Skip to main content
Vraag

series niet opgenomen

• January 13, 2026
  • 14 reacties
  • 96 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb hier al gelezen dat sommige mensen  dit probleem al een paar maanden geleden hadden , er  zou door de medewerkers van proximus aan gewerkt worden. Maar ondertussen is dat nog altijd niet opgelost. Vaak is de eerste afl. van een serie niet opgenomen  en  zie je een paar seconden  de rode lijn gaan en gedaan  niks opgenomen. Eigenaardig want de  aflevering  daarna , omdat men op canvas dikwijls twee afleveringen van een serie geeft  na elkaar ,wel die is dan wel opgenomen..  Aangezien ik series meestal opneem tot ze volledig zijn  om er dan naar te kijken is dit wel een vervelende zaak , wat moet je dan gewoon alles verwijderen want je hebt dus minstens twee tot drie afleveringen niet. Bovendien is het niet altijd het geval 

14 reacties

Martin
  • January 13, 2026

FYI: PX medewerker heeft inderdaad hier op forum (verleden jaar in december) geschreven dat in januari een oplossing voorzien is.

zie ook een samenvatting van enkele berichten omtrent dit gekend probleem → 

programma niet opgenomen | Proximus Forum

Ik heb hier al gelezen dat sommige mensen  dit probleem al een paar maanden geleden hadden , er  zou door de medewerkers van proximus aan gewerkt worden. Maar ondertussen is dat nog altijd niet opgelost. Vaak is de eerste afl. van een serie niet opgenomen  en  zie je een paar seconden  de rode lijn gaan en gedaan  niks opgenomen. Eigenaardig want de  aflevering  daarna , omdat men op canvas dikwijls twee afleveringen van een serie geeft  na elkaar ,wel die is dan wel opgenomen..  Aangezien ik series meestal opneem tot ze volledig zijn  om er dan naar te kijken is dit wel een vervelende zaak , wat moet je dan gewoon alles verwijderen want je hebt dus minstens twee tot drie afleveringen niet. Bovendien is het niet altijd het geval 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • January 13, 2026

@flip Ik hou je op de hoogte ivm de update op het topic dat Martin vernoemde. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • UX Designer
  • January 13, 2026

Bedankt ik kijk er naar uit

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • January 17, 2026

Gewoon even om te bevestigen dat ik hetzelfde probleem ervaar sinds korte tijd. (V5c)
Indruk dat dit gestart is sinds de grote TV box update een maand of 2 geleden.

Ofwel 1 aflevering in serie niet opgenomen of verdwenen, zijnde ik was redelijk zeker dat ik ze had zien staan bij opgenomen programma’s, maar bij 2e opgenomen aflevering was de 1e verdwenen.
Specifiek voorbeeld: 1e aflevering van Mysteriejagers (was zeker in serie opgenomen, gewoon verdwenen). Tweede aflevering staat (voorlopig...) nog steeds opgenomen. Ondertussen online gekeken op VRT max.
Er zijn er zeker nog waar een aflevering gewoon weg is in een serie. 

Ofwel opgenomen, maar na reclame verdwijnt de aflevering, bv Hacks, S3. Serie opgenomen, start met kijken 1e aflevering, 1 minuut reclame en opname stopt en gaat automatisch naar aflevering 2. Verschillende keren geprobeerd, tv box zonder elektriek en heropstarten, werkt niet. Ondertussen ook weer online gekeken via VRT max. 
Er zijn er zeker nog geweest in de laatste weken waar een aflevering niet kon starten. Ofwel wel reclame, maar dan stoppen, ofwel gewoon geen “kijken” optie, enkel een “wissen” optie...

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • January 18, 2026

Ofwel opgenomen, maar na reclame verdwijnt de aflevering, bv Hacks, S3. Serie opgenomen, start met kijken 1e aflevering, 1 minuut reclame en opname stopt en gaat automatisch naar aflevering 2. Verschillende keren geprobeerd, tv box zonder elektriek en heropstarten, werkt niet. Ondertussen ook weer online gekeken via VRT max. 

Aanvullend: idem bij Hacks S3, aflevering 3 en 4. Afl 3 reclame start, opname stopt. Afl 4 geen reclame en aflevering start normaal. 

• Apprentice
  • January 23, 2026

Ik heb hetzelfde probleem

Mutlie
  • January 23, 2026

Ik kan moeilijk anders dan herhalen dan dat dit een algemeen probleem is en dat Proximus heeft beloofd dat deze maand een software update wordt verspreid die dit probleem zou oplossen .
Ik ben één van de grootste klagers (lees dit forum er maar eens op na) maar recent heb ik het niet meer voorgehad. Of die software update daarvoor verantwoordelijk is en overal al is gebeurd weet ik niet.

Martin
  • January 23, 2026

@Mutlie je schrijft:
Of die software update daarvoor verantwoordelijk is en overal al is gebeurd weet ik niet.”

Heb je dan recent nieuwe software binnen gekregen en welke is dit dan? 

Mutlie
  • January 23, 2026

Ik volg niet meer wanneer een update is gekomen. Welk is de laatste en is die welke is beloofd?
Op onze v7 staat nu (sinds?)
SW 6.190.1
MW 5.10

Ik vind deze maand niet terug dat iemand een software update heeft gekregen met vermelding van nieuwe versienummer, toch niet in het v7 topic.
6 Maanden geleden (pag 44 in het v7 topic) lees ik 6.172.3  en een maand later PXM-SW5.9.

Vroeger werden hier frequent de software updates gepost, nu niet meer.

Martin
  • January 23, 2026

@Mutlie Dan heb je inderdaad recent nieuw versie gekregen en zou het zeker kunnen hieraan liggen dat je geen probleem meer ondervindt. 
Deze van onze decoder dateert van begin december = app versie 6.187.1 (MW-5.10 ) 

Mutlie
  • January 23, 2026

Ik meen ook even terug  187.1 gespot te hebben (toen er sprake was van de nieuwe SW en ik dus ging piepen of ...).
Het is wel zo dat we heel recent geen problemen meer gehad hebben met onvolledige opnames of 9sec opnames, maar of dat blijft of toeval is? Hopelijk definitief opgelost, maar is het ook zo? Nog even afwachten.

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • January 23, 2026

Klopt het dat Proximus niet opgenomen afleveringen uit een serie kan terugplaatsen?

Indien ja, gezien deze enkel via betalende Streamz te zien zijn…
Alter Ego in serie opgenomen, ik wou net de hele reeks in eens kijken, en zie maar 7 van de 8 afleveringen staan. Aflevering 3 (Play, maandag 10 november 2025) staat er niet tussen. 

Mutlie
  • January 23, 2026

Dat kan in sommige gevallen, maar lukt niet altijd. Ik weet niet waarom.
Maandag zullen de moderatoren dit draadje hopelijk oppikken en het nodige doen.

Martin
  • January 23, 2026

@Evy_01 

Soms wel soms niet, als ze maandag terug langskomen hier, kunnen ze dit wel bekijken of het nog mogelijk is of niet.

Klopt het dat Proximus niet opgenomen afleveringen uit een serie kan terugplaatsen?

Indien ja, gezien deze enkel via betalende Streamz te zien zijn…
Alter Ego in serie opgenomen, ik wou net de hele reeks in eens kijken, en zie maar 7 van de 8 afleveringen staan. Aflevering 3 (Play, maandag 10 november 2025) staat er niet tussen.