Skip to main content
Antwoord

sinds nieuwe tv box hapert tv, of wordt zwart scherm,

• September 15, 2025
  • 7 reacties
  • 180 Bekeken

sinds de installatie tv box werkte 2 maanden goed maar nadien moet ik herhaaldelijk de stekker uitdoen en herstarten of de kabel tv in en uit dan pas begint te haperen van beeld tot het erdoor komt een volledig zuiver beeld. ik heb alles geprobeerd nieuwe hdmi kabel of de kabel dat in doos zat niks helpt, resetten helpt niet.

het is alsof de stroom niet genoeg is of krachtig ik weet het niet het is een vraag. na twee maanden moest ik 2 minuten wachten vooraleer een beeld tevoorschijnt, nu helemaal niks zwart. als je reset ziet je wel tevoorschijn komen van welkom pickx maar blijft zwart.want ik dacht dat de tv kapot is maar uiteindleijk niet of een oude tv ook niet want het heeft gewerkt. instellingen ook gedaan in begin ect.  het is een LG tv . advies aub want ik wil niet een nieuw tv kopen en hetzelfde probleem krijgen.

Beste antwoord door Master-magic

@izzy52 heb je al eens de modem zonder stroom gezet voor een minuutje en dan de tv box ook eens???

via wat is de tv box verbonden via het internet, is dat met een directe utp kabel naar de modem of via wifi???

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • Antwoord
  • September 15, 2025

@izzy52 heb je al eens de modem zonder stroom gezet voor een minuutje en dan de tv box ook eens???

via wat is de tv box verbonden via het internet, is dat met een directe utp kabel naar de modem of via wifi???

Martin
  • September 15, 2025

@izzy52 is je V7 decoder HDMI poort ook rechtstreeks verbonden met de bij de v7 bijgeleverde HMI kabel aan je HDMI poort van je TV .

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 16, 2025

@izzy52 Ik heb je lijn nagekeken en er is een probleem met de verbinding van je modem (internetbox) naar je tv box. Kan je eens testen met een andere rechtstreekse kabel ? 

Je kan ook al je toestellen eens herstarten

• Auteur
  • Apprentice
  • September 16, 2025

beste 

grappig de eerste reactie, zonder stroom gezet, maar natuurlijk heb ik dat gedaan. zelfs meer dan een minuut. neen het is via de kabel box - modem.

ja Martin, alle kabels zijn van proximus, uiteindelijk het de techniekers of fiber mensen ect die geinstalleerd hebben, maar de de nieuw box heb ik de kabel geleverd die meegelverd was.

Mister Hade, ik heb ook getest met een andere kabelmodem naar tvbox, zelfde resultaat. het zegt welkom op de scherm en dan niks alsof geen signaal. en ook de hdmi de juiste gebruikt.

storing van iets, alsof niet doorkomt.maar het blijft zwart.

Martin
  • September 16, 2025

@izzy52 mogelijks heb je het al geprobeerd:

• van eens een andere HDMI ingang te gebruiken op je TV.
  • De netstekker van je TV eens voor uittrekken en een minuut wachten vooraleer terug te steken.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 17, 2025

dag Martin, idd heb ik al geprobeerd. by the way ik zit nu 4 dagen zonder tv. van goede werking van tv naar happerde tv naar zwart en wit scherm van tv.  alle mogelijkgheden gedaan. Vandaag proximus gebeld alles gereset en nog eens gereset en de stappen gedaan die ik al meermaals gedaan. conclusie : is het mogelijk dat de tv box niet functioneert, laatste hoop een andere tv box en dan eens kijken of het werkt, zoniet dan ? weet ik het ook niet hoor  opgestuurd binnen 48h we will see 

ik zal jullie het laten weten tot 3 dagen hé 

Martin
  • September 17, 2025

@izzy52 bedankt voor de feedback en om ons verder op de hoogte houden.