Vraag

serverfout + vaak volledig reset decoder

  • 12 December 2022
  • 29 reacties
  • 648 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

De laatste dagen krijgen we af en toe deze melding: serverfout  - deze media is momenteel niet beschikbaar .

 

 

Dat is voor programma's in de cloud opgenomen.

Soms al deels bekeken en wanneer verder kijken, dan ook niet beschikbaar.

 

Nu 5 minuten later is alles weer in orde.

 

Betreft het een algemeen probleem danwel eerder bij mij alleen.?

 

2e probleem:

De laatste weken ook al decoder V5 meerdere keren moeten totaal reset geven: omdat die niet meer wilde opstarten. 

 

Tijd voor een nieuwe decoder??

 

 


29 reacties

Ter info: er komen hier verdacht veel van die meldingen binnen achtereen vanavond, over replay en opnames en uitgesteld kijken 

Pas morgen komen de PX operatoren terug langs.

De laatste weken hier hetzelfde probleem. Bij uitgesteld kijken steeds rond 22 uur krijgen we de serverfout. Na wat over en weer duwen op de knoppen van de afstandsbediening is het probleem opgelost maar zit de uitzending minuten verder en kunnen zelfs niet terugspoelen. Er zit niets anders op dan de uitzending stoppen en opnieuw starten en doorspoelen tot waar de onderbreking zich voordeed.

Herstarten van decoder en modem lost niets op.

Proximus kan je dit oplossen?

 

TBI: zie ook → TV stopt om 22u | Proximus Forum

Reputatie 7
Badge +4

@LucM Dit is on onderzoek. Heb je dit enkel voor bij uitgesteld kijken of ook bij het bekijken van opnames ? 

Probleem komt voor bij het uitgesteld kijken.

Reputatie 5
Badge +2

@LucM Dit is een gekend probleem en onze teams doen er alles aan dit zo snel mogelijk in orde te krijgen.

Ook bij ons hetzelfde probleem bij uitgesteld kijken. Midden de opname loopt alles vast en kun je niet meer verder. Bepaalde opgenomen programma’s kunnen niet worden bekeken. 
resetten van decoder en modem lossen niks op. 

Momenteel is het heel moeilijk om programma’s uitgesteld te bekijken. Na enkele minuten verspringt het beeld naar real time. Ik vraag me af ik nog wil betalen voor deze optie. Een tweede probleem die ik ongeveer 3 keer per week voorheb is plots een zwart beeld met klank. De enige remedie terug opstarten van de decoder. Please Proximus doe er iets aan!

 

Reputatie 5
Badge +2

@LucM  Zet je de decoder in stand-by als je geen tv aan het kijken bent?

tijdens de nacht schakelen wij de decoder volledig uit. Dus spanning af en dat geeft ons iets meer kans dat het probleem van zwart beeld voor deze dag uitblijft. Maar éénmaal vergeten om tijdens de nacht de decoder volledig uit te schakelen en je kan erop rekenen dat op een bepaalt moment, meestal tijdens bediening via de afstandsbediening, het beeld zwart wordt en de klank blijft doorgaan.

Heel vervelend naast het probleem van uitgesteld kijken.

 

Reputatie 5
Badge +2

@LucM Het beste is de decoder in standby te zetten. Dit doe je door op de proximustoest te drukken op de afstandbediening. 

Dit zorgt ervoor dat de decoder kan updaten als dit nodig is en dat hij volledig klaar is voor de dag erna. Want door de decoder aan te laten krijgt hij geen rust zoals ze zeggen en kan dit extra problemen geven.

Het probleem met zwart scherm doet zich zeker voor indien we de decoder in stand-by laten. Bij het het volledig uitschakelen gedurende de nacht hebben we veel minder kans op het probleem van zwart beeld. Het probleem met uitgesteld kijken doet zich voor in beide gevallen: decoder in stand-by of volledig uitgeschakeld. Hier zou men toch moeten overwegen om, zolang dit probleem blijft bestaan, het abonnement voor uitgesteld kijken niet meer te rekenen.

Reputatie 7
Badge +3

@LucM 

ik heb je aansluiting uitgemeten, de meetresultaten zijn goed.

Heb je buiten de decoder de modem (de bbox3) ook eens herstart?

 

Geert

Zowel decoder als modem reeds tientallen keer herstart. Zonder resultaat. De verbinding tussen de modem en decoder is via een UTP kabel. Ik vermoed iets mis bij Proximus TV ofwel is er iets mis met de decoder of modem

Reputatie 7
Badge +4

@LucM Ik zie dat je modem al 6 jaar oud is en dat je een V6 decoder hebt, die stilaan uit roulatie zullen gaan. Ik zal daarom ineens beide toestellen vervangen. Deze zullen morgen beschikbaar zijn in Carrefour (Oudebareelstraat). U krijgt nog een bevestigings-sms.

De papieren om de modem terug te sturen zal je via mail ontvangen. De decoder mag je afgeven in een recupelpunt (vb containerpark).

Ik heb je ook een mail gestuurd hoe je je wifigegevens kan opslaan zodat je na het plaatsen van de nieuwe modem de wifibeveiliging niet in alle toestellen moet aanpassen. 

@Christophe Decramer Ondervind je dat probleem nog steeds ? Sorry dat we op jouw post niet vroeger reageerden. 

@HadewychT 
Toch vlug even tussendoor, in verband met de V6 decoder die nu ook uit circulatie genomen wordt, heb ik het dan goed voor dat bij omruiling van een decoder enkel nog de V5Compact en V7 moet teruggestuurd worden?

Mijn huidige TV box (decoder) is geen V6 maar een V7.

Na ontvangst van de nieuwe toestellen zal ik volgende week de vervanging uitvoeren. Ben nu een paar dagen uit circulatie. Daarna volgen we alles op en zal ik feedback geven.

Huidige decoder toch een V6;

Huidige decoder toch een V6;

&

@HadewychT 
Toch vlug even tussendoor, in verband met de V6 decoder die nu ook uit circulatie genomen wordt, heb ik het dan goed voor dat bij omruiling van een decoder enkel nog de V5Compact en V7 moet teruggestuurd worden?

 

Ik stuur alles terug

Beste,

Ik heb vorige week de zending met de nieuwe modem en decoder afgehaald in het postkantoor. Vandaag wil ik de nieuwe decoder installeren maar ontdek dat in de doos van de nieuwe decoder geen nieuwe afstandsbediening aanwezig is. Ik probeer met de oude afstandsbediening van de V6 maar dit lukt niet. Dus terug de oude decoder geïnstalleerd.

Doos decoder V7: TV Box V7 swap 16030146 SN=279930132415703185

Kan dit opgelost worden?

Groeten, Luc

probleem afstandsbediening V6 met decoder V7 is dat bluetooth niet kan ingesteld worden. Dit is voor ons van zeer groot belang daar de decoder niet zichtbaar is opgesteld.

 

Reputatie 7
Badge +5

@LucM Ik zal je een nieuwe afstandsbediening sturen, kan je je klantgegevens toevoegen aan je forum profiel? 

Profiel is bijgewerkt.

Reputatie 7
Badge +5

@LucM De nieuwe afstandsbediening is onderweg.

Reageer