Skip to main content
Vraag

Serieopname via pickx op pc

• October 24, 2025
  • 7 reacties
  • 63 Bekeken

jowantje
Forum|alt.badge.img+1

Wanneer een serieopname wordt ingesteld (bijv. Thuis, Blokken, Slimste Mens) dan wordt er regelmatig een herhaling (in de namiddag) mee opgenomen. Deze kan via Pickx op pc in de geplande opnames niet worden gewist. Dan kan enkel in de tv gids. Via de decoder op tv lukt dit wel… Ook reeds opgemerkt dat soms de herhaling wordt gepland en niet de originele uitzending (bijv. Slimste Mens).

7 reacties

Mutlie
  • October 24, 2025

Inderdaad
Heb je ook al gemerkt dat er soms afleveringen verschijnen in de opnames van programma’s die je niet meer opneemt en alle opgenomen afleveringen zelfs volledig hebt gewist? 

Wat ik bedoel: We hadden een serieopname gepland (de slimste mens), we hebben effectief een aantal afleveringen gezien en dan gewist. Maar omdat we de laatste afleveringen  minder waardeerden hebben we ook ineens de serieopname geannuleerd, eergisteren om precies te zijn. Er was geen opgenomen aflevering meer (alle gezien en gewist) en geen gepland (opname geannuleerd).
‘s Anderendaags (gisteren dus) stonden er plots 2 herhalingen (namiddaguitzendingen)tussen de opgenomen programma’s, nl de herhalingen in de namiddag van de dag zelf - gisteren -  en van de dag ervoor - eergisteren. Die laatste was er niet de avond ervoor en de eerste mocht niet meer opgenomen worden want de serieopname was geannuleerd 🙄 

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • November 6, 2025

Ik geef het op! Alle serieopnames heb ik ondertussen verwijderd. Er zijn (te) veel fouten: afleveringen die niet worden opgenomen. Of herhalingen die ten onrechte wel worden opgenomen. Originele uitzendingen die dan weer niet worden opgenomen… Dag per dag de opnames instellen is tijdrovend(er), maar ten minste betrouwbaar...

Martin
  • November 6, 2025

@jowantje Ert is al een beetje goed nieuws gekomen vandaag, in die zin dat het probleem met geplande opnames die niet opgenomen / verdwijnen / gedeeltelijk opgenomen, zou gevonden zijn.
Maar in verband met herhalingen die opgenomen worden dat hangt dan weer van de zenders af, als zij moesten voor de herhalingen een zelfde code meesturen ipv een andere code als bij de originele uitzending  dan zouden die herhalingen niet opgenomen worden.

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • November 6, 2025

@Martin Bedankt voor jouw reactie. We hopen (andermaal) op beterschap… Mijn dochters zijn klant bij Telenet en daar stelt zich het probleem van serieopnames blijkbaar niet. Herhalingen worden niet opgenomen. Worden er naar Telenet door de zenders dan andere codes meegestuurd?

Martin
  • November 6, 2025

@jowantje Hoe het systeem bij TN werkt daar heb ik spijtig genoeg geen idee van! Is het mss doordat de metadata (ID, afleveringstitel, label) bij Telenet anders wordt aangeleverd  dan bij Proximus, is dit mogelijks via de TV gids die aangeleverd wordt en die door iemand anders opgesteld wordt? 
Mss weet iemand die dit topic hier zal meelezen er wat meer over te vertellen!

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 7, 2025

@Mutlie Ik vond de slimste mens hier toch nog terug bij je serieopnames. Ik heb deze serie verwijderd samen met de opnames. Dit zou nu niet meer opgenomen mogen worden. 

Mutlie
  • November 7, 2025

Al goed dat de Vikingen niet zijn terug gekeerd 😊
(zie V7 topic)