Skip to main content
Vraag

sommige opnames verdwenen en andere meerdere malen opgenomen

• August 7, 2025
  • 8 reacties
  • 53 Bekeken

om één of andere reden zijn er vandaag plots een heleboel opnames verdwenen van verschillende series. 
Als we kijken naar beschikbare vrije ruimte voor opnames dan is er geen vrije ruimte bijgekomen.
En de opnames van melrose place staan er nu 2 of driemaal, telkens met andere opnamedatum.
bijv seizoen 7 aflevering 1 is driemaal opgenomen, opnamedatums 04/06, 05/06 en 08/06. Echter was er telkens maar de eerste keer van elke opname geselecteerd om op te nemen.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Martin
  • August 7, 2025

@hasdee  FYI: van opnames die verdwijnen of niet volledig opgenomen worden daar vind je hiervan verschillende meldingen terug.

best dat opgeeft wat er verdwenen is zodat de PX moderatoren morgen kunnen kijken of zij deze terug kunnen plaatsen. 

Voor wat de selectie om één episode op te nemen betreft, ben je zeker dat je “opnemen” gekozen hebt  en niet “serie opnemen” ?

• Auteur
  • Rising star
  • August 7, 2025

@Martin het probleem met verdwenen opnames is dat we niet goed weten welke het zijn, omdat ze verdwenen zijn.

wat betreft 2de vraag, was idd serieopname, maar we gebruiken serieopname voor meerdere series die ook tijdens ‘t weekend herhaald worden op dezelfde zender maar daar hebben we telkens maar één opname van. Plus soms werd er tweemaal, soms driemaal eenzelfde aflevering opgenomen, geen logica achter dit probleem.

• Auteur
  • Rising star
  • August 7, 2025

@Martin plus de extra versies van melrose place afleveringen zijn er pas vandaag bijgekomen, gisteren stonden ze nog niet in onze lijst. Het lijkt me dat de verdwenen verwijderd zijn om die extra afleveringen  van melrose place op te slaan.

Forum|alt.badge.img+2

@hasdee Soms helpt het om eens de box te herstarten en de data te legen in de box, dit vorige week bij m’n ouders ook tegengekomen dat er dingen weg waren en na herstart van de box waren ze er terug, 

wilt niet zeggen dat dit de oplossing is voor iedereen, maar je kan het maar proberen.

Martin
  • August 7, 2025

Dat kan je inderdaad ook dikwijls controleren door te kijken of je ze eventueel nog in https://tv.pickx.be terugvindt.

In ieder geval wat Master-magic​ voorstelt is zeker de moeite om te proberen.

@Master-magic waarschijnlijk bedoel je “clear data & reset” uitvoeren?

Forum|alt.badge.img+2

@Martin idd, vergeet altijd die naam, ik ga er blindelings naartoe als ik voor de tv zit met de afstandsbediening.

denk dat het voor sommige handiger is moest dat er in het Nederlands opstaan :P 

Martin
  • August 7, 2025

‘k zal het voor ​@hasdee hier bijzetten hoe Clear data & herstart kan uitgevoerd worden:

• Druk op de home-knop (🏡) van je afstandsbediening.
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       
              |- Clear data & herstart         
              |- App herstarten 
              |- Eco-Modus
              |- Videokwaliteit beheren

• Auteur
  • Rising star
  • August 9, 2025

@Master-magic  ​@Martin dank je voor de tip. Ik had reeds box herstart, cache legen nog niet. 
Net getest maar issue blijft: opnames verdwenen en opnames melrose place sinds donderdag in 2 en drievoud. Wist  dat dit niet zou helpen mits mijn issue geldt voor tv en website.