrijving want vanaf 315 (Comedy) omhoog kom je dan bij 315 (Star Channel). Oftewel via 316 en dan omlaag.

Martin
  • August 14, 2025

@Wodka  je zegt:“via zoek een zender op de computer, vind ik star channel op kanaal 65”
                  wil dit ook zeggen dat je die dan ook kun live bekijken op je computer?

probeer ook eens het volgende op je decoder: 

1. Clear data & herstart*
  2. als het nog in orde is ook eens Zenderinfo ophalen ** 
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- ** Zenderinfo ophalen       
              |- * Clear data & herstart         

• Rising star
  • August 25, 2025

Alles gedaan wat enigszins mogelijk was: Reset van modem + tv-box; originele nummering teruggezet (even toch); cache verwijderd; zenderscan…

Ook telefonisch contact opgenomen, maar toen de persoon de originele nummering terugzette, werd de lijn verbroken???

Niets hielp of helpt.

Eigenaardig genoeg kan ik Star Channel wel zien op de Pick website op het kanaal waar ik die gezet heb, maar ik kan Star Channel op geen van mijn beide televisies zien.

Bij het zappen slaat hij de zender gewoon over en gaat van 18 naar 20.

Mijn Star Channel zit op 19.

Werkt op de Pickx website, maar niet op mijn televisie.

Waarschijnlijk nodeloos om te zeggen dat ik de zender op mijn televisie wil.

Mutlie
  • August 25, 2025

Heb je al gekeken in de tv gids  (op je tv dus) of Star Channel niet op een ander nummer staat (65 of 315) ?

Martin
  • August 25, 2025

@bert07 hoelang is het geleden dat je die op kanaal 19 gezet hebt, want dit duurt wel een tijd vooraleer dit synchroon loopt op de decoder.
Bij PX kunnen ze dit evt ook zien of het doorgestroomd is naar de database.

• Rising star
  • August 27, 2025

In de tv-gids (televisie) staat Star Channel nergens.

Op de computer (op de Pickx website) staat die gewoon op nummer 19, nadat ik de verhuisd heb van 65 naar 19.

Daar kan ik ook Star Channel kijken vanaf 19.Maar op mijn televisie is die nergens te vinden.

Martin
  • August 27, 2025

Heb je ook het volgende geprobeerd wat hierboven al beschreven werd:

probeer ook eens het volgende op je decoder: 

1. Clear data & herstart*
  2. als het nog in orde is ook eens Zenderinfo ophalen ** 
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- ** Zenderinfo ophalen       
              |- * Clear data & herstart         

• Rising star
  • August 28, 2025

Alles gedaan.

In die verstanden dat de updates altijd mislukken op beide tv-box decoders.

Martin
  • August 28, 2025

Dat is al een ganse tijd zo dat de update mislukt, maar dat mag in principe geen probleem geven want PX pusht de updates  zelf op de V7 decoders, maar wel in waves, dus niet naar iedereen tegelijkertijd.

• Rising star
  • August 29, 2025

Star Channel komt gewoon weg niet op mij TV Box, op welk kanaal ik Star Channel ook zet, de TV Box slaat het kanaal waarop Star Channel light gewoon over. Ondanks ik het via Pickx op mijn computer de uitzendingen wel kan zien.

Even iets anders: de spam filter van Proximus presteert het om berichten van het Proximus Forum in de spam te zetten ?!?

Zijn jullie daar? Proximus techneuten?

Mutlie
  • August 30, 2025

[...]

Zijn jullie daar? Proximus techneuten?

Niet in het weekend