Skip to main content
Vraag

Serieopname betrouwbaar?

• February 12, 2026
  • 9 reacties
  • 62 Bekeken

jowantje
Forum|alt.badge.img+1

Sinds enige tijd stel ik geen serieopnames meer in. Dat was m.i. immers zeer onbetrouwbaar en gaf veel ergernis. Sommige afleveringen werden niet opgenomen, herhalingen werden wel opgenomen terwijl de originele uitzending niet, enz. Is dit ondertussen (met een nieuwe update?) verbeterd? Nu stel ik de opname van iedere aflevering van een programma apart in. Maar dat is wel tijdsintensief...

9 reacties

Mutlie
  • February 12, 2026

Dat is m.i. onduidelijk.

Wij stellen nog altijd serieopnamen in en checken dagelijks of de programmering nog klopt. Meestal wel, maar soms toch niet.

Wij hebben wel minder opname perikelen dan voorheen. Dat klopt gelukkig wel. Maar toch …

Ter info. Wij hebben zojuist SW 6.191.1 ontvangen en MW 5.11

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • February 12, 2026

@jowantje 

Ik heb de meest recente software doorgestuurd naar je modem. 

Zou je straks of morgen eens een serie opname kunnen instellen en nagaan of het nu beter werkt.

Geert

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • February 12, 2026

@GeertC Ik heb eens Blokken in serie opname ingesteld. Alle herhalingen van ‘s middags worden mee opgenomen. We zullen de opname dus nog maar dagelijks instellen...

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • February 14, 2026

@GeertC Idem voor ‘Thuis’. Ook hier worden sommige herhalingen mee geprogrammeerd...

Martin
  • February 14, 2026

Ik denk zolang de zenders geen aparte code meesturen voor herhalingen dat die gewoon ook zullen opgenomen worden.

Mutlie
  • February 14, 2026

Voor wat het waard is: bij ons worden de herhalingen niet opgenomen (als de eerste uitzending is opgenomen ! )

Even relativeren 1 : Dit is wel niet altijd het geval, wel bijna altijd. 
Even relativeren 2 : Het gebeurde (maar hopelijk niet meer) dat een serie opname zomaar niet meer in de planning voorkomt. Als we dat niet tijdig opmerkten of bij controle vooraf was de opname nog altijd  gepland (maar ging dan toch niet door -  waarom? ) namen we de herhaling op maar dan kon het gebeuren dat toekomstige herhalingen werden opgenomen ipv de eigenlijke uitzendingen (of uitzending plus herhaling, maar dat was zeldzaam)
Even relativeren 3 : Onze klachten ter zake worden zeldzamer, maar zijn nog niet verdwenen. Mogelijk lost de meest recente update dat weer meer op 

Voor de duidelijkheid: wij nemen in serie op, maar controleren dagelijks of de geplande serieopname en andere geplande  opnames nog wel effectief  gepland zijn. En regelmatig moesten we toch  eens corrigeren  (vorige week nog, sindsdien is er een update geweest)

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • February 14, 2026

@Mutlie Als je toch dagelijks moet controleren, dan kan je evengoed de opnames dag per dag programmeren (wat ik nu ook doe)…

​​@Martin Mijn broer zit bij Telenet en heeft geen problemen met serieopnames. De herhalingen worden daar nooit mee opgenomen. Sturen de zenders dan andere codes naar Telenet dan naar Proximus?

Martin
  • February 14, 2026

Die vraag heb ik hier nog gelezen en heb daar spijtig genoeg geen antwoord op, dit is gewoon een antwoord dat Proximus een tijd geleden nog gegeven heeft. Hoe en op welke manier dit juist gebeurd zou ik ook wel graag eens weten.

Mutlie
  • February 14, 2026

@jowantje 

Dat is persoonlijke voorkeur. In de hypothese dat het werkt zoals het hoort (en dat is bijna altijd) neem ik 1x de serie op, dus zoek ook  maar 1x naar de juiste zender en uitzend uur en bevestig 1x.

Jij doet die handelingen iedere uitzending van de serie (13x?) terwijl wij daarna gewoon de tab “opnames” openen en mogelijks nogmaals programmeren.